تاریخ انتشار: دوشنبه 1396/09/20 - 02:23
کد خبر: 252372

استاد دانشگاه نتردام لوییز:

منفعت‌طلبی پول‌پرستان ریشه جنگ‌های خاورمیانه است

استاد دانشگاه نتردام لوییز با بیان اینکه اقتصاد مانع اصلی در اتحاد پیروان ادیان است، گفت: کسانی هستند که برای رسیدن به سرمایه و پول حاضرند جنگ در منطقه خاورمیانه بیافرینند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر، پروفسور ادوارد ژوزف الم غروب یکشنبه در همایش ادیان ابراهیمی و همزیستی مسالمت آمیز که در دانشگاه مفید قم برگزار شد، اظهار داشت: بسیار سخت است دنیایی را بتوانیم بدون زندگی مسالمت آمیز تصور کنیم.

وی با بیان اینکه به این مسئله در ادیان مختلف ابراهیمی اعم از اسلام و مسیحیت و ... پرداخته شده است، افزود: موارد زیادی در تاریخ وجود دارد که پیروان ادیان ابراهیمی در کنار هم همزیستی مسالمت آمیز داشته‌اند که یک نمونه آن لبنان، ایران است.

الم تصریح کرد: ضرورت دارد که به بحث برادری و همبستگی که بین ادیان وجود دارد به خصوص در اسلام و مسیحیت که پیروان زیادی دارد مطرح کنیم.

وی افزود: مشکلات جدی در پرداختن به این مسئله وجود دارد که اولین موضوع اقتصاد، محیط زیست و مهاجرت جهانی است و فکر می‌کنم این مشکلات می‌تواند مشکل مشترکی در مورد انسان شناسی فلسفی باشد.

این استاد دانشگاه اظهار کرد: انسان‌شناسی فلسفی و ادیان ابراهیمی مفاهیمی بودند که بعد از انقلاب فرانسه به چالش کشیده شدند.

وی ادامه داد: در متون مقدس ادیان مختلف مبانی وجود دارد که می‌تواند همزیستی مسالمت آمیز بر آن مبتنی شود و اگر به دوره معاصر نیز نگاه کنیم می‌بینیم لبنان و ایران دو نمونه و الگو در همزیستی مسالمت آمیز هستند.

الم بیان کرد: متأسفانه در جنگ داخلی لبنان برخی از یهودیان بومی آنجا را ترک کردند اما زمینه برای بازگشت آنان فراهم شده است و همین مسئله تقویت همبستگی میان پیروان ادیان مهم است.

اقتصاد  یکی از مشکلات اصلی در تعامل ادیان است

وی با بیان اینکه یکی از مشکلات اصلی در تعامل ادیان، اقتصاد است، افزود: مشکل اصلی در بحث اقتصاد در نگاه انسان شناختی فلسفی و تعریف انسان نهفته است.

استاد دانشگاه نتردام لوییز ادامه داد: مفهوم آزادی که در اسلام وجود دارد با مسیحیت و در دین یهود متفاوت است؛ همچنین مفهوم آزادی بعد از انقلاب صنعتی، آزادی مطلق و بی بند و بار شده است.

وی گفت: از نگاه ادیان ابراهیمی، آزادی به این معنا نیست که انسان برای انجام هر کاری آزاد است.

ادوارد ژوزف الم افزود: حملات و تهاجمات بیرونی که نمونه آن در لبنان و کشورهای دیگر وجود دارد مانع اصلی در شکل‌گیری همزیستی مسالمت آمیز میان پیروان ادیان است.

وی اضافه کرد: به نظرم اگر ادیان بتوانند در ارزش‌های خود متحد شوند اقتصاد جهانی مبتنی بر سرمایه‌داری و سود محوری نخواهد توانست به اهداف خود برسد.

استاد دانشگاه نتردام لوییز در پاسخ به سؤالی در مورد دلیل جنگ در منطقه خاورمیانه افزود: من معتقدم کسانی هستند که برای رسیدن به سرمایه و پول حاضرند جنگ در این منطقه بیافرینند تا به اهداف پست و دانی خود دست یابند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
نظریه‌پرداز برجسته آمریکایی: اسرائیل از حمله ایران شوکه شد
کدام مراکز مجاز به ارائه خدمات زالو درمانی هستند؟
واکنش سفارت ایران در لندن به اتهامات بی دلیل به سپاه
سرکرده فروش کوکائین در فضای مجازی دستگیر شد
ایران مالک یک پهپاد سنگین و قدرتمند است
خط و نشان ترامپ برای حسین وفایی
۹۵۶ هزار نفر در نوبت دوم کنکور سراسری ۱۴۰۳ ثبت‌نام کردند
درس اخلاق آیت‌الله جاودان درباره امان‌نامه +فیلم
یک سد دیگر سرریز شد
جزئیات برگزاری نوزدهمین حراج شمش طلا در مرکز مبادله
ابواسماعیل به هلاکت رسید؛ انهدام مخفیگاه گروهک زیرزمینی داعش + جزئیات
زائران حج عمره حتما این وسایل را همراهشان ببرند
هشدار درباره خطرات تنش نظامی در منطقه
آخرین خبرها از حمله هوایی به پایگاه الحشدالشعبی
اسم پدر هم از کارت ملی حذف می‌شود
کشتی‌گیر افسانه‌ای المپیک را از دست داد
پاسخ به شایعه/ تکذیب آسیب دیدن سامانه‌های پدافندی ایران
نظر خواننده مشهور آمریکایی درباره پاسخ ایران به اسرائیل + فیلم
ورود کمیته انضباطی به خوشحالی کادرفنی استقلال
مداحی ضد اسرائیلی شنیدنی مهدی رسولی +فیلم
تیراندازی به پلیس برای ربودن دختر ۱۵ ساله
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top