تاریخ انتشار: پنجشنبه 1396/09/16 - 00:32
کد خبر: 252018

بیطرف در جمع دانشجویان دانشکده نفت آبادان:

در استخدام فارغ‌التحصیلان دانشگاه نفت هیچ محدودیتی نداریم

معاون وزیر نفت گفت: ما در استخدام فارغ التحصیلان دانشگاه صنعت نفت طبق قانون و مقررات هیچ محدودیتی نداریم و به تمام تعهداتی اعلام کرده ایم پایبندیم.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از دانشجو، حبیب الله بیطرف، معاون وزیر نفت امروز در جمع دانشجویان دانشکده نفت آبادان با ابراز گلایه از در هم آمیختن روند استخدام فارغ التحصیلان و ابلاغیه جدید آزمون استخدامی وزارت نفت گفت: طبق قانون و ضوابط این وزارتخانه در بحث استخدام دانش آموختگان صنعت نفت مشکلی ندارد و اضافه شدن آزمون کتبی تن‌ها شامل فارغ التحصیلان آینده این دانشگاه می‌شود.

وی گفت: در سال‌های اخیر دانشگاه صنعت نفت هم در ورودی‌ها و هم در خروجی‌های دانشگاه روند نزولی داشته که این روند صنعت و فضای دانشگاه را تهدید می‌کند.

بیطرف با بیان اینکه برای شنیدن کف زدن‌ها نیامده ام؛ بلکه امروز اینجا هستم تا واقعیت‌ها را بیان کنم، تاکید کرد: برای ارتقای وضعیت کنونی دانشگاه صنعت نفت باید راهکاری اساسی و برنامه‌ای راهبردی تدوین شود.

وی گفت: دوران اوج دانشگاه صنعت نفت به زمانی باز می‌گردد که این دانشگاه تن‌ها مرکز آموزش عالی بود که رشته‌های صنعت نفت را منحصرا ارائه می‌داد، اما اکنون حداقل ۱۲ دانشگاه معتبر در کشور داریم که علوم صنعت نفت را در بهترین وضعیت ممکن آموزش می‌دهند و دانش آموختگان ممتاز تربیت می‌کنند.

معاون وزیر نفت گفت: اکنون برای دانشگاه نفت فضای رقابت ایجاد شده است؛ بنابراین ما در کنار دانشجویان هستیم اگر مسیر ارتقا را دنبال کند و در کنار هیات رئیسه هستیم اگر پیشرفت علمی و آموزشی را در دستور کار قرار دهد.

بیطرف سرانه دانشجویی صنعت نفت را بالاترین سرانه در کشور دانست که با اتکا به سرمایه وزارت نفت ممکن شده است و مهمتر اینکه هر دانشجو سالانه ۵۵ میلیون تومان برای ما هزینه دارد که بی شک در آینده چنین شرایطی فراهم نخواهد بود.

بیطرف ادامه داد: دانشجویان باید نوع نگاهشان را به مقوله استخدام رسمی در وزارت نفت عوض کنند؛ چرا که با توجه به اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی وزارت نفت نمی‌تواند همچون سالهای پیش در بدنه رسمی خود نیروی فراوان جذب کند و اینکه استخدام در شرکت‌های مرتبط یا وابسته به صنعت نفت تفاوت چندانی با بدنه رسمی وزارت نفت ندارد.

وی گفت:  ما در استخدام فارغ التحصیلان دانشگاه صنعت نفت طبق قانون و مقررات هیچ محدودیتی نداریم و به تمام تعهداتی که وزارت نفت در سال های اخیر در دفترچه آزمون اعلام کرده پایبندیم.

حبیب الله بیطرف اعلام کرد: ۱۵۰ فارغ التحصیل گروه الف. دانشگاه نفت را به پالایشگاه ستاره خلیج فارس معرفی کردیم تا بدون آزمون استخدام شوند، اما از این تعداد تن‌ها ۲۱ نفر استقبال کردند، چون این پالایشگاه به صورت رسمی به وزارت نفت تعلق ندارد، این موضوع برای ما جای تاسف و تعجب داشت.

