تاریخ انتشار: سه شنبه 1396/09/14 - 19:56
کد خبر: 251925

در دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد مطرح شد؛

مرتضی مُبلّغ: منافع ملی راهبرد جنبش دانشجویی است

فعال سیاسی اصلاح طلب آرمانگرایی و عقل گرایی را 2 رکن اصلی جنبش دانشجویی دانست و گفت: راهبرد جنبش دانشجویی منافع ملی است و نباید این جنبش درگیر حاشیه ها شود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از ایرنا، مرتضی مبلغ شامگاه دوشنبه در آیین آغاز به کار مجمع اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد افزود: آسیب شناسی جنبش دانشجویی نیازمند بحث تحلیلی است و کارکرد جنبش دانشجویی با جنبش های قشری، صنفی و موضوعی متفاوت است.

این فعال سیاسی اصلاح طلب، مطالبه گری، ظلم ستیزی، آرمانگرایی، عقلگرایی و پرسشگری و نقادی را از ویژگی های بارز جنبش دانشجویی عنوان کرد.
وی تصریح کرد: جنبش دانشجویی به دلیل اینکه دارای جوهره جوانی است، دارای خاستگاه آرمانگرایانه است اما باید آرمانگرایی و عقل گرایی در کنار هم قرار گیرد.

عضو شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان افزود: در جنبش دانشجویی منافع صنفی نمی تواند بر منافع ملی و جمعی و همگانی غلبه کند.
ملبغ افزود: در جنبش دانشجویی اگر آرمانگرایی و عقلانیت با یکدیگر تراز نباشد این جنبش دچار آسیب می شود و در دوره ای آرمانگرایی صرف به این جنبش صدمه وارد کرد.

وی اظهار کرد: در پیش از انقلاب اسلامی خاستگاه و رویکرد جنبش دانشجویی "انقلابی گری" بود و پس از انقلاب این رویکرد "اصلاح گری" شد، اما این اصلاح گری به معنای عام، پدیده اصلاحات که دو دهه پیش به وجود آمد، نیست.
مبلغ یکی از مخاطرات جنبش دانشجویی را در سه دهه گذشته، پیوند با قدرت از جمله دولت ها عنوان کرد و گفت: جنبش دانشجویی قدرت را نقد می کند، ولی در دوره ای به دلیل غفلت یا ضرورت این جنبش به دولت ها نزدیک شد.

این فعال سیاسی افزود: جنبش دانشجویی نمی تواند نقش احزاب را ایفا کند و جانشین احزاب در دانشگاه ها باشد و انجمن های اسلامی هم شعبه احزاب در دانشگاه ها نیستند.
مبلغ گفت: در دوره ای به دلیل خلاء فعالیت احزاب، جنبش دانشجویی نقش احزاب را ایفا کرد که این به جنبش دانشجویی آسیب زد.

وی یکی دیگر از آسیب های جنبش دانشجویی را بدل سازی آن اعلام کرد و تصریح کرد: بدل سازی برای جنبش دانشجویی به پویایی و بالندگی این جنبش صدمه زد.
مبلغ با بیان اینکه فعالیت جنبش دانشجویی دستوری نیست، یادآور شد: ایجاد اخلال بین آرمانگرایی و واقع گرایی آسیب جدی این جنبش است و این اخلال باعث هیجان زدگی جنبش دانشجویی شد.

وی با بیان اینکه جنبش دانشجویی مانند یک نهاد مدنی عمل می کند، گفت: یکی از ویژگی های جنبش دانشجویی، ارتباط بین مردم و نخبگان دانشگاهی است که هیچ جریان دیگری این کارکرد را ندارد.
وی انفعال را سم مهلک جنبش دانشجویی و نقادی را یکی دیگر از خاستگاههای جنبش دانشجویی دانست و افزود: نقد باید ذیل تراز عقل گرایی و واقع گرایی نمود داشته باشد و جنبش دانشجویی، منتقد رفتارهای پوپولیستی و غیرعقلانی است.

عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت ایران اسلامی در پاسخ به سوال دانشجویی درباره نقد دولت دوازدهم، گفت: دولت دوازدهم حدود چهار ماه است کار خود را آغاز کرده و قضاوت عملکرد دولت هنوز زود است.
به گفته وی، اگر چه در خصوص انتصابات در دولت نقدهایی وجود دارد، اما نباید درباره دولت زود قضاوت کرد.

مبلغ درباره پیروزی لیست امید در انتخابات اخیر نیز گفت: خاصیت جریان اصلاحات تکثر آن است و نمی توان گفت که عملکرد منتخبان لیست امید ضعیف بوده است، اما اگر این افراد ضعیف عمل کنند، مردم با کسی عقد اخوت نبسته اند و در نهایت بار دیگر به افراد اعتماد نمی کنند.

مجمع اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد در آغاز به کار خود اعلام کرد که رویکردی اصلاح طلبانه دارد.
دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد یکهزار و 800 نفر دانشجو در مقاطع مختلف تحصیلی دارد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
زائران حج عمره حتما این وسایل را همراهشان ببرند
هشدار درباره خطرات تنش نظامی در منطقه
آخرین خبرها از حمله هوایی به پایگاه الحشدالشعبی
اسم پدر هم از کارت ملی حذف می‌شود
کشتی‌گیر افسانه‌ای المپیک را از دست داد
پاسخ به شایعه/ تکذیب آسیب دیدن سامانه‌های پدافندی ایران
نظر خواننده مشهور آمریکایی درباره پاسخ ایران به اسرائیل + فیلم
ورود کمیته انضباطی به خوشحالی کادرفنی استقلال
مداحی ضد اسرائیلی شنیدنی مهدی رسولی +فیلم
تیراندازی به پلیس برای ربودن دختر ۱۵ ساله
موشک‌ها و پهپادهای ایران از جایی عبور کردند که می‌گفتند پرنده از آن رد نمی‌شود
حمله پهپادی مقاومت عراق به بندر ایلات اشغالی
زمان تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس
خداحافظی رقیب آمریکایی کامران قاسمپور از دنیای کشتی
جدایی یک بازیکن از جمع آبی پوشان
دامنه نوسان بازار سرمایه به روال عادی بازگشت
ثبت‌نام وام شهریه دانشگاه تهران آغاز شد
انتخاب رشته آزمون دوره دکتری سال ۱۴۰۳ از امروز آغاز می‌شود
این علائم یعنی ممکن است دچار حمله قلبی شویم
حمله به پایگاه حشدالشعبی موشکی بود
احداث آرامستان جدید در ۲ نقطه تهران
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top