تاریخ انتشار: پنجشنبه 1396/09/16 - 17:04
کد خبر: 252082

دانشجویان را آواره این مملکت و آن مملکت نکنیم

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس گفت: امروزه به دلیل پایان‌نامه فروشی و تقلب‌های علمی فرق بین دانشجوی نخبه و تحصیل‌نکرده مشهود نیست.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌، حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی در اراک اظهار کرد: دانشجویان باید با ترفندهای پیچیده قدرت‌های سلطه برای سلطه مجدد بر ایران آشنا باشند.

وی با بیان اینکه 16 آذر نماد ظلم‌ستیزی است، خاطرنشان کرد: جنبش دانشجویی جنبشی است که ریشه در ظلم‌ستیزی و استکبارستیزی دارد و امروزه مسؤولیت دانشجویان در این جنبش بیش از گذشته است، زیرا از یک‌سو مورد هدف دشمنان قرار گرفتند و از یک‌سو به عنوان یک طعمه از سوی برخی از جریانات سیاسی به آنها نگاه می‌شود و برخی دانشجو را به عنوان ابزار و سیاه لشگر خود حساب می‌کنند.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس تصریح کرد: دانشجویان باید دقت کنند تا اسیر فضاسازی‌های دسته‌ها و گروه‌ها نشوند.

سلیمی با اشاره به اینکه دانشجو اصالت دارد و باید آن را حفظ کند، افزود: دانشجو پیشرو است و نباید دنباله‌رو برخی از دسته‌جات و گروه‌های سیاسی باشد.

وی خاطرنشان کرد: طی سال‌های گذشته دانشجویان در مقابل ظلم و تجاوز کشورهای سلطه‌جو جانانه ایستادگی کردند و این در حالی است که دشمن دست‌بردار نبوده و تلاش وافری را انجام می‌دهد تا آدرس و کد غلط به دانشجویان بدهد.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس بیان کرد: دشمنان به دنبال حاشیه‌سازی برای فراموش‌شدن مسائل مهم در بین دانشجویان هستند.

سلیمی با بیان اینکه دانشجویان نباید تحت تأثیر جوسازی‌ها و فضاسازی‌ها قرار بگیرند، ادامه داد: جنبش دانشجویی نباید دست از آرمان‌های خود بردارد، بلکه برای پیگیری این آرمان‌ها در ضروری است در صحنه باقی بماند.

وی اضافه کرد: روحیه انقلابی‌گری در بین دانشجویان به هیچ وجه نباید کنار گذاشته شود، زیرا برخی به دنبال این هستند که دانشجویان را خسته و از آرمان‌های انقلاب مأیوس نشان دهند و این افراد به جنبش دانشجویی خیانت می‌کنند.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس با اشاره به اینکه با روحیه انقلابی‌گری توانسته‌ایم تا امروز اصالت خود را حفظ کنیم، افزود: یک عده با لطایف‌الحیل به دنبال القای رنگ باختن روحیه انقلابی‌گری هستند و معتقدند باید با گفتمان‌های بدلی زندگی کرد.
سلیمی گفت: این افراد به دنبال ایجاد یک گفتمان بدلی به جای گفتمان انقلابی در بین دانشجویان می‌باشند، این افراد را باید طرد کرد و نباید اجازه داد در بین دانشجویان تخم‌گذاری کرده و تکثیر شوند.

وی با بیان اینکه ایرانیان هر کجا روحیه انقلابی‌گری را حفظ کردند موفق شدند، ادامه داد: ضروری است جنبش دانشجویی عدالت‌خواهی را پیوسته در سرلوحه فعالیت‌های خود قرار داده و با هر کسی که از مسیر عدالت‌جویی خارج می‌شود مبارزه کند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس بیان کرد: متأسفانه نگاه گزینشی به مبارزه با فساد وجود دارد و به یک درد بی‌درمان تبدیل شده است، جنبش دانشجویی موظف است در صورت مشاهده فساد در هر طیف و جناحی با آن مبارزه کند

سلیمی با تأکید بر اینکه دانشجویان باید فعل می‌توانیم را صرف کنند، گفت: عده‌ای تلاش می‌کنند تا تلاش‌های علمی را بی‌فایده نشان دهند و این در حالی است که علم تاکنون چاره‌ساز بسیاری از مشکلات بوده است و دانشجو باید با علم و تقویت بنیان‌های ایمانی و اخلاقی خود برای آینده کشور که قطعاً بهتر از امروز است، تلاش کند.

وی خاطرنشان کرد: جنبش دانشجویی به معنای مبارزه با استکبار، هوشیاری، بیداری و خسته نشدن از تلاش برای تحقق آرمان‌های انقلابی است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به مشکلاتی که در پیش روی دانشجویان قرار دارد، افزود: کیفیت پایین تدریس در برخی از دانشگاه‌ها یکی از مشکلات در جامعه دانشجویی کشور به‌شمار می‌رود و متأسفانه برخی از استادانی برای تدریس انتخاب می‌شوند که توان علمی مناسب ندارند و همین امر باعث ایجاد سرخوردگی در دانشگاه‌ها شده است، بعضی از دانشگاه‌ها نیز ابزار علمی مناسب را در اختیار دانشجو قرار نمی‌دهند.

