تاریخ انتشار: سه شنبه 1396/09/14 - 09:06
کد خبر: 251822

گرامیداشت روز دانشجو در شبکه‌های سراسری رادیو

همزمان با فرارسیدن 16 آذر ماه، روز دانشجو ویژه برنامه های متنوعی با تلاش شبکه های سراسری رادیو تهیه شده و به سمع مخاطبان می‌رسد.

خبرنامه دانشجویان ایران: شبکه های سراسری رادیو در آستانه فرارسیدن 16 آذر ماه روز دانشجو با تولید و پخش ویژه برنامه های متنوع، این مناسبت را گرامی می دارند.

رادیو ایران

رادیو ایران با برنامه "خود نویس" به بررسی روز دانشجو و حوادث 16 آذر می پردازد. اندیشه استکبار ستیزی و دشمن سازی به عنوان اصلی ترین کلیدواژه جنبش دانشجویی در نیم قرن گذشته از دیگر بخش های این برنامه است. خودنویس به گویندگی احسان همتی و تهیه کنندگی احمد یوسفی بعد از خبر ساعت 14 از رادیو ایران پخش می شود.

رادیو جوان

ویژه برنامه"خط بیداری" به مناسبت روز دانشجو پنجشنبه 16آذرماه به روی آنتن شبکه جوان می‌رود. مصاحبه و گفتگو با دانشجویان فعال در حوزه های سیاسی، فرهنگی و اجتماعی، گزارش از فعالیت‌های جمعی دانشجویی با هدف کمک به کودکان ناتوان، خط بیداری با هدف ترغیب و تشویق به تحرک و پویایی دانشجویان طراحی و برنامه ریزی شده است. این برنامه با دعوت از دانشجویان فعال و موفق قصد دارد گفتگوی ویژه‌ای فراهم آورد. ویژه برنامه "خط بیداری" کاری از گروه جوان و جامعه شبکه جوان است که به تهیه کنندگی زهره عبدالرحیم و گوینده محدثه صارمی از ساعت 16پخش می شود.

رادیو تهران

«سایه روشن» عنوان برنامه‌ای از رادیو تهران است که در قالب مستند به برخی از مشکلات دانشجویان می‌پردازد. این برنامه ساعت 15 به روی آنتن می‌رود.

رادیو اقتصاد

به مناسبت روز دانشجو در برنامه"چرتکه" جمعه 17 آذر ماه به سراغ تاثیر یادگیری مهارت‌ها در دوران دانشجویی بر کسب و کارهای آینده دانشجویان خواهد رفت. برنامه "چرتکه" کاری از گروه صنعت و بازرگانی به تهیه کنندگی الهام مصطفوی جمعه ها ساعت ۱۰:۰۰ به مدت ۱۱۵ دقیقه از رادیو اقتصاد پخش می شود.

رادیو اقتصاد به مناسبت روز دانشجو در برنامه «روز از نو» نیز پنج شنبه 16 آذر ماه در بخشی ویژه با حضور دانشجویان کارآفرین نمونه به مقوله کارآفرینی خواهد پرداخت. برنامه روز از نو با هدف تنوع اطلاع‌رسانی و نشاط همگانی، کاری از گروه کشاورزی، به تهیه‌کنندگی مهدی شیار شنبه تا پنج‌شنبه ساعت ۰۶:۳۰ به مدت ۸۵ دقیقه از رادیو اقتصاد پخش می شود.

رادیو سلامت

شبکه رادیویی سلامت، پنجشنبه 16 آذر ماه، در برنامه"صبح و زندگی" به موضوع «مهارت زندگی: روز دانشجو» خواهد پرداخت. برنامه زنده رادیویی صبح و زندگی از ساعت ۷:۰۵ دقیقه به مدت ۸۰ دقیقه با حضور علیرضا شریفی یزدی، جامعه شناس به این پرسش که یک خاطره شاد از دوران دانشجویی بیان کنید؟، پاسخ خواهد داد. موضوعات برنامه صبحگاهی «صبح و زندگی» بر اساس نیاز مخاطبان و دغدغه های شنوندگان صدای سلامتی از جمله محیط زیست، ترافیک، بیماری ها و غیره انتخاب می شود. یاد آور می شود، «صبح و زندگی» عنوان برنامه ای از گروه بهداشت و تندرستی رادیو سلامت است که روزهای شنبه تا پنجشنبه هر هفته، پخش می‌شود.

