تاریخ انتشار: شنبه 1396/09/11 - 20:39
کد خبر: 251542

دانشگاهیان آماده برگزاری هفته پژوهش

دانشگاهیان در هفته گذشته برای برپایی هفته پژوهش در تکاپو بودند، قرار است از ۲۱ تا ۲۷ آذرماه دستاوردهای پژوهشی کشورمان به معرض نمایش گذاشته شود.

به‌‌ گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، هر ساله اواخر آذرماه پژوهشگران کشورمان تقدیر می‌شوند به طوریکه یک هفته به عنوان هفته پژوهش اعلام می‌شود و در این هفته علاوه بر ارائه دستاوردهای پژوهشگران، فعالیت‌های محققان برتر نیز مورد تقدیر قرار می‌گیرد.

امسال نیز هفته پژوهش از 21 آذر ماه آغاز می‌شود و در این هفته مانند هر سال دستاوردهای پژوهشی محققان کشورمان در نمایشگاهی ارائه می‌شود.

شعار هفته پژوهش و فناوری امسال «پژوهش تقاضامحور و تجاری‌سازی فناوری؛ زیربنای تولید و اشتغال» است.

دوشنبه 27 آذر ماه اختتامیه هفته پژوهش در سالن اجلاس سران برگزار می‌شود که در این مراسم از پژوهشگران برتر کشور با حضور رئیس جمهور تقدیر می‌شود.

* نامگذاری روزهای هفته پژوهش اعلام شد
نامگذاری روزهای هفته پژوهش نیز به این صورت است که 21 آذرماه نخستین روز پژوهش با عنوان پژوهش، فناوری، دانش آموز و مدرسه نامگذاری شده و 22 آذر ماه که دومین روز هفته پژوهش است با عنوان پژوهش، فناوری و صنعت انتخاب شده است.

سومین روز این هفته با عنوان پژوهش، فناوری، ایده و خلاقیت و چهارمین روز این هفته با عنوان پژوهش، فناوری، اقتصاد مقاومتی نامگذاری شده است.

روز شنبه 25 آذرماه مصادف با پنجمین روز هفته پژوهش به عنوان پژوهش، فناوری و سرمایه ملی انتخاب شده و ششمین روز هفته پژوهش با عنوان پژوهش، فناوری، مهارت و کارآفرینی نیز نامگذاری شده است.

آخرین روز هفته پژوهش که دوشنبه 27 آذرماه است با عنوان پژوهش، فناوری، حوزه و دانشگاه انتخاب شده است.

* گرامیداشت هفته پژوهش از سوی دانشگاه آزاد
دانشگاه آزاد اسلامی نیز مانند دانشگاه‌های دیگر کشورمان در هفته پژوهش برنامه‌های خاصی برای گرامیداشت مقام پژوهشگران دارد.

بیژن رنجبر معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه آزاد در نشست خبری گفت: برنامه‌های هفته پژوهش دانشگاه آزاد در سه سطح واحدها، استان‌ها و ملی برگزار می‌شود که برای برگزاری نمایشگاه‌ها، کارگاه‌ها و سخنرانی‌های علمی پژوهشی نیز برنامه ریزی کردیم.

رنجبر با اشاره به تشکیل ستاد هفته پژوهش در واحدهای دانشگاه آزاد گفت: این ستاد در استان‌ها نیز تشکیل و پژوهشگر برتر در هفت گروه اموزشی معرفی می‌شود که این افراد در هر واحد دانشگاهی و استان معرفی و تشویق می‌شوند.

به گفته وی، گردهمایی معاونان پژوهش‌ و فناوری دانشگاه  آزاد نیز 26 آذر برگزار می‌شود.

معاون پژوهشی دانشگاه آزاد ادامه داد: نمایشگاه سراسری هفته پژوهش را داریم و در این نمایشگاه محصولات مراکز رشد واحدها ارائه خواهد شد.

رنجبر افزود: پژوهشگران برتر مورد تشویق مالی قرار می‌گیرند و به منظور ارایه تشویق‌های بیشتر، این مجوز را به واحدها می دهیم تا حمایت های مالی و‌ معنوی بیشتری از نخبگان داشته باشند.

* تقدیر از برگزیدگان جایزه مصطفی(ص)
همچنین مراسم اهدای جایزه مصطفی(ص) نیز در هفته آینده برگزار می‌شود که هفته گذشته نشست خبری آن برگزار شد.

حسن ظهور رئیس کارگروه علمی جایزه مصطفی (ص) در نشست خبری گفت: دوره اول جایزه مصطفی (ص) دی ماه سال 94، برگزار شد و دوره دوم دوازده آذر ماه در تالار وحدت برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه برگزیدگان این جایزه در چهار حوزه علم و فناوری نانو اطلاعات و ارتباطات، زیستی و پزشکی و تمام زمینه‌های علمی معرفی شدند، گفت: یک دانشمند ترکیه‌ای و محمدامین شکراللهی دانشمند ایرانی برگزیدگان این دوره جایزه مصطفی (ص) هستند.

در ادامه صفاری‌نیا دبیر کارگروه جایزه مصطفی (ص) گفت: نشست‌های تبادل تجربیات علم و فناوری در بین کشورهای اسلامی دو دوره برگزار شده و دوره سوم همزمان با مراسم اعطای جایزه در تهران برگزار می‌شود.

