تاریخ انتشار: سه شنبه 1396/09/14 - 08:00
کد خبر: 251786

تدبیر دولت برای فرار از انتقادات دانشجویی

دبیر سیاسی اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل گفت: سفر رئیس جمهور در روز 16 آذر برای کاهش موج انتقادات است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛  پیام مرادی دبیر سیاسی اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل  با اشاره به لزوم نقد عملکرد مقامات کشور گفت: اینکه  مسئولین در ایام نزدیک به شانزده آذر و به طور کل در هر زمانی در معرض انتقادات اقشار مختلف مردم مخصوصا دانشجویان قرار گیرند، طبیعی است. مقام معظم رهبری هم در  برخورد با دانشجویان به خوبی انتقادات آن ها را می شنوند و با سعه صدر پاسخ می دهند.

مرادی با اشاره به اینکه گویا رئیس جمهور سیاست دیگری را در برخورد با دانشجویان پیش گرفته است؛ گفت: امسال جناب آقای روحانی تصمیم دارد روز دانشجو در یکی از شهرستان‌های کشور باشد. ذات حضور ایشان در شهرستان ها قابل تحسین است.

وی  با طرح این سوال که معلوم نیست با چه هدفی رئیس جمهور در مراسم شانزده آذر در تهران حضور ندارد، گفت: آیا حضور دکتر روحانی در شهرستان ها به مناسبت شانزده آذر با این هدف بوده است که به مناطق دیگر توجه شود یا اهداف دیگری مدنظر وی بوده است.

دبیر سیاسی اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل با اشاره به سفر رئیس جمهور به استان سیستان و بلوچستان گفت: در سفر اخیر آقای روحانی مشاهده شد که تشکل‌ها و اتحادیه‌های دانشجویی حضور نداشته اند. سوال این است که چرا در برنامه ریزی‌هایی که برای این سفر انجام شد، فرصتی برای صحبت نمایندگان اتحادیه ها و تشکل‌های دانشجویی فراهم نشده است؟
چرا به دانشجویان شهرستانی اجازه صحبت داده نشد؟

مرادی گفت: اگر سفر به استان‌ها و شهرستان‌ها برای دولت اهمیت پیدا کرده است، چرا به انجمن ها و تشکل های دانشجویی همان استان اجازه صحبت نمی دهند؟

وی با اشاره به اینکه در مراسم سخنرانی رئیس جمهور کسانی صحبت کردند که عمدتا مجیز دولت را گفتند، اظهار کرد: دولت به منتقدین اجازه صحبت نمی‌دهد و رئیس جمهور، امسال تدبیری اندیشیده است تا به بهانه سفر به شهرستان‌ها با انتقادات دانشجویان مواجه نشود.

مرادی عدم حضور رئیس جمهور در مراسم شانزده آذر تهران را حاوی چند پیام اصلی دانست. وی در تشریح این پیام ها گفت: در ابتدا می توان دریافت که دولت متوجه این موضوع شده است که انتقادات به دولت به حداکثر رسیده و همه سلایق سیاسی را در برگرفته است. دولت فهمیده است که فضای دانشجویی به شدت انتقادی شده است.

دبیر سیاسی اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل در تشریح دومین پیام عدم حضور رئیس جمهور در تهران گفت: دولت دریافته است که دانشگاه‌ها در ایجاد موج خبری و جریان سازی قدرت دارند و  دانشگاه و جریان دانشجویی در جامعه موثر است. همچنین انتقادات دانشجویان در فضای مجازی هم با تایید اقشار مختلف جامعه همراه بوده است.

وی با اشاره به اهمیت آزادی بیان گفت: سومین پیامی که از اقدام رئیس جمهور می توان دریافت، این است که دولت در طرح شعار آزادی بیان، اهداف سیاسی دارد و اصل طرح این شعار یک تاکتیک سیاسی است. اگر اصل آزادی بیان اهمیت دارد، چه روزی مهم‌تر از روز شانزدهم آذر می‌توان پیدا کرد؟

مرادی یادآور شد: متاسفانه اتفاق بدی است که اصحاب قدرت به جای اینکه دانشجو را تقویت کنند به تضعیف جریان دانشجویی می‌پردازند، اما مطمئنا فهم جریان دانشجویی از مطالبات اجتماعی بیش از فهم دولت است.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
AFC واگذاری استقلال و پرسپولیس را تایید کرد
بیش از ۸ هزار عضو هیات علمی خانم در دانشگاه‌ها فعالیت می‌کنند
تحلیل رهبرانقلاب درباره تحریم‌های علیه ایران +فیلم
وظایف مهم مسئولین در قبال جهش تولید از نگاه رهبر انقلاب +فیلم
آمریکا اتهامات جنایی و تحریمی علیه ۴ ایرانی را علنی کرد
احداث اولین خوابگاه متاهلی در دانشگاه شاهد
اطلاعیه استقلال؛ بازی ما بدون تماشاگر است
تبرئه استقلال از شکایت ۴۲ میلیاردی یک ایجنت
امشب آخرین فرصت انتخاب رشته داوطلبان آزمون دکتری سال ۱۴۰۳
همخوانی کارگران در حضور رهبرانقلاب +فیلم
تحریم های جدید ایران تا چه حد جدی است؟
پیام کارگران هفت تپه به رهبر انقلاب +عکس
گزارش تصویری/ دیدار کارگران با رهبر انقلاب
دیدار کارگران با رهبر انقلاب
ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید آغاز شد
رییسی با استقبال نخست‌وزیر سریلانکا وارد این کشور شد
آخرین مهلت توزیع کارت کنکور/ آغاز رقابت داوطلبان از فردا
حال‌وهوای بیت رهبری در روز حضور کارگران +فیلم
فردا آخرین مهلت ثبت نام در امریه سربازی مرکز جذب وزارت علوم
صعود بورس ادامه خواهد یافت؟
لحظه استقبال نخست وزیر سریلانکا از رئیسی + فیلم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top