رادیو گفت‌وگو

"فردای روشن" عنوان برنامه ای است که به مناسبت روز دانشجو از ساعت 12:00 روز پنجشنبه 16 آذر به مدت 60 دقیقه به روی آنتن می رود .در این برنامه مهمانان و کارشناسان در خصوص نقش دانشجو در جامعه و مسایل سیاسی روز و جایگاه آن به گفت‌و‌گو می نشینند. علاقمندان این برنامه می توانند شنونده برنامه "فردای روشن" باشند.

رادیو معارف

از آنجا که مشارکت سیاسی از مهم ترین و اساسی ترین مطالبات دانشجویی کشور است، نظام اسلامی نیز همواره بر ضرورت فعالیت سیاسی دانشجویان و مشارکت فعال و مثبت آنان در مباحث سیاسی تاکید دارد. در همین راستا برنامه"دانشجو" مورخ نهم آذر ۹۶ با حضور دکتر کرمی به موضوع "نقش دانشجویان در مشارکتهای سیاسی" خواهد پرداخت .همچنین سطوح مشارکت سیاسی، عوامل مشارکت سیاسی و ضرورت سیاسی بودن دانشجویان از جمله موضوعاتی است که در این برنامه به آن پرداخته می شود. برنامه "دانشجو" کاری از گروه معارف، فرهنگ و جامعه است که به تهیه و سردبیری ابوالفضل سلیمانی واجرای مجید گلشیری روزهای پنجشنبه ساعت ۲۰:۰۰ از امواج رادیو معارف پخش می شود.

برنامه "مجله روز" نیز 14 و 16 آذر ماه با موضوع دانشجو و مسائل مرتبط به آن به طور زنده از رادیو معارف پخش می شود. این برنامه کاری از گروه رویدادهای معارفی و اطلاع رسانی می باشد که راس ساعت 8:40 به روی آنتن می رود.

رادیو نمایش

اداره کل هنرهای نمایشی و رادیو نمایش به مناسبت روز دانشجو پنج شنبه 16 آذر ماه ساعت 6:30 نمایشی با عنوان "روزها;تنهایی" را به کارگردانی رضا عمرانی و نویسندگی محمدرضا زندی به روی آنتن می‌برد. موضوع این نمایش داستان دانشجویان مبارز و معترض در جریانات 16 آذر است.

رادیو پیام

این شبکه رادیویی نیز همصدا با دیگر شبکه ها با متن ها و موسیقی های مرتبط این مناسبت را گرامی می‌دارد.

منبع : فارس

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
جزئیات دیدار فرمانده ارتش پاکستان با رئیس جمهوری
فریاد نتانیاهو بر سر وزیرخارجه آلمان +فیلم
جزئیات تازه در پرونده مرگ بازیگر معروف
انتقام‌جویی زن جوان از یک بلاگر معروف
گروسی به ایران می آید؟
بارش‌ شدید باران در تهران و ۱۰ استان دیگر
توضیح مهم دستیار ویژه معاون اول رئیس‌جمهور درباره واردات خودرو
پرسپولیس و استقلال بعد از واگذاری چه تغییری خواهند کرد؟
همراهی نفت و طلا در روند نزولی
ادامه بارش‌ها تا پایان هفته
۵ راهکار که علائم آلرژی فصلی را کاهش می‌دهد
قول بزرگ به یحیی برای رفتن به تبریز
رونمایی اوسمار از ۴ بمب تابستانی روی آنتن زنده
اعتراف رسانه اپوزیسیون به توان موشکی ایران
کاهش حقوق کارگران در صورت تعطیلی پنجشنبه تخلف است
اینتر برای بیستمین‌ بار قهرمان سری‌ آ شد
زنی که فرمانده‌ سپاه پاسداران شد! +فیلم
فیلم گل سردار آزمون به بولونیا +فیلم
۹ گزینه داخلی و خارجی کاندیدای سرمربیگری بسکتبال ایران
غزه از زمین، هوا و دریا زیر آتش
تحصن دانشجویان دانشگاه کلمبیا در حمایت از غزه +عکس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top