سلیمی اظهار کرد: امروز بعضی از خوابگاه‌های دانشجویی مناسب نیست و دانشجو از زمان پذیرش در دانشگاه با مشکل خوابگاه روبه‌رو می‌شود و ما نتوانسته‌ایم فضای اطمینان‌آوری را در این زمینه ایجاد کنیم.

وی افزود: هزینه سنگین تهیه کتاب، جزوه و ملزومات لازم برای کارهای علمی نیز به دانشجویان آسیب می‌زند چون برخی از آنها توان مالی بالایی ندارند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ادامه داد: امروزه به دلیل پایان‌نامه فروشی و تقلب‌های علمی فرق بین دانشجوی نخبه و تحصیل‌نکرده مشهود نیست.

سلیمی با بیان اینکه امروزه دانشجویان با دغدغه کار بعد از تحصیل مواجه هستند، افزود: به دلیل نوع توزیع رشته‌ها و عدم طرح آمایش هم‌اکنون 50 درصد رشته‌های ارائه شده در دانشگاه‌های کشور بازار کار ندارند.

وی تصریح کرد: شهریه بالا در دانشگاه‌ها غیردولتی به ایجاد استرس در دانشجویان منجر و به یک مصیبت تبدیل شده است، زیرا دانشجویان درآمد ثابتی نداشته و به دلیل شرایط سنی خجالت می‌کشند از والدین خود شهریه را دریافت کنند و وام‌های دانشجویی هم نمی‌تواند دانشجو را تأمین کرده و پاسخگوی نیاز وی باشد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: هم‌اکنون دانشجویان نخبه زیادی در کشور وجود دارد که یا زمینه فعالیت‌های علمی برای آنها فراهم نیست و یا تلاش آنها در بازار خریدار ندارد.

سلیمی با اشاره به اینکه متأسفانه بعضی از افراد به دلیل وصل بودن به برخی از نهادها، رانت و واردات بی‌رویه به دنبال سودجویی هستند و منافع کشور برای آنها اهمیتی ندارد، اظهار کرد: تقویت نیروی انسانی و افزایش روحیه اعتماد به نفس برای این افراد ارزشی نداشته و با نخبگان سر ناسازگاری دارند اینها افرادی هستند که اجازه نمی‌دهند نخبگان ابتکارات خود را به معرض نمایش بگذارند.

وی بیان کرد: برخی از دانشجویان به خارج از کشور می‌روند در حالی که توان دانشگاه‌های داخلی بیشتر از برخی دانشگاه‌های خارجی است بنابراین باید فضایی ایجاد شود تا دانشجویان ما آواره این مملکت و آن مملکت نشوند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تصریح کرد: دانشگاه باشگاه سیاسی نیست، دانشگاه سرچشمه معرفت، علم و قله رفیع کمال خواهی است و بر همین اساس دانشگاه را باید سالم و آرام نگاه داشت و نباید اجازه بدهیم برخی از کاسبان سیاسی دانشجو را صید کنند.

سلیمی با تأکید بر اینکه اجازه ندهیم این دریای مواج بی‌آلایش در اختیار سارقینی که هویت دانشجو را سرقت می‌کنند قرار بگیرد، افزود: امروز پیچیده‌ترین سرقت‌ها، سرقت هویت دانشجویی ایرانی اسلامی است و نباید بگذاریم بدخواهان به دانشگاه‌ها نفوذ و رسوخ کنند.

 

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
غوغای طوفان فلسطین در دانشگاه‌‍‌های آمریکا؛ چرا واشنگتن نگران حمایت از فلسطین هستند؟
حضور ایران در میدان رقابت قدرت های جهان در شبه‌ قاره
عملیات وعده صادق قدرت پوشالی رژیم صهیونیستی را نمایان کرد
مستشاران ایرانی از سوریه خارج شدند؟
اولین تصاویر از امضای توافقنامه امنیتی بین ایران و روسیه
دلار ریخت
ازبکستان حریف ایران شد
آیین واگذاری مالکیت تیم‌های استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی
۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می آیند
بیش از ۳۰۰ جنازه از گورهای جمعی در غزه پیدا شده
محکومیت بدوی توماج صالحی به اعدام
اگر اسرائیل به رفح حمله کند فلسطینی ها به خواسته ۷۰ سال خود می‌رسند
روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
اسرائیل دیر یا زود محو خواهد شد
استخوان‌ها هنوز شهادت می‌دهند!
اعلام رسمی حضور حمید مطهری در کادر فنی تراکتور
پلیس اصراری به انتقال خودروهای توقیفی با جرثقیل ندارد
این خودرو ۵۵ میلیون تومان ارزان شد
ببینید | ماجرای شکایت جالب همسر محسن قرائتی نزد رهبر انقلاب
سال گذشته میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری چقدر بود؟
چشم پوشی سفارت ایران در پاریس از پیگیری قضایی فرد حمله کننده
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top