تاریخ انتشار: سه شنبه 1396/09/21 - 01:56
کد خبر: 252488

در دانشگاه اصفهان مطرح شد؛

باقری: از نظر غرب‌گرایان تنها راه پیشِ روی ملت ایران «وابستگی» است

معاون سابق دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: اکنون‌ که قدرت هسته‌ای ایران از بین رفته، غرب‌گرایان بازهم از رو نرفته و تصریح دارند که ایران برای حفظ امنیت باید ...

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از دانشجو، علی باقری، معاون سابق دبیر شورای عالی امنیت ملی ظهر امروز در جمع دانشجویان دانشگاه اصفهان بابیان اینکه ماهیت تفکر غرب‌گرایان مبتنی بر نفی استقلال ملی و وابستگی به بیگانگان است، گفت: ازاین‌رو می‌توان با اطمینان گفت که روشنفکرنماهای امروزی دقیقاً به بینان‌های جریان غرب‌زدگان عهد قاجار و دوره‌ پهلوی پایبندند و استقلال را نه یک واقعیت، بلکه آرمان دست‌نیافتنی قلمداد کرده و در مقابل، وابستگی را یک واقعیت که باید آن را پذیرفت، جلوه می‌دهند.

باقری افزود: بر همین اساس نیز انقلابی‌ها را آرمان‌گرا می‌دانند با این توجیه که "انقلابی گری" از "واقع‌گرایی" فاصله دارد و "استقلال‌طلبی" تن‌ها توهم و خیال‌بافی انقلابی‌ها است. روشنفکرنما‌ها مدعی‌اند که واقعیت همان چیزی است که آن‌ها قادرند درک کنند، و هر چیز غیرازآن واقعیت نیست و آرمان است.

عضو تیم مذاکره کننده هسته‌ای سابق تأکید کرد: غرب‌گرایان مدعی‌اند اصرار بر کسب و حفظ استقلال صرفاً موجب تحمیل هزینه‌های مختلف و متعدد بر کشور و ملت خواهد شد و آرمانی است که هیچ‌گاه به دست نخواهد آمد. بدیهی است با حذف استقلال، تن‌ها گزینه‌ پیشِ رو وابستگی است.

وی ادامه داد: بر اساس تفکر غرب‌گرایان، هرگاه کشور دچار ضعف در بنیان‌های قدرت ملی باشد و برای مثال قدرت دفاعی و نظامی کشور ضعیف باشد، برای رفع به‌اصطلاح تهدید جنگ، تن‌ها راه عقلایی، سازش با دشمن است. در صورت تهاجمِ دشمن نیز این افراد بازهم سازش را راهکار معقول جلوه می‌دهند و مقاومت را مصداق بارز رفتار غیر عقلایی معرفی می‌کنند، به همین جهت نیز در زمان تهاجم صدام به ایران و وجود اشغالگران در سرزمین عزیزمان، غرب‌گرایان پذیرش آتش‌بس را موجه و نشانه‌ی واقع‌گرایی قلمداد می‌کردند.

معاون سابق دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: در مقابل نیز چنانچه کشور از مؤلفه‌های قدرت ملی حتی در مقیاس جهانی نیز برخوردار باشد، غرب‌گرایان می‌گویند این قدرت و اقتدار موجب تحریک دشمنان شده و باعث می‌شود آن‌ها به سمت انتخاب گزینه‌ی نظامی بروند. در این شرایط، آن‌ها برای به‌اصطلاح رفع تهدید جنگ، توصیه می‌کنند تا کشور از مؤلفه‌های قدرت ملی صرف‌نظر کرده و حتی تعهداتی را بپذیرد که بیگانگان مطمئن شوند که عناصر قدرت ملی به‌طور کامل و تا ابد از دسترس ملت ایران خارج‌شده است. ازاین‌رو، غرب‌گرایان مقاومت در برابر دشمنان و عدم واگذاری مؤلفه‌های قدرت ملی را نشانه‌ی بی‌عقلی و مصداق هوچی گری، تندروی و افراطی‌گری جلوه می‌دهند.

باقری در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: برای غرب‌گرایان تفاوتی ندارد که کشور ضعیف باشد و یا قوی، بنیان‌های قدرت ملی شکل نگرفته باشد و یا مؤلفه‌های قدرت ملی در اوج باشد، درهرحال ازنظر آن‌ها تن‌ها راه پیشرو، فقط و فقط وابستگی است.

