تاریخ انتشار: چهارشنبه 1396/09/15 - 11:50
کد خبر: 251971

بیانیه جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تبریز به مناسبت روز دانشجو

در بیان جایگاه و رسالت دانشجو همین جمله بس که شهید مظلوم دکتر بهشتی می فرمایند: " دانشجو موذن جامعه است اگر خواب بماند نماز امت قضا می شود."

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»، جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تبریز به مناسبت روز دانشجو بیانیه ای صادر کرد؛ گزیده ای از متن بیانیه که توسط کاظمی دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تبریز در مراسم روز دانشجو قرائت شد به شرح زیر است:

در بیان جایگاه و رسالت دانشجو همین جمله بس که شهید مظلوم دکتر بهشتی می فرمایند: " دانشجو موذن جامعه است اگر خواب بماند نماز امت قضا می شود." 

مراسم روز دانشجو امسال در کمال تعجب متفاوت تر از سال های قبل شکل گرفت و درحال برگزاری است، تفاوت از این لحاظ که علی رخم مزین شدن 16 آذر به نام روز دانشجو، متاسفانه از نظرات دانشجو ها و تشکل های دانشجویی در برگزاری و تدارک این برنامه هیچ استفاده ای نشده است و این که نوشتند ستاد برگزاری مراسم روز دانشجو بدانید که همه بودند جز دانشجو، به بیانی یک تصمیم از بالا به پایین بوده است.

اولین صحبت ما با دولت محترم و نمایندگان دولت است. حداقل در وعده های خود صادق باشید. سرنوشت وعده صد روزه تان گریبان گیر دیگر وعده هایتان نشود.مگر نه اینکه شعار آزادی بیان شما در ایام انتخابات در راس همه وعده هایتان بود ؟؟؟ حال شاهد این هستیم که برای گریز از استماع مطالبات دانشجویان، برنامه روز دانشجو در سیستان برگزار می شود . گویا مهندسی برنامه این روز در سال های قبل کارساز نبوده است.

دولت محترم تدبیر و امید، هر روز که می گذرد شاهد وفور مشکلات در تامین نیازهای اساسی شهروندان می شویم. از طرح شکست خورده تحول سلامت که خود مدافعان دولت برآن صحه می گذارند، تا رشد  حاشیه نشینی که در شکل جدید خود گور خوابی را به ارمغان آورده است.
می گذارند، تا رشد حاشیه نشینی که در شکل جدید خود گور خوابی را به ارمغان آورده است . دانشجوی مطالبه گر و دغدغه مند بایستی به این امور بپردازد و باری از دوش این مردم مستضعف بردارد.

شعار اصلی انقلاب اسلامی استقلال و آزادی بوده است. کلید واژه هایی که توسل به آنها در هر میدانی عامل پیروزی است . دولت تدبیر و امید در عمر 5 ساله خود در مسیری متفاوت با این شعار های راهبردی دست به دامان کشور های غربی بوده که نتیجه آن برجام و وعده های تو خالی آن است. که در ازای  تعطیلی همه تاسیسات هسته ای به دست آمده است. در مقابل این تفکر، ما شاهد پیروزی جبهه مقاومت بر شجره خبیثه  داعش می باشیم که با وحدت کلمه و ولایت پذیری محقق شده است.

و اما سخنی با ریاست محترم دانشگاه 
جناب آقای دکتر پورمحمدی؛ ابتدا لازم است از جنابعالی جهت حضور و اطلاع از نظرات دانشجویان تشکر کنیم، اما انتظار ما حضور شخص استاندار در این برنامه بود، که عدم حضورشان موید در اولویت نبودن دانشجو و دانشگاه برای ایشان همچون رئیس جمهور محترم می باشد.

اصلی ترین درخواست ما تشکل های دانشجویی حفظ استقلال دانشگاه در تصمیمات و برنامه هاست که بحمدالله تا به امروز محقق شده است.

ریاست محترم دانشگاه، دانشجویان بخصوص دانشجویان تحصیلات تکمیلی با دوگانگی خاصی از جانب مسئولین دانشگاه مواجه اند. بنابر بر آیین نامه ها و تصمیمات صنفی و رفاهی روز به روز بر محدودیت استفاده از خدمات دانشجویی افروده می شود و در مقابل سختگیری های روز افزون آیین نامه های آموزشی در خصوص حضور در دانشگاه و تولیدات علمی را شاهدیم.

از جنابعالی خواستاریم تدبیری در این خصوص اندیشیده شود.

و اما سخن نهایی با دانشجویان عزیز

چرا باید دانشجو نسبت به تحولا ت جامعه خود بی تفاوت باشد؟؟ عزل و نصب ها – فعالیت های مدیران – کم و کیف امور  و بسیار مسائل دیگر، موضوعاتی هستند که باید از طرف دانشجو به آنها پرداخته شود.

اینک که در پرتو فراخ بینش مسئولان دانشگاه که در راس آنها ریاست محترم دانشگاه و مسئول محترم نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه میباشد، شاهد فعالیت تشکل های دانشجویی با هر سلیقه و اندیشه ای در چهار چوب قانون هستیم . حضور شما دانشجویان در این تشکل ها مطمئنا بر بالندگی و سرزندگی دانشگاه و جنبش دانشجویی خواهد افزود.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
بازگشت دوباره به استقلال؟
تکلیف حضور گل محمدی و فرهاد مجیدی در تراکتورسازی مشخص شد
سرمربی پرسپولیس پیشنهاد جدید دریافت کرد
درحمله به پایگاه نظامی عراق شرکت نکردیم
کرایه‌های حمل و نقل عمومی افزایش یافت
نخستین واکنش آمریکا به انفجار بزرگ در پایگاه حشدالشعبی عراق
زمان شارژ سهمیه بنزین اردیبهشت مشخص شد
آمریکا موشک‌های پدافندی اسرائیل را شارژ کرد
شایع‌ترین نشانه‌های وسواس
سامانه بارشی جدید در راه کشور
ریچارد هاس: ایران می‌تواند تنگه هرمز را ببندد
روایت چتم‌هاوس از موفقیت راهبردی ایران در حمله به اسرائیل
معاریو: ایران، روز قیامت را به اسرائیل نشان داد
قتل زن میانسال به دست دختر ۱۱ ساله
یک عادت مهم برای کاهش استرس و سلامت قلب
گفت و شنود/ به تو مربوط نیست!
صفحه نخست روزنامه‌های اول اردیبهشت
خانه سست عنکبوت/ فعالان دانشجویی در خصوص پیامدهای عملیات «وعده صادق» چه می‌گویند؟
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top