وی افزود: این نشست‌ها در حوزه‌های علم و فناوری زیستی و پزشکی، اقتصاد و بانکداری اقتصادی، علم و فناوری نانو، علم و فناوری بیو و اطلاعات و ارتباطات برگزار می‌‌شود.

صفاری‌نیا گفت: همچنین رویدادهای علمی دیگری نیز امسال برگزار می‌شود که دانشجویان می‌توانند آثار خود را ارائه دهند.

وی همچنین از برگزاری مسابقات نور در بین دانش‌آموزان خبر داد.

* انتصابات آموزش عالی
مجتبی زارعی رئیس سازمان بسیج اساتید کشور طی حکمی علی قجری را به سمت «مدیر اطلاع رسانی و روابط عمومی» کل سازمان بسیج اساتید دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و پژوهشی کشور منصوب کرد.

با حکم مجتبی صدیقی رئیس سازمان امور دانشجویان، محمد حسین علیزاده عضو هیات علمی دانشگاه تهران به سمت مدیر کل تربیت بدنی سازمان امور دانشجویان منصوب شد.

طی حکمی « احمد ترکاشوند» مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد شهرقدس شد.

* ابلاغ آیین‌نامه اجرایی طرح تعاون استانی دانشگاه آزاد
به منظور ساماندهی و استفاده بهینه از تخصص اعضای هیات علمی استان‌ها و در راستای افزایش سطح کیفی آموزش و جلوگیری از اتلاف بهره‌وری این نیروی عظیم انسانی، طرح تعاون استانی در رشته‌های علوم پزشکی و غیر پزشکی ابلاغ شد.

براساس بندهای این آیین‌نامه، معاونان آموزشی و تحصیلات تکمیلی واحدها و مراکز آموزشی و ادارات کارگزینی هیات علمی با ورود به سامانه آموزشی «ساهم» به نشانی www.sahem.iau.ir می‌توانند از تعداد واحدهای درسی ارائه شده برای تمامی دروس در همه واحدها و مراکز آموزشی سطح استان و همچنین دروس تخصیص‌یافته به اعضای هیات علمی، مدعو و مدرسان حق‌التدریس اطلاع یافته و لیست اساتیدی که ساعت موظف تدریس آنها تکمیل نمی‌شود را مشاهده کنند.

همچنین معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی واحد پس از اخذ صورتجلسه مربوط به کسر ساعات تدریس اعضای هیات علمی که به تایید شورای گروه و رئیس دانشکده مربوطه رسیده، موظف است ساعات کسر تدریس ایشان را در سامانه آموزشی «ساهم» ثبت کند تا مراتب برای بررسی و اتخاذ تصمیم، به استان ارسال شود.

در آیین‌نامه اجرایی طرح تعاون استانی همچنین تاکید شده پس از اعلام اسامی اعضای هیات علمی دارای کسر ساعت موظف تدریس، کارگروهی در استان با ترکیب معاونان آموزشی واحدها و مراکز آموزشی سطح استان با ریاست رئیس شورای آموزشی و تحصیلات تکمیلی استان تشکیل و نسبت به تکمیل ساعت موظف تدریس این‌گونه اعضای هیات علمی در سایر واحدها و مراکز آموزشی سطح استان اقدام و مراتب به همراه صورتجلسه تنظیم‌شده، از طریق سامانه به سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی اعلام شود.

همچنین براساس این آیین‌نامه، احکام کارگزینی اینگونه اعضای هیات علمی باید توسط واحد دانشگاهی مبدأ صادر شود و واحدها و مراکز آموزشی مقصد نیز پس از تکمیل ساعت موظف تدریس این‌گونه اعضای هیات علمی، موظف به واریز حق‌الزحمه آنها به میزان واحد معادل حکم کارگزینی به تعداد ساعت موظف تکمیل‌شده ایشان به حساب واحد مبدأ بوده تا حقوق و مزایای عضو هیات علمی توسط واحد مبدأ پرداخت شود.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
مستشاران ایرانی از سوریه خارج شدند؟
اولین تصاویر از امضای توافقنامه امنیتی بین ایران و روسیه
دلار ریخت
ازبکستان حریف ایران شد
آیین واگذاری مالکیت تیم‌های استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی
۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می آیند
بیش از ۳۰۰ جنازه از گورهای جمعی در غزه پیدا شده
محکومیت بدوی توماج صالحی به اعدام
اگر اسرائیل به رفح حمله کند فلسطینی ها به خواسته ۷۰ سال خود می‌رسند
روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
اسرائیل دیر یا زود محو خواهد شد
استخوان‌ها هنوز شهادت می‌دهند!
اعلام رسمی حضور حمید مطهری در کادر فنی تراکتور
پلیس اصراری به انتقال خودروهای توقیفی با جرثقیل ندارد
این خودرو ۵۵ میلیون تومان ارزان شد
ببینید | ماجرای شکایت جالب همسر محسن قرائتی نزد رهبر انقلاب
سال گذشته میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری چقدر بود؟
چشم پوشی سفارت ایران در پاریس از پیگیری قضایی فرد حمله کننده
تمام فتنه‌های علیه کشور با حضور مردم خنثی شد
اینترنت در کنکور سراسری قطع نمی‌شود
به هدف اول خودمان رسیدیم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top