تاریخ انتشار: شنبه 1396/09/11 - 13:11
کد خبر: 251496

پاسخ عجیب مسئولین دانشگاه علوم‌پزشکی شیراز به یک اعتراض؛

اعتراض دانشجویان پرستاری به طرح «اینترن شیپ» +تصاویر

اعتراض دانشجویان پرستاری به طرح «اینترن شیپ» +تصاویر

این در حالیست که تاکنون هرگونه تلاشی از سوی دانشجویان برای جلسه و گفتگو با مسئولین دانشگاه، به ادعای خودشان نتیجه‌ای به غیر از توهین و تهدید به اخراج در پی نداشته است. نتیجه‌ای که بیش از هرچیز انگیز دانشجویان برای ادامه خدمت‌رسانی به بیماران را سرد می‌کند.

به گزارش خبرنگار صنفی – آموزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ اعتراض دانشجویان دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، نسبت به آشفتگی وضعیت آموزشی به ویژه در حوزه‌ی عملی و بیمارستانی، بالاگرفته است.

چندی پیش دانشجویان دانشکده پرستارى شیراز نسبت به اجراى طرحى با نام "اینترن‌شیپ" که برای آموزش دانشجویان ترم هفتم آغاز شده بود معترض شدند؛ اعتراضی که البته تاکنون نتیجه‌ای در بر نداشت.

خبرنگار صنفی – آموزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ بعد از بررسی این موضوع، درباره‌ی جزئیات اعتراض دانشجویان به این طرح کسب اطلاع کرد که در نهایت، عمده‌ی اعتراضات، اجماع بر 5 مورد داشت:  

١- حضور دانشجو بدون استاد دانشکده در کارورزى و سپردن آموزش به پرسنل بیمارستانها؛  که در وحله‌ی اول شائبه‌ی غیر اصولى بودن طرح و عدم صلاحیت آموزشى پرسنل را تقویت می‌کند؛ چرا که دانشجویان معترض مدعی هستند: پرسنل همواره از شرایط سخت کارى گلایه دارند چطور می‌توانند آموزش دانشجو را نیز به عهده بگیرند.
٢- خطر این طرح براى بیمارانی که بسترى هستند؛ زیرا حضور دانشجو بالای سر بیمار و انجام امور پزشکی مهم از جمله تزریقات وریدی بدون حضور اساتید می‌تواند خطرآفرین باشد.
٣- همه اینها در حالی است که دانشجویان قرار است بدون بیمه مسئولیت بر بالین بیماران حاضر شوند که در صورت بروز خطا و صدمه به بیمار، دانشجو درگیر مشکلات قانونى شده و احتمالا مورد حمایت نیز قرار نخواهد گرفت.
٤- فراهم نبودن امکانات رفاهى اولیه برای دانشجویان در بیمارستان از جمله اتاق تعویض لباس و کمد جهت استراحت شیفت شب و سرویس ایاب و ذهاب و مواردی از این دست که کار دانشجویان را به عنوان خدمت‌رسان به بیماران سخت و دشوار می‌کند.
٥- استفاده از دانشجو در شیفت‌هاى مختلف (صبح و عصر و شب) به عنوان پرسنل رایگان در بیمارستان نیز مورد دیگری است که برای دانشجویان ناراحت‌کننده شده است.

این در حالیست که تاکنون هرگونه تلاشی از سوی دانشجویان برای جلسه و گفتگو با مسئولین دانشگاه، به ادعای خودشان نتیجه‌ای به غیر از توهین و تهدید به اخراج در پی نداشته است. نتیجه‌ای که بیش از هرچیز انگیز دانشجویان برای ادامه خدمت‌رسانی به بیماران را سرد می‌کند.

دانشجویان طی این مدت در عین حال به اعتراضات خود در قالب تجمع و امضای طومار و ارسال نامه اعتراض‌آمیز و سرگشاده به رئیس سازمان نظام‌پرستاری ادامه دادند اما تنها پاسخی که از مسئولین دریافت کردند، ارجاع این موضوع به وزارت بهداشت و تصمیم سراسری که وزارتخانه در این راستا اتخاذ کرده، بوده است.

از طرفی دانشجویان بعد از اعتراضات پی در پی و رساندن صدای این اعتراض به گوش مسئولین کشوری، تاکنون بیش از دو هفته است که به کلاسهای کاروزی نرفتند و معلوم نیست انتهای این اعتراضات به کجا ختم خواهد شد؛ آیا مسئولین وزارت بهداشت یا دانشگاه علوم‌پزشکی شیراز در این خصوصف تصمیم قابل توجهی اتخاذ خواهند کرد یا ای روند ادامه پیدا می‌کند؟

در ادامه، تصاویری از اعتراضات دانشجویان را مشاهده می‌کنید:

******
****

امضای طومار توسط دانشجویان

********
*****

نامه دانشجویان به رئیس سازمان نظام پرستاری

*******
****

اعتراض دانشجویان در نشریه دانشگاه

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
غوغای طوفان فلسطین در دانشگاه‌‍‌های آمریکا؛ چرا واشنگتن نگران حمایت از فلسطین هستند؟
حضور ایران در میدان رقابت قدرت های جهان در شبه‌ قاره
عملیات وعده صادق قدرت پوشالی رژیم صهیونیستی را نمایان کرد
مستشاران ایرانی از سوریه خارج شدند؟
اولین تصاویر از امضای توافقنامه امنیتی بین ایران و روسیه
دلار ریخت
ازبکستان حریف ایران شد
آیین واگذاری مالکیت تیم‌های استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی
۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می آیند
بیش از ۳۰۰ جنازه از گورهای جمعی در غزه پیدا شده
محکومیت بدوی توماج صالحی به اعدام
اگر اسرائیل به رفح حمله کند فلسطینی ها به خواسته ۷۰ سال خود می‌رسند
روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
اسرائیل دیر یا زود محو خواهد شد
استخوان‌ها هنوز شهادت می‌دهند!
اعلام رسمی حضور حمید مطهری در کادر فنی تراکتور
پلیس اصراری به انتقال خودروهای توقیفی با جرثقیل ندارد
این خودرو ۵۵ میلیون تومان ارزان شد
ببینید | ماجرای شکایت جالب همسر محسن قرائتی نزد رهبر انقلاب
سال گذشته میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری چقدر بود؟
چشم پوشی سفارت ایران در پاریس از پیگیری قضایی فرد حمله کننده
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top