تاریخ انتشار: جمعه 1396/09/17 - 18:39
کد خبر: 252122

واکنش یک فعال دانشجویی به ادعای اخیر صهیونیست‌ها

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه تبریز گفت: رژیم صهیونیستی با اقدام خود گام بلندی به سمت نابودی برداشته است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، مهدی نیرومند مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه تبریز ظهر امروز جمعه در جمع نمازگزاران تبریزی گفت: چهار ماه بعد از کودتای ۲۸ مرداد و آن اختناق عجیب، ناگهان به وسیله‌ی دانشجویان در دانشگاه تهران یک انفجار در فضا و در محیط اتفاق افتاد و به عنوان اعتراض به آمریکا، به عنوان اعتراض به نیکسون که عامل کودتای ۲۸ مرداد بود  به وجود آمد، این دانشجوها در محیط دانشگاه اعتصاب و تظاهرات کردند، که با سرکوب مواجه شده و سه نفرشان هم به خاک و خون غلتیدند و برای همیشه نام ۱۶ آذر  را با نام دانشجوی ضد آمریکا و دانشجوی ضد سلطه پیوند زدند.

وی گفت: دانشگاه مهمترین زیرساخت پیشرفت و توسعه‌ی کشور است چون دانشگاه نیروی انسانی را تربیت می‌کند و مهمترین سرمایه‌ کشور نیروی انسانی است.

نیرومند افزود: از دانشجو همیشه و در همه جا این انتظار هست که محل جوشش و اوج دو جریان حیاتی در کشور باشد: اول، جریان علم و تحقیق؛ دوم، جریان آرمان‌گرایی‌ها و آرمان‌خواهی‌ها و هدفگذاری‌های سیاسی و اجتماعی. در جریان علم و تحقیق باید کشور به عزت علمی برسد، هدف هم باید مرجعیت علمی در دنیا باشد.

وی در همین خصوص ادامه داد: در بحث آرمان‌خواهی و آرمان‌گراییِ جوان ایرانیِ عبارت است از ترسیم آینده‌ای با این خصوصیات. ما نظام و کشوری می‌خواهیم که پیشرفته باشد و مردم آن دانشمند و بیدار و زنده باشند؛ غفلت‌زده و خواب آلوده نباشند؛ کشور برخوردار از عدالت باشد؛ مبرای از فساد باشد. طبقه اشراف بر آن حاکمیت نداشته باشد. برخوردار از قدرت و استحکام سیاسی باشد؛ و همه این‌ها الهام گرفته از معارف دین و اسلام عزیز باشد. اسلام این ظرفیت را دارد که این‌ها را به ما تعلیم دهد.

وی گفت: آنچه که از بیانات رهبر معظم انقلاب برمی‌آید چنین است که هدف از همه‌ی مبارزاتی که ملت ایران به رهبری امام خمینی(ره) انجام دادند تا انقلاب به پیروزی برسد و همه‌ی تلاش‌هایی که بعد از انقلاب در این کشور صورت گرفت، تشکیل حیات طیبه اسلامی بوده است.

نیرومند ادامه داد: تحقق این اهداف امری تدریجی بوده اما روندی منطقی و مستمر در این راه طولانی و دشوار دیده می‌شود. با جست و جو در منظومه فکری رهبر معظم انقلاب چنین بر می آید که بعد از تحقق انقلاب اسلامی و درآمدن انقلاب به صورت نظام‌مند و به تعبیری همان نظام اسلامی، نوبت به تشکیل دولت اسلامی رسیده است.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه تبریز گفت: نخبه جوان انقلابی فردی است که دارای تقوا، مدیریت، بصیرت و علم که حضور به موقع و در لحظه او راهگشای مشکلات کشور خواهد بود. خاستگاه نخبگان در کشور ما حوزه و دانشگاه است. حال برای اینکه این نخبگان واجد شرایط انقلابی بودن شوند نیازهایی وجود دارد که اولین و یکی از اساسی‌ترین آن نیازها تحول معنوی در این نخبگان است.

وی افزود: تحول معنوی به معنای پرداختن به مبارزه با ضعف‌های فکری و عقلانی، راحت طلبی، آسان پنداری و مبارزه با خشم و شهوت های تربیت نشده و دلبستگی به عادات و عقاید خرافی و بد فهمیدن دستورات دینی است.

نیرومند گفت: در حوزه بین‌الملل از یک طرف، اقدام رژیم صهیونیستی مبنی بر اعلام بیت المقدس به عنوان پایتخت و از طرف دیگر اقدام دولت مستکبر آمریکا در تایید این عمل نابخردانه  صهیونیست‌ها آتش خشم مسلمانان، در سراسر جهان برافروخته شده است واین رژیم با این اقدام خود قدم بلندتری را به سمت نابودی برداشته است.

وی گفت: بسیج دانشجویی، این اقدام رژیم منحوس و جعلی را محکوم کرده و خواستار پیگیری فوری این مسئله و اعلام مواضع جمهوری اسلامی ایران توسط مسئولین ذی ربط و پیگیری حقوق مسلمانان مظلوم فلسطینی است.

وی ادامه داد: ما یقین داریم که فلسطین به فضل خدا آزاد می شود و به آغوش جهان اسلام بازخواهد گشت و ادعای اخیر رژیم صهیونیستی مبنی بر پایتخت قرار دادن قدس شریف و انتقال سفارتخانه آمریکا به این پاره تن جهان اسلام جز نشانه عجز برای رژیم منحوس صهیونیستی در منطقه نبوده و دیر یا زود این غده ی سرطانی از صفحه ی روزگار محو خواهد شد .

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از طریق برنامه‌های فرهنگی
حکم قطعی محکومان پرونده کثیرالشاکی پروژه الماس مال صادر شد
اعمال محدودیت های ترافیکی راهپیمایی مردمی حمایت از اقدام سپاه
مدارس پنجشنبه و جمعه آخر هفته‌ها به خانواده‌ها اختصاص می‌یابد؟
هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول است
به بهانه اختلال در کار؛ گوگل کارمندان معترض به همکاری با رژیم صهیونیستی را اخراج کرد
پلمب ۱۰ مؤسسه پایان نامه فروشی در روزهای آینده
۵۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار شدند
پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیسی
رئیسی: دولت در تامین مسکن خود را همراه جوانان می‌داند
امیرعبداللهیان: هیچ دولتی در مقابل حمله به سفارت خود ساکت نمی‌نشیند
پرسپولیس صدرنشین شد
کاپیتان پرسپولیس مصدوم شد
اتفاقی عجیب در آبادان؛ پرسپولیس مقابل نفت هیچ هواداری در ورزشگاه نداشت
وزیر ارتباطات: ۵۰ درصد به سرعت اینترنت افزوده می‌شود
امیرعبداللهیان: با شدت بیشتری به هرگونه خطای محاسباتی رژیم اسرائیل پاسخ می‌دهیم
سخنگوی کابینه اسرائیل: حمله ایران به ما «بی‌سابقه» بود
دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مالت در نیویورک
گوترش: توقف درگیری‌ها در غزه از تنش‌های گسترده در خاورمیانه جلوگیری خواهد کرد
سیاستمدار اسرائیلی: در یک قدمی رسوایی هستیم، نه پیروزی
اعلام نتایج آزمون آموزگاری تا پایان فروردین
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top