وی افزود: البته آن‌ها به‌صراحت به این باور خود اعتراف نمی‌کنند، بلکه ابتدا می‌گویند برای زنده‌بودن در جهان امروز باید تعامل داشت، سپس تحقق تعامل را منوط به پذیرش مطالبات بیگانگان و خواسته‌های دشمنان ملت ایران نموده و درنهایت بدون سروصدا در برابر بیگانگان سر تسلیم فرود می‌آورند و در ادامه نیز تسلیم در برابر دشمن را به‌عنوان تن‌ها راه عقلایی جلوه می‌دهند و تسلیم نشدن در برابر بیگانگان را خلاف عقل دانسته و آن را آرمان‌خواهی توصیف می‌کنند.

عضو تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای سابق تأکید کرد: غرب‌گرایان که هیچ تناسب فکری با استقلال ملی ندارند، این‌گونه القا می‌کنند که پیشرفت فقط در سایه‌ی وابستگی به بیگانگان میسر است. ازاین‌رو هر چیزی را که موجب نارضایتی بیگانگان شود، مخل پیشرفت ادعایی خود قلمداد کرده و هر کس را که در مقابل تعدی بیگانگان ایستادگی کند، تندرو، افراطی و هوچی گر می‌خوانند.

معاون سابق دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: اکنون‌که به برکت تفکر انقلابی، جمهوری اسلامی ایران برخوردار از مؤلفه‌های متعدد قدرت ملی است، غرب‌گرایان می‌گویند برای تأمین امنیت ملی، باید از عناصر قدرت ملی صرف‌نظر کرد و در موضوع هسته‌ای دقیقاً همین تفکر بود که ملت ایران را به مصیبت برجام گرفتار کرد.

باقری ادامه داد: در شرایطی که کشور به توانمندی هسته‌ای در تراز جهانی دست‌یافته بود، غرب‌گرایان به‌دروغ با برجسته کردن تهدید جنگ، ادعا کردند برای رفع تهدید جنگ و جلب رضایت امریکا باید عناصر قدرت هسته‌ای را از بین برد تا دشمنان به ما لطف کرده و با برداشتن تحریم‌ها، چرخ اقتصاد به حرکت درآید. اما واقعیت آن چیزی نبود که در ذهن و خیال غرب‌گرایان وجود داشت. در برجام، ایران بسیاری از حقوق هسته‌ای خود را تا ابد از دست داد، با تعطیلی بسیاری از فعالیت‌های هسته‌ای برای چند دهه موافقت کرد و بسیاری از دستاوردهای هسته‌ای ملت ایران را نابود کرد، اما درنتیجه حتی نتوانست اجازه‌ی گشایش یک حساب بانکی در انگلیس را از امریکا بگیرد.

وی افزود: امروز همه واضعان و حامیان برجام اعتراف می‌کنند که ایران به همه‌ تعهداتش عمل کرد، ولی طرف مقابل از انجام تعهداتش سرباز زد. حرف ما با غرب‌گرایان این است که از برجام عبرت بگیرید و به خود متکی باشد و بیگانه اتکا نکنید.

عضو تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای سابق تأکید کرد: درس برجام این است که آنجا خودتان وارد عمل شدید به نتیجه رسیدید، ولی آنجا که به بیگانه اتکا کردید، دستاوردتان "تحقیقاً هیچ" بود. آنجا که موفق شدید، جایی بود که خودتان اقدام کردید و آن‌هم انهدام بسیاری از توانمندی‌های هسته‌ای کشور و پذیرش محرومیت‌ها و محدودیت‌های متعدد و بعضاً ابدی و در یک‌کلام توقف چرخش چرخ‌های قدرت هسته‌ای ایران بود. آنجا هم که موفق نشدید، جایی بود که چشم امید به بیگانه داشتید و خیال می‌کردید که بیگانگان چرخ‌های توسعه‌ی اقتصادی کشور را به حرکت درمی‌آورد، ولی آن‌ها اجازه ندادند، وهم و خیال شما رنگ واقعیت بگیرد.

معاون سابق دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: غرب‌گرایان بر این باورند که در دوگانه‌ "قدرت و امنیت"، ایران باید قدرت خود را واگذار کند تا امنیت به دست آورد، اما این افراد به این پرسش پاسخ نمی‌دهند که اگر مؤلفه‌های قدرت ملی را که زمینه‌ساز تأمین و تضمین امنیت ملی است واگذار کنیم، چگونه می‌توانیم امنیت خود را تضمین نماییم؟ چراکه با از بین رفتن عناصر قدرت ملی، ابزاری برای تضمین امنیت ملی در دست نخواهیم داشت.

باقری گفت: البته پاسخ پنهانی آن‌ها این است هنگامی‌که در برابر مطالبات بیگانگان تسلیم شویم و مؤلفه‌های قدرت خود را واگذار کنیم، نگرانی دشمنان از ما از بین خواهد رفت و خود آن‌ها امنیت ملی ما را تأمین خواهند کرد که این پاسخ برملا کننده‌ حقیقت تفکر غرب‌گرایان که وابستگی به بیگانگان و عدم اعتقاد به استقلال ملی است، خواهد بود.

