تاریخ انتشار: پنجشنبه 1396/09/09 - 21:53
کد خبر: 251411

علیرضا فقیهی‌راد

زلزله‌ای علیه منافع ملی!

زلزله‌ای علیه منافع ملی!

دولت دوازدهم بجای حرکت به سمت راه هایی مانند انعقاد پیمان های پولی دوجانبه مجددا به سمت امتیاز دادن و تکمیل پازل کلان طراحی شده آمریکا حرکت کرده است. با این توهم که در نتیجه خروج از لیست سیاه FATF مشکلات مبادلات بانکی بین المللی ما حل خواهد شد. درصورتیکه خود FATF یکی از ابزارهای موثرترکردن و دقیق تر شدن تحریم های آمریکا است.

خبرنامه دانشجویان ایران: علیرضا فقیهی‌راد// درحالیکه خبر زلزله کرمانشاه در صدر اخبار بود و همه مردم غمبار از این مصیبت بودند، دولت بی سر و صدا "کنوانسیون مبارزه با تامین مالی تروریسم(TF)" را در هیات وزیران تصویب و همراه با چند حق شرط و یک اعلامیه تفسیری به مجلس ارائه داد. چرایی عجله دولت در تصویب و ارائه آن به مجلس را در بیانیه اخیر FATF باید جستجو کرد.

دولت دوازدهم بجای حرکت به سمت راه هایی مانند انعقاد پیمان های پولی دوجانبه مجددا به سمت امتیاز دادن و تکمیل پازل کلان طراحی شده آمریکا حرکت کرده است. با این توهم که در نتیجه خروج از لیست سیاه FATF مشکلات مبادلات بانکی بین المللی ما حل خواهد شد. درصورتیکه خود FATF یکی از ابزارهای موثرترکردن  و دقیق تر شدن تحریم های آمریکا است.

در بیانیه پایانی نشست اخیر FATF با اشاره به تعهد "سطح بالای سیاسی ایران" در سال 2016 برای اجرای برنامه اقدام (action plan) کرده است و با لحنی تهدیدآمیز به سه ماه زمان باقی مانده (ژانویه 2018) تا اجرای کاملaction plan  هشدار داده و از روند اجرای آن اعلام نارضایتی کرده و ایران را همچنان در بیانیه عمومی خود نگه داشته و به کشورهای دیگر  نسبت به تبادل مالی با ایران هشدار داده است.

یکی از مواردی که ایران در مسیرپذیرش تعهدات FATF پذیرفته است، پیوستن به کنوانسیون پالرمو و کنوانسیون مبارزه با تامین مالی تروریسم است. برای نمونه در کنوانسیون مبارزه با تامین مالی تروریسم بدلیل تعریف گسترده ای که از "تروریسم" ارائه داده است مستمسکی می شود برای آمریکا و اتحادیه اروپا که حزب الله، حماس و حتی تلویحا سپاه را جزو گروه های تروریستی قلمداد کرده اند تا ایران به جرم حمایت و کمک به آنها تنبیه و متهم به نقض این کنوانسیون شود یا مجبور شود گروه های مقاومت و حتی سپاه را با دست خودش تحریم کند.

گویا دولت بطور جدی قصد دارد با دست خودش علیه منافع ملی و محور مقاومت اقدام کند و مسیر خودتحریمی را با سرعت بیشتری طی کند! و این بار خودش وظیفه تحریم محور مقاومت و نهادهای انقلابی را برعهده بگیرد!

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
ایران دفعه بعد، ۳ هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند، یا ۳۰ هزار؟
استعفای ناگهانی فرمانده یگان «اشباح» ارتش اسرائیل
بحران‌زده ترین قاره جهان از نظر بلایای طبیعی کجاست؟
دعوای کارشناسان ضدایرانی روی آنتن زنده!
حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی +جزئیات
پیام مهم سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا در این مقطع
امام جمعه سابق دار فانی را وداع گفت
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top