تاریخ انتشار: پنجشنبه 1396/09/16 - 23:35
کد خبر: 252093

در دانشگاه تبریز مطرح شد؛

میرسلیم: در زمان وزارتم آنقدر آزادی دادم که داد مجلس بلند شد

عضو مجمع تشخیص مصلحت در خصوص عملکردش در دوران تصدی وزارت فرهنگ گفت: ما آن قدر آزادی دادیم که بعد مرا در مجلس خواستند که از شما سوال داریم.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از دانشجو، سید مصطفی میرسلیم در سخنانی بمناسبت روز دانشجو در جمع دانشجویان دانشگاه صنعتی سهند با اشاره به اصل عدالت و تبعیض، گفت:  نظام های مختلف حکومتی در دنیا رایج هست و در بررسی آنها به این نتیجه می رسیم که واقعا مردم سالاری از آن نظام هایی هست که خیلی می توان به آن انتقاد کرد؛ برای مثال ما آمدیم شورای شهری را انتخاب کردیم اکثرشان اختلاس کردند این مردم سالاری است که خودمان انتخاب کرده ایم  یا رییس جمهور هایی را انتخاب کرده ایم یکی فرار کرده یکی درجا زده و همه را خودمان انتخاب کرده ایم لذا ضعف های مردم سالاری قابل انکار نیست.

منکر ضعف مردم سالاری نیستم اما خسارت آن کمتر از نظام استبدادی است

وی ادامه داد: اما  باز هم در مقابل بقیه نظام های حکومتی مردم سالاری شرف دارد. من منکر ضعفش نیستم هر چند  ممکن است در مردم سالاری تبعیض ایجاد شود بی عدالتی پیش بیاید  اما صدمه و خسارتی که در استبداد مردم می بینند خیلی بیشتر است.

این فعال سیاسی تصریح کرد: من به شما دانشجویان عزیز می گویم سی وسه سال از عمرم را در دوران طاغوت گذراندم؛ آن زمان دانشجویان می آمدند و شعارهایی می گفتند.شما بعضی مواقع از لحاظ لفظی همان واژه ها را به کار می برید ولی اصلا الان قابل مقایسه نیست؛ شما حتی معنی استبداد را هم نمی دانید چون که تجربه استبداد را ندارید معلوم است فقط شعارش را می کویید.

نقد، فحش دادن نیست بلکه نقد کردن یک کار علمی است / نقد باید همراه با ارائه راه حل باشد

وی خاطر نشان کرد: در آینده خود شما ممکن است نامزد انتخابات شوید؛ می خواهید انتخاب شوید درست خودتان را معرفی کنید. راه نقد را باید بلد باشید؛ نقد به منظور فحش دادن نیست نقد کردن یک کار علمی است پس بنابراین کسی که مخاطب نقد قرار می گیرد  خوشحال می شود که اشکال و ضعف وی را مشخص کردند و راه حل به او دادند. من شخصا همواره سعی کردم وقتی یکی را نقد کنم در انتهایش یک راه حل بدهم و حتی اعلام آمادگی برای پیاده کردن آن راه حل بکنم حتی اگر مخاطب من هم گرایش سیاسی من نبوده باشد؛ چرا که مهم این است که خدمتی انجام شود.

اگر بهتر از مردم سالاری دینی سراغ دارید پیشنهاد دهید

میر سلیم تصریح کرد: من اولین نکته ای که خدمت شما معرفی کردم الگوی معرفتی بود که بتوانیم بر مبنای تشخیص تصمیم درست بگیریم اما اصلا منکر نیستیم نظام مردم سالاری و حتی مردم سالاری دینی نواقصی نداشته باشد بهتر از آن سراغ دارید پیشنهاد دهید.

وی با بیان اینکه در اول انقلاب نظام  مبتنی بر انتخاب نخست وزیر و رییس جمهور تقریبا جنبه تشریفاتی داشته؛ افزود: پیشنهاد دهنده نخست وزیر به مجلس بود نخست وزیر باید از مجلس که چکیده مردم است؛ رای اعتماد می گرفت. مجلس می توانست استیضاح کند. این اقتدارها در هم پیچیده بود و نظام را فلج کرده بو  اما  در سال ۶۸ که قانون اسای تجدید نظر شد؛ یکی از این ها برداشته شد و اختیارات نخست وزیری را  به رییس جمهور دادند.

