تاریخ انتشار: جمعه 1396/09/17 - 09:00
کد خبر: 252096

33 سال پیش در چنین روزی

ادامه بحران هواپیماربایی در فرودگاه مهرآباد

در پنجمین روز از حادثه ربوده شدن هواپیمای خطوط هواپیمایی کویت و انتقال آن به فرودگاه مهرآباد هواپیماربایان با وجود به قتل رساندن 5 تن از مسافران کویتی و آمریکایی همچنان از تسلیم خودداری کردند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، در پنجمین روز از حادثه ربوده شدن هواپیمای خطوط هواپیمایی کویت و انتقال آن به فرودگاه مهرآباد هواپیماربایان با وجود به قتل رساندن 5 تن از مسافران کویتی و آمریکایی همچنان از تسلیم خودداری کرده و بر اجرای خواسته های خود از جانب دولت کویت تاکید دارند.

در طول پنج روز گذشته با تلاش و مساعی مقامات جمهوری اسلامی ایران تا کنون 107 تن از مسافرین هواپیما طی 5 مرحله آزاد شده اند و تلاش برای آزادی بقیه مسافران همچنان ادامه دارد. به دنبال ارسال پیام هایی از سوی سران کشورهای سوریه، عربستان، کویت و امارات خطاب به آیت الله خامنه ای رئیس جمهور کشورمان پریشب از سوی ایشان آقای مصطفی میرسلیم به عنوان نماینده ویژه رئیس جمهور ماموریت یافت تا با استقرار در فرودگاه مهرآباد در حل مسالمت آمیز این مساله کمک کند.

بر اساس این گزارش هواپیماربایان به دنبال عدم اجرای خواسته هایشان یک دیپلمات آمریکایی دیگر را که کارمند کنسولی بود به قتل رساندند. آنها این دیپلمات آمریکایی را بر روی پلکان هواپیما آوردند و پنج دقیقه ضرب العجل تعیین کردند و پس از اتمام ضرب العجل با 6 گلوله وی را از پای درآوردند. دو ساعت پس از قتل این دیپلمات امدادگران فرودگاه مهرآباد توانستند جسد وی را به بهداری فرودگاه منتقل کنند. هواپیماربایان همچنین با صدور بیانیه ای اعلام کردند به هیچ وجه از خواسته های خود عقب نشینی نخواهند کرد و همچنان یک گروه از شخصیت های مهم را در اختیار دارند که در صورت عدم اجرای خواسته هایشان خواهند کشت. بر اساس اخرین گزارش ها جو در داخل هواپیما متنشج گزارش شده است و بر اثر تیراندازی که علت آن نامعلوم است تعدادی از شیشه های هواپیما شکسته شده که با این وضع عملا هواپیما قادر به پرواز نخواهد بود. درخواست هواپیماربایان برای حضور یکی از مقامات ایرانی نیز در داخل هواپیما مورد موافقت قرار نگرفت.(1)

دیدار مسئولین بنیاد شهید  با آیت الله منتظری
مسئولین بنیاد شهید سراسر کشور به همراه حجت الاسلام کروبی سرپرست و نماینده امام در این بنیاد با آیت الله منتظری دیدار و گفت و گو کردند.

آیت الله منتظری در این دیدار گفت: با توجه به رشد فکری و تعهد و تقوا که در ملت ما بخصوص پس از انقلاب مشهود است چه نیازی به این سیستم کاغذبازی اداری و پیچیده داریم و احساس می شود که فوق العاده سیستم اداری کشور ما نیاز به یک تحول و انقلاب اداری دارد و این انتظاری است که همه مردم از دولت و مجلس دارند.

آیت الله منتظری افزود: بحمدالله بنیاد شهید تاکنون در کار خود بسیار موفق بوده است. این بنیاد انقلابی که به دستور امام مدظله تاسیس شده و با تلاش و جدیت نماینده محترم ایشان به کار خود ادامه می دهد و حتی شهدای افغانستان و لبنان و جاهای دیگر را تا حدودی زیر پوشش دارد به خاطر دور بودن از سیستم اداری و کاغذ بازی این نهاد توانسته است با سیستم انقلابی و ساده خود به فعالیت ادامه دهد و باید همین سیستم تا آخر در آن حفظ شود.(2)

دیدار وزیر دفاع آمریکا با فهد
وزیر دفاع آمریکا پس از ملاقات با شاه فهد و گفت و گو با وی ریاض را ترک کرد گفته می شود مذاکرات در رابطه با فروش تسلیحات نظامی بیشتر از سوی آمریکا به سعودی ها بوده است. به گزارش یونایتدپرس خبرگزاری رسمی عربستان که گزارش این ملاقات را مخابره کرده است جزئیات این گفت و گوها که سلطان بن عبدالعزیز وزیر دفاع عربستان نیز در آن حضور داشت را فاش نساخت. به نوشته یونایتدپرس عربستان که از نظر تامین جنگ افزار نظامی به شدت به آمریکا و اروپای غربی وابسته است جهت تقویت نیروی هوایی خود تعداد 5 فروند هواپیمای آواکس و 80 فروند جنگنده بمب افکن اف 16 را در سال آینده میلادی از آمریکا دریافت کند. عربستان مدعی است که از این جنگنده ها جهت حراست از حوزه های نفتی خود علیه حملات ادعایی ایران استفاده می کند. بر اساس گزارش ها ریچارد مورفی معاون وزیر خارجه آمریکا در امور خاورمیانه نیز دیروز به ریاض رفته است بر اساس گزارش خبرگزاری فرانسه مورفی قرار است با رهبران سعودی دیدار کند.(3)

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
همه عملیات‌های انتقامی ایران ؛ از جنگ شهرها در سال ۱۳۶۳ تا عملیات وعده صادق +عکس
لحظه کشف ۱۰۰۰ کیلو شیشه از یک تریلی +فیلم
درخواست انگلیسی ها از نتانیاهو
مجلس هفته آینده وضعیت بازار ارز را بررسی می‌کند
تاریخ معرفی قهرمان لیگ برتر فوتبال ایران مشخص شد!
اقبال بلند خرید جنجالی استقلال
لحظه اعلام فوت رضا رشیدپور توسط علی اوجی! + فیلم
فروش بلیت چارتری در اربعین ممنوع می شود
نماهنگ/ رژیم صهیونیستی ماندنی نخواهد بود +فیلم
پاسخ به شایعه/ محدودیت پرواز در کشور تکذیب شد
لحظه دیدنی از گزارشگری هادی عامل هنگام قهرمانی امین میرزازاده +فیلم
توسعه نسخه جدید این سیستم عامل بر مبنای هوش مصنوعی
یک استقلالی به در خروج هدایت شد
اگر امتیازات برابر باشد قهرمان لیگ چگونه مشخص می‌شود؟
یحیی گل‌محمدی سرمربی تراکتور می‌شود؟
شوک فدراسیون به استقلال؛ پرسپولیس یک امتیاز جلو افتاد
حمله سایبری دی‌ داس چیست؟
چرا ژیلا صادقی از تلویزیون رفت؟ +فیلم
این غذاها قاتل کبد است!
ژیلا صادقی: من پاسپورت آمریکا دارم +فیلم
اشک‌های بی‌امان ژیلا صادقی در برمودا +فیلم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top