وی افزود: اکنون‌که قدرت هسته‌ای ایران از بین رفته و دستاورد ملت از نابودی بسیاری از حقوق، فعالیت‌ها و دستاوردهای هسته‌ای‌اش، "تحقیقاً هیچ" بوده، غرب‌گرایان بازهم از رو نرفته و تصریح دارند که ایران برای حفظ امنیت خود باید هم از قدرت موشکی خود دست برداشته و هم از حضور و نفوذ منطقه‌ای خود صرف‌نظر نماید تا دوباره جنگ پنجه‌های خود را به رخ ملت ایران نکشد!

معاون سابق دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: حال پرسش اساسی از روشنفکرنما‌ها این است که شما چگونه می‌خواهید با این نظریه که با هیچ عقل سلیمی جور در‌نمی‌آید، امنیت ملی را تأمین نمایید، چراکه با از دست دادن عناصر قدرت ملی تهدید‌ها علیه ملت ایران افزایش خواهد یافت. قاعدتاً پاسخ آن‌ها در این حقیقت نهفته است که ازنظر غرب‌گرایان تن‌ها راه پیشِ روی ملت ایران "وابستگی" است، چراکه واقع‌گرایی این را دیکته می‌کند.

عضو تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای سابق تأکید کرد: روشنفکرنما‌ها پس از تحقیر توانمندی‌های ملی در عرصه‌های اقتصادی، علمی و غیره اکنون پیشِ روی کرده و می‌خواهند عنصر اصلی استقلال یعنی امنیت ملی را هدف گرفته و "امنیت ملی" را نیز در "وابستگی" به بیگانگان تعریف نمایند و به افکار عمومی القا نمایند تضمین امنیت ملی صرفاً درگرو اطمینان دشمنان ملت ایران از نابودی مؤلفه‌های قدرت ملی است و لذا هر کس که به دنبال حفظ و تقویت عناصر قدرت ملی باشد، ماجراجو و تندرو است!

وی افزود: مشکل اصلی غرب‌گرایان در این است که مفهوم استقلال را که اصلی‌ترین و مهم‌ترین شعار ملت ایران در طول ۴۰ سال گذشته بوده و جان صد‌ها هزار جوان خود را برای کسب و حفظ آن فدا کرده‌اند، درک نکرده و تا ابد هم درک نخواهند کرد.

باقری در پایان اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین محورهای اختلاف انقلابی‌ها با غرب‌گرایان در مفهوم استقلال است. در همین چارچوب است که در جریان فتنه شاهد بودیم سران فتنه در قبال حمایت دشمنان ملت ایران از فتنه گران، سکوت کردند؛ چراکه وابستگی از منظر تفکر آن‌ها نه‌تن‌ها عیب و عار نیست بلکه آرزوی آن‌ها است، چراکه تا وابستگی محقق نشود، بیگانگان آن‌ها را نخواهند پذیرفت.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
آیین معارفه رئیس دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در ستاد وزارت بهداشت +فیلم
زمان برگزاری ۲ دیدار تیم ملی فوتبال ایران مشخص شد
اتهامات تتلو اعلام شد
خادمی نجم‌الدین شریعتی در حرم رضوی(ع) +فیلم
طنین صدای اذان در تجمع اعتراضی دانشجویان آمریکایی +فیلم
تراکتور به دنبال بزرگترین بمب آلمانی تاریخ لیگ برتر
یامگا با شکل و شمایل جدید در تمرین استقلال
همدستی این پیام رسان با اسرائیل برای کشتار مردم فلسطین + جزئیات
سرکنسول عربستان سعودی در مشهد تعیین شد +جزئیات
تصمیم خطرناک چند ستاره پرسپولیس در رختکن
مراحل طلاق توافقی در سال ۱۴۰۳
بیماری فردگرایی و افول جنبش دانشجویی
شناسایی ۳۰۰ تارنمای تبلیغ فروش سوالات کنکور؛ دستگیری ۲۰ متهم
اسلامی:‌ تعداد نیروگاه‌های اتمی افزایش می‌یا‌بد
افزایش کرایه‌ها بیش از ۴۵ درصد تخلف است
آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید از فردا
مهلت دریافت کارت کنکور فردا به پایان می‌رسد
آگهی‌های مسکن در دو پلتفرم «شیپور» و «دیوار» حذف می‌شود؟
سرلشکر باقری: همه سناریوها را بررسی می‌کنیم
فیلم آتش‌سوزی در یکی از کارخانه‌های قم +فیلم
سرانجام دختر فوت شده در مترو تجریش +فیلم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top