تاریخ انتشار: یکشنبه 1396/09/12 - 22:15
کد خبر: 251669

وحید جلیلی در دانشگاه امیرکبیر: پُز اپوزیسیون‌ بودن نسبتی با آرمانخواهی و عقلانیت ندارد

وحید جلیلی گفت: ما جدای از غفلت در برابر برخی تهدید‌ها از فرصت‌ها نیز غافل هستیم با این وجود به ذهنم می‌آید شاید این اولویت مهمتر باشد که دوستداران انقلاب نسبت به قابلیت‌ها و فرصت‌های انقلاب یک بازبینی کنند و آگاهی‌های خود را گسترش دهند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از دانشجو، وحید جلیلی فعال فرهنگی امروز در مراسم بزرگداشت روز دانشجو که توسط انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه امیرکبیر برگزار شد گفت: ما جدای از غفلت در برابر برخی تهدید‌ها از فرصت‌ها نیز غافل هستیم با این وجود به ذهنم می‌آید شاید این اولویت مهمتر باشد که دوستداران انقلاب نسبت به قابلیت‌ها و فرصت‌های انقلاب یک بازبینی کنند و آگاهی‌های خود را گسترش دهند.

وی با بیان این که گروه‌های مختلفی اعم از سلطنت طلب ها، حزب اللهی‌ها و روشنفکران به بیان مسائلی در مورد نظام می‌پردازند تصریح کرد: حرف همه این گروه‌ها این است که باید مسائل را طرح کرد و می‌گوید این جامعه مسئله ندارد واقعیت این است که ما درک درستی از طرح مسئله نداریم و خیلی از مسائلی که در طرح مسئله صورت می‌گیرد در حقیقت القای بن بست است. مسئله ترکیبی از معلوم و مجهول به شکلی است که ما باید مجهول‌ها را به وسیله معلوم‌ها به دست بیاوریم.

جلیلی با بیان این که طرح مسئله دو بعد دارد افزود: اول این که باید مجهولات و ابهامات را در نظر بگیریم، ولی باید در کنار آن داشته‌های خود را هم ببینیم من فکر می‌کنم که این مشکلی است که در فضای سیاسی و جنبش دانشجویی با آن مواجهیم در هر حال اگر و ضع این شد که همیشه در موضع اپوزسیون بودیم این نسبتی با معنویت و عقلانیت ندارد.

فعال رسانه‌ای افزود: امروز محافظه کاری‌های مصلحت پرستان و منفعت جویان و هم اپوزسیون ژورنالیستی سیاست زده تیغ دو لبه هستند که تلاش می‌کنند از طرح مسئله جلوگیری نمایند و این جامعه ما را تهدید می‌کند یعنی یک عده تلاش می‌کنند که آسیب‌ها مطرح شوند و یک عده تلاش می‌کنند فرصت ها، داشته‌ها و توانایی هایی که در این ۴۰ سال این ملت به دست آورده اند مطرح نشود.

وی اظهار کرد: اگر قرار است گامی به جلو برداریم باید بتوانیم اهداف ملی خود را با آرمان‌های انقلاب پیش ببریم و لازمه این هم طرح مسئله است و البته یکی دیگر از الزامات آن بعد سومی است تا براساس آن هم بتوانیم مسئله را به درستی بشناسیم و در مورد آن تصمیم گیری کنیم.

جلیلی در پاسخ به مطالب مطرح شده توسط یکی از دانشجویان مبنی براینکه فضای پدر خواندگی می‌خواهد یک عده‌ای را کنار بزند و بگوید عدالت خواهان اپوزسیون هستند تصریح کرد: روزی ما را از بسیج به عنوان ضد ولایت فقیه اخراج کردند و دانشگاه به دانشگاه ما را به عنوان افراطی و ضد انقلاب خطاب می‌کردند در هر حال انتظار نداشته باشید که من تجربیات خود را زیر پا بگذارم شجاعت در این است که به خاطر تهمت محافظه کاری محافظه کار نشویم و من می‌بینم یک محافظه کاری مضاعف در فضای انقلابی رواج داده شده است.

فعال فرهنگی با بیان این که اگر بخواهیم با مبانی خود آن چه را که تشخیص می‌دهیم و حقیقت است مطرح کنیم صد جور تهمت می‌زنند و بعد می‌گویند کوتاه بیا، اما نه در اینجا شجاعت و انقلابی گری در این است که کوتاه نیاییم تصریح کرد: بنده به بازماندن گوش‌ها دعوت می‌کنم و اگر عده‌ای بخواهند گوش خود را ببندند و بگویند وضعیت سیاه است و بگویند چیزی از انقلاب نمانده است قطعا محکم‌تر در مقابل آن‌ها می‌ایستیم من اخیرا در سوریه بوده ام و از دیرالزور تا لاذقیه را گشته ام و دستاوردهای انقلاب اسلامی را دیده ام پس اگر کسانی بخواهند دستاورد‌ها و داشته‌های نظام را زیر سوال ببرند من به آن‌ها می‌گویم ارازل و اوباش.

وی اظهار کرد: در تحقق هر امری از جمله عدالت می‌گویند باید مقتضی موجود و مانع مفقود باشد با این وجود برای هر هدفی چه خوب چه بد چه اسلامی و چه غیراسلامی باید تلاش و مقتضی آن را فراهم کرد ما الان در جمهوری اسلامی مشکلمان این است که در رسیدن به هدف مان مانع وجود دارد و این را هم می‌گوییم، اما مهمتر آن است که ما مقتضی رسیدن به عدالت را فراهم نکردیم. خداوند می‌گوید اگر شما ۲۰ نفر باشید من شما را بر ۲۰۰ نفر پیروز می‌کنم. در واقع خداوند می‌فرمایند که من به شما رانت می‌دهم، اما شما هم باید یک اقتضائی را فراهم کنید.
جلیلی با بیان این که این تنزه طلبی جدیدی که در فضای کشور داریم می‌بینیم همان تنزه طلبی است که امام خمینی (ره) در طول نهضت با آن مواجه بود افزود: از آن روزی هم که امام نهضت را شروع کرد عده‌ای دامن خود را از مبارزه بیرون کشیدند و با این کار می‌خواستند احساس معنویت کنند و خود را به مشکلات مبارزه آلوده نکنند.

وی بیان کرد: خیلی از رفتار‌ها فرار از مبارزه است. کسانی که فراری از مبارزه هستند اگر بخواهند خودشان را مبارز جلوه دهند قطعا در مقابل آن‌ها خواهیم ایستاد و این را تبیین خواهیم کرد که ظرفیت‌های عظیم ملی، انقلابی و دانشجویی ما می‌توانند در خدمت تحقق آرمان‌ها و مبارزه با مفسدین و مستکبرین بسیج شده و موفق شوند.

این فعال فرهنگی گفت: اگر عده‌ای بخواهند با قیافه‌های ظاهرالصلاح این قابلیت را از ما بگیرند و با نگاه بسته، ژورنالیستی، سطحی نگر و تلگرامی مبارزه را به جلوه گری‌های فردی تغییر دهنده ما در مقابل آن‌ها خواهیم ایستاد ما قائل به مبارزه عدالت خواهانه‌ای هستیم که حتماً باید مبانی معنوی و عقلانی داشته باشد و اگر غیر از این باشد حتما تا آنجا که بتوانیم برای تبیین عدالت خواهی درست تلاش خواهیم کرد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top