تاریخ انتشار: شنبه 1396/09/18 - 22:18
کد خبر: 252250

درخواست «عارف» از وزیر علوم

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: مبنای سنجش دانشجویان صلاحیت علمی باشد و با مشکلات آن‌ها باید با سعه صدر رفتار شود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از تسنیم، محمدرضا عارف امشب در مراسم روز بزرگداشت دانشجو با بیا‌ن اینکه جنبش و راه دانشجویی با راه رهبری گره خورده است، اظهار داشت: جنبش دانشجویی یک تاریخ رسمی و دیرینه است که ریشه در ارزش‌های اسلامی دارد و در حال بحران‌های کشور همیشه پیش قدم بوده است.

وی با بیان اینکه جنبش دانشجویی گاهی مشمول آسیب‌های اجتماعی هم شده است، افزود: جنبش دانشجویی نباید درگیر جزییات و تقابل تشکل با تشکل شود و افراط و تفریط را در همه بخش‌ها کنار بگذارد هر چند گاهی این جنبش شامل آسیب‌هایی هم شده که یکی از این آسیب‌ها عدم استقلال سیاسی در یک مقطع از تاریخ است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جنبش دانشجویی باید به اصلاح بپردازد، بیان کرد: روند اصلاح امور پیوسته است و جنبش دانشجویی باید به دنبال اصلاح باشد، گفتمان اصلاحات همیشه به دنبال آرامش بوده و انتظار این است بخشی از جنبش دانشجویی با گفتمان اصلاحات هماهنگ باشد و مشکلات را با این گفتمان حل کند.

عارف خاطرنشان کرد: جنبش دانشجویی باید برنامه راهبردی برای دهه پنجم داشته باشد چرا که مدیران آینده دانشجویان امروز هستند و دانشجویان باید بدانند وظیفه دانشجو علم‌آفرینی است که باید علم را به ثروت و فناوری تبدیل کنند.

وی با بیان اینکه علیرغم اختلاف ‌نظرها باید همه تشکلات دانشجویی وفاق داشته باشند، گفت: تشکلات دانشجویی باید روی تاکتیک‌ها اختلاف کار کنند و روی رویکردهای کلی یک نظر مشترک وجود داشته باشد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ستاره‌دار کردن دانشجویان تصریح کرد: وزیر علوم، تحقیقات و فناوری باید بحث ستاره‌دار کردن دانشجوها را خاتمه دهد و مبنای سنجش دانشجویان صلاحیت علمی باشد و با مشکلات آن‌ها باید با سعه صدر رفتار شود.

عارف ادامه داد: وزیر علوم رئیس انجمن علمی مدرسان بوده و خودش را اصلاح‌طلب می‌داند ضمن اینکه نظر بسیاری از اساتید مطرح کشور بر روی انتخاب ایشان مساعد بود و فقط برخی از دانشجویان با وزارت ایشان مخالف بودند.

وی با بیان اینکه درخواست‌های دانشجویان اصلاح‌طلب در چارچوب قانون است، گفت: اگر قانون مخالف برگزاری یک برنامه‌ای در دانشگاه باشد تمکین می‌کنند اما پیگیری لازم برای عدم برگزاری را هم انجام می‌شود.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top