کارکردن  بدون تشکیلات حزبی در نظام  مردم سالاری،  راه انحرافی رفتن هست

میرسلیم ادامه داد: راه حل هایی  مبتنی بر تغییر در قانون اساسی ما وجود دارد؛ در قانون اساسی صحبت از احزاب می کنیم؛ احزاب یعنی گروه های سیاسی ثبت شده ای که مسئولانش  و نحوه انتخاب کردن آئها مشخص است و آمادگی پاسخگویی دارن د و این افراد مورد اعتماد مردم قرار می گیرند و برای مثال امروز میرسلیم نامزد انتخابات می شود و  حرف هایی می زند؛  پس فردا موفق می شود یا نمی شود و بعد از آن دنبال کارم می روم و یک فرد دیگر می گوید چه شد از آن حرف هایی که می زد لذا   باید یک حزب پشت صحنه باشد؛ و آن به حرف های زده شده  موقع نگاه می کنند و اگر بخشی از آنها  عملی نشده باشد؛ مردم دیگر به آنها اعتماد نمی کنند و سراغ حزب دیگر می روند.

وی با تاکید بر اینکه در مردم سالاری بدون تشکیلات حزبی کار کردن راه انحراف رفتن هست؛ افزود: اباید  تشکیلات سیاسی به صحنه بیایند و با اساس نامه و مراحل مشخص نامزهای مردم را به آن ها معرفی کنند و یک خط مشی داشته باشند و مردم به  خط منشی رای مدهند نه فقط به تبلیغات و افراد انتخاب شده چون آبرو و حیثیت حزب محسوب می شوند؛ حزب مانع انحراف او می شود.

در دروان وزارتم آنقدر به ناشران آزادی عمل دادم که استغفار و عذرخواهی کردم

وی در پاسخ به سوالی در خصوص عملکردش در دوران تصدی وزارت فرهنگ و میزان آزادی در آن مقطع، گفت: ما آن قدر آزادی دادیم که بعد مرا در مجلس خواستند که از آقای میرسلیم سوال داریم و در آن جلسه به من گفتند آقای میرسلیم ما به شما اعتماد کردیم و به شما رای اعتماد دادیم؛ این گند و کثافت چیست دراین کتاب نوشته شده است. من برداشتم این کتاب را خواندم تا نیمه های این کتاب که رسیدم حالت تهوع به من دست داد آمدم مجلس گفتم من اول استغفار می طلبم و بعد از شما عذرخواهی می کنم.

ولنگاری، خیانت به آزادی است

میرسلیم اذعان داشت:  به ناشران کتاب ها آزادی و شخصیت دادم که خودشان تشخیص بدهند. آزادی با ولنگاری فرق می کند؛  این خیانت به حق آزادی است؛ اگر مسئولی جلوی اینگونه خلاف ها را گرفته باشد می گویند جلوی آزادی را گرفته نه اتفاقا این دفاع از آزادی است.

مردم باید انتخاب خود را درست انجام بدهند نه اینکه رهبری جلوی کارهای دولت را بگیرد

وی در پاسخ به ادعایی در خصوص اینکه چرا رهبری جلوی کارهای نادرست دولت را نمی گیرد؛ بیان داشت: نمی شود که مقام معظم رهبری  دولتی در کنار دولت دیگر درست کنند و  بگویند چون این ها نمی توانند کار کنند پس من یک دولت دیگر درست می کنم؛ اعضای این دولت برخاسته از مجلس و این مجلس هم برگزیده مردم است و رییس جمهور را هم مردم برگزیدند؛  پس مردم باید کار را درست انجام بدهند؛ اگر رهبری بیایند رای خود را اعمال کنند نظام بهم می ریزد.

اینکه بگوییم همه کارها را رهبری درست کنند؛ جفا در حق ایشان است / رهبری جایگاه مردم را محترم می شمارند

میرسلیم ادامه داد: برخی مطرح می کنند که همه کارها دست رهبری است؛ این حرف، جفا در حق مقام ایشان است ؛ ایشان جایگاه مردم را محترم می شمارند. همه  شما نگاه کنید ایشان چطور برخورد می کنند و چطور می خواهند این نظام ساخته شود و راه خود را ادامه دهد.

داعش با ولایت و فرماندهی صحیح برچیده شد

وی همچنین در خصوص اقتدار نظامی کشورمان گفت: واقعا بخاطر شرف و اعتبار نظامی که داریم؛ دنیا مدیون ما است. مردم جهان از ترس داعش متزلزل اند، بچه های انقلابی و فرماندهان سپاه و ارتش رفتند و بساط داعش را جمع کردند و به همین خاطر دنیا مدیون ماست. الحمد الله با یک ولایت صحیح و رهبری درست و فرماندهی صحیح اینها برچیده شدند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top