وی خاطرنشان کرد: دانشجویان باید مورد تقاضای بخش صنعت باشند و مشتاقانه پذیرفته شوند نه با تحصن و اعتراضاتی که این روز‌ها در رسانه‌ها شاهد هستیم، بی شک اتفاقات اخیر سبب تضعیف شما دانشجویان و کند شدن روند استخدامتان می‌شود.

معاون وزیر نفت در پایان تاکید کرد ما مطالبات دانشجویان را شندیدیم و از آن‌ها می‌خواهیم به روند تعطیلی کلاس‌ها پایان دهند و بحث آموزش دوباره از شنبه در دانشگاه آغاز شود تا ماهم بیشتر و بهتر بتوانیم مطالبات را پیگیری کنیم.

خواسته‌های دانشجویان در دیدار با معاون وزیر نفت

در این نشست که در سالن آمفی تئاتر دانشکده نفت آبادان برگزار شد، شماری از دانشجویان دانشکده به نمایندگی از دیگر دانشجویان مطالبات خود را مطرح کردند.

آنان خواستار احیای امتیازات قانونی دانشگاه صنعت نفت، اولویت دادن به دانشجویان نفت در بحث استخدامی‌ها، اتقای کیفیت آموزشی دانشگاه صنعت نفت و پاسخگو بودن وزارت نفت و مسئولان دانشگاه شدند.

صحبت های نمایندگان مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی

عامر کعبی نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی گفت: دانشگاه صنعت نفت آبادان نیازمند توجه ملی است.

وی گفت: نمایندگان کل کشور آمادگی حمایت و توجه ویژه به مشکلات دانشجویان را دارند.

جلیل مختار از دیگر نمایندگان آبادان در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت: رویکرد دانشگاه نفت باید رو به جلو باشد و ما دیگر مسئولان صدای مطالبات دانشجویان دانشگاه نفت را شنیدیم و از دانشجویان می‌خواهیم مطالباتشان را از راه های قانونی و منطقی پیگیری کنند.

وی قول داد که ۳ تا ۵ نفر از دانشجویان را با نمایندگی از دیگر دانشجویان به کمیسیون انرژی مجلس ببرد و مطالباتشان را بیان کند.

لازم به ذکر است، دانشجویان دانشکده نفت آبادان بیش از ۲۰ روز است که در اعتراض به لغو امتیازات مهم وزارت نفت از جمله استخدام در کلاسهای درس حاضر نشده اند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
شکایت فرماندهی فراجا از کاپیتان استقلال
حضور سید ابراهیم رئیسی در دانشگاه جی سی لاهور +فیلم
آیین معارفه رئیس دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در ستاد وزارت بهداشت +عکس
سروده رهبر انقلاب در آستانه عملیات وعده صادق +عکس
فاتحه خوانی رئیسی بر مزار اقبال لاهوری +فیلم
پوشش مریم نواز هنگام استقبال از رئیسی + فیلم
۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا
شوخی گلزار با خانواده‌ها در برنامه تلویزیونی
درگیری شدید زن رسمی و زن صیغه‌ای در کلانتری
نگرانی از ورود هوش مصنوعی به سینما
«محبی» نامزد بهترین بازیکن سال لیگ برتر روسیه
واکنش اوسمار به تمدید قرارداد با پرسپولیس
جزئیات دیدار فرمانده ارتش پاکستان با رئیس جمهوری
فریاد نتانیاهو بر سر وزیرخارجه آلمان +فیلم
جزئیات تازه در پرونده مرگ بازیگر معروف
انتقام‌جویی زن جوان از یک بلاگر معروف
گروسی به ایران می آید؟
بارش‌ شدید باران در تهران و ۱۰ استان دیگر
توضیح مهم دستیار ویژه معاون اول رئیس‌جمهور درباره واردات خودرو
پرسپولیس و استقلال بعد از واگذاری چه تغییری خواهند کرد؟
همراهی نفت و طلا در روند نزولی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top