تاریخ انتشار: یکشنبه 1396/09/19 - 16:27
کد خبر: 252331

انتقاد رئیس دانشگاه اصفهان از بودجه ۹۷دانشگاه‌ها

هوشنگ طالبی با انتقاد از وضعیت بودجه دانشگاه در لایحه سال ۹۷ تاکید کرد: رقم بودجه، بودجه کمی است و درصدی که رشد کرده، نمی‌تواند در دانشگاه‌ها حرکت ایجاد کند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از آنا هوشنگ طالبی رئیس دانشگاه اصفهان درباره بودجه دانشگاه در لایحه بودجه سال 97 که امروز تقدیم مجلس شد، گفت: بودجه همه دانشگاه‌ها رشد داشته و طبیعی است که متناسب با افزایش بودجه برای حقوق و دستمزد، بودجه دانشگاه‌ها هم رشدی داشته باشند، البته این رشد به نسبت دانشگاه‌ها متفاوت بوده است.

هوشنگ طالبی ادامه داد: رشد بودجه آموزش عالی 13 درصد بوده است و رشد بودجه امسال دانشگاه اصفهان هم نسبت به سال قبل مقداری بیشتر شده و بیش از 13 است.

وی با اعلام نارضایتی از این بودجه تاکید کرد: من اصلا از این بودجه راضی نیستم، این بودجه اصلا تکاپوی دانشگاه‌ها به ویژه دانشگاه‌های سطح یک را برای فعالیت‌هایشان نمی‌دهد. به طور کلی بودجه، بودجه کمی است و این درصدی که رشد کرده است خیلی نمی‌تواند در دانشگاه‌ها حرکت ایجاد کند؛ بخصوص اینکه ما در سال‌های گذشته خیلی از کمبودها را کماکمان داریم، مسائل تجهیزات آزمایشگاهی و سایر بخش‌ها همه کسری دارند.

رئیس دانشگاه اصفهان افزود: عمده بودجه دانشگاه‌ها یعنی 80 درصد، بودجه پرسنلی است و لذا این نوع رشدها نمی‌تواند سایر فصول را حرکت دهد که ما بتوانیم خیلی فعال باشیم. در سال‌های گذشته با همت نیروی انسانی این کمبودها جبران شده و با حداقل بودجه ممکن بهترین دستاوردها را داشته‌ایم.

هوشنگ طالبی گفت: حتی از بودجه امسال هم هنوز درست تخصیص داده نشده است در حالی که باید تاکنون 67 درصد بودجه 96 تخصیص داده می‌شد فقط 55 درصد آن تخصیص یافته است و از 55 درصد هم بخشی را هم هنوز خزانه تحویل نداده است.

وی افزود: ما بودجه لازم را نداریم و فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی به صورت ایده‌آل انجام نمی‌شود، با نبودن این بودجه ما نمی‌توانیم حرکتی بکنیم، بخصوص اینکه قسمت اعظم سایر فصول به غیر از حقوق و دستمزد، هزینه‌های تکلیفی مانند پرداخت انژری و برق و گاز و یارانه‌های تغذیه دانشجویی و هزینه‌هایی از این دست است.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
واکنش متفات معاون وزیر ورزش به گشت‌ ارشاد +عکس
دستور رئیس قوه قضاییه برای تحکیم آرامش
واکنش چین به عضویت فلسطین در سازمان ملل
دریافت ۱۰۰ هزار تتر برای فروش سوالات کنکور
هشدار به اسرائیل: خطا کردید و زلزله شد
هشدار نارنجی طغیان رودخانه‌ها در ۳ استان
طرح حمله اسرائیل علیه ایران اینگونه تصویب شد
معاون رئیس جمهور اسبق درگذشت +جزئیات
آقای بهجت می‌گفت این ذکر کیمیاست +فیلم
پژمان درستکار برترین مربی سال کشتی آسیا شد
حملات فسفری صهیونیست‌ها به جنوب لبنان +فیلم
قطار ملی ساخت ایران به‌زودی وارد مترو خواهد شد
وضعیت آخرالزمانی خیابان‌های دبی بعد از سیل +فیلم
سفر رئیس جمهور به استان سمنان
بن گویر خواستار اعدام زندانیان فلسطینی شد
ماجرای بامزه رحیم پور از تحقیر آمریکا +فیلم
شلیک پرسپولیس به ۳‌هدف با یک تیر!
برخورد محترمانه پلیس با یک خانم +فیلم
گریه شرور دو ریالی در لحظه دستگیری +فیلم
درخواست روسیه از شورای امنیت برای بررسی فوری تحریم اسرائیل
هشدار جدید آمریکایی‌ها به اسرائیل
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top