تاریخ انتشار: سه شنبه 1396/09/21 - 10:06
کد خبر: 252519

خرج بودجه برای پروژه‌های وعده شده به غربی‌ها

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: دولت بودجه عمومی کشور را خرج پروژه‌هایی می‌کند که اجرای آن را به دولت‌های غربی وعده داده‌ است

به گزارش«خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، نشست بررسی تعهدات پنهانی دولت و غرب از قبیل سند 2030 در تالار فردوسی دانشگاه تهران برگزار شد.

حسن رحیم‌پور ازغدی‌ در این نشست با اشاره به سالگرد تشکیل شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: همیشه اتهاماتی به این شورا از زمان تاسیس آن زده شده است، باید ببینیم حضرت امام(ره) چه تعریفی از شورای عالی انقلاب فرهنگی داشته‌اند؛ عده‌ای می‌گویند دانشگاه در حال رشد بوده است که امام آن را تعطیل کرد. در حالی‌ که در آن سال‌ها دانشگاه به مرکز توطئه علیه انقلاب و محلی برای درگیری‌‌های مسلحانه تبدیل شده بود.

ازغدی‌ در بخش دوم سخنان خود با اشاره به تعهدات دولت به غرب گفت: متاسفانه بعضی افراد و سازمان‌ها بودجه عمومی کشور را خرج پروژه‌هایی می‌کنند که اجرای آن را به دولت‌های غربی وعده داده‌اند که یکی از این تعهدات سند 2030 است. عده‌ای مطرح کردند که مخالفان سند با اصل آموزش جنسی مخالف هستند در حالی‌که آموزش جنسی یکی از اصول اسلامی است. اما باید توجه داشت که کدام آموزش جنسی مطرح است، یا این آموزش‌ها در چه رده سنی باید انجام گیرد.

ازغدی‌ با بیان اینکه، اگر با همین روند پیش برویم در سال‌های آینده پیر‌ترین جامعه جهانی را خواهیم داشت، گفت:‌ با اینکه سند 2030 لغو شد اما همیشه تعهدات دولت‌ها به غرب با عنوان کنترل جمعیت در کشور مطرح بوده است.

این عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با طرح این سوال که چرا در نهاد‌های حکومتی چنین تعهداتی‌ امضا می‌شود، گفت: مشکل ما در داخل حکومت و سازمان‌های حکومتی است. بعضی دولت‌ها که تعهدات انقلابی در آنها کمتر بود، طرح‌های اصلی کشور را رها کرده و به اجرای تعهدات غرب پرداخته‌اند؛ اگر بدنه دانشگاهی نسبت به این موضوعات واکنش نشان ندهد، کسی در مقابل اجرای این پروژه‌ها موضعی نمی‌گیرد.

ازغدی‌ با بیان اینکه، از اسفند سال گذشته تا دی ماه امسال حداقل 10 جلسه در شورای عالی انقلاب فرهنگی بخاطر مشکلات برگزار نشده‌اند، گفت: روسای سه قوه که همیشه باید در شورا حضور داشته باشند معمولا در شورا حاضر نیستند، آیا برگزاری جلسات شورای عالی انقلاب فرهنگی باید این‌گونه باشد؟

ازغدی‌ با طرح این سوال که کدام نهاد در کشور با غرب ارتباط دارد، گفت:‌ در کشور 2 دستگاه مسئول،  معاونت زنان و خانواده و معاونت حقوق بشر شهروندی داریم که باید پاسخگو باشند آیا حضور این نهادها لازم است؟ باید افراد پاسخگو باشند که چه تدابیری اندیشیده اند؟ با جریان ها اومانیستی، بهایی خارج کشور چه ارتباطی دارند؟

وی با اشاره به این مطلب که، یکی از زنانی که در دولت مسئولیت هم دارد، گقته است که زنانی که با روابط آزاد با مردان مشکل دارند و از حضور کنار آنان منقلب می شوند، بهتر است در همان اندورنی به سرویس دهی مشغول باشند؛ گفت: دانشجویان باید ببیننند که چه افرادی و با چه طرز فکری در سطوح عالی مدیریتی برای خانواده در کشور برنامه ریزی می‌کنند.

ازغدی با بیان این مطلب که وقتی در تیم مذاکره کننده هسته ای جاسوس داشتیم، بعید نیست که در سازمان های دیگر نفوذی غربی نداشته باشیم،گفت: اگر هم این افراد ارتباطی با کشورهای غربی نداشته باشند، نباید با چنین طرز فکری از زن برای جامعه اسلامی تصمیم بگیرند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به این مطلب که دست‌یابی به حقوق بشر و حقوق زنان از ثمرات انقلاب اسلامی بود، گفت: در حالی که در نظام شاهنشاهی، زنان تنها با برهنگی اجازه ورود به سطوح مدیریتی و عرصه‌های علمی و فرهنگی را پیدا می‌کردند، پس از انقلاب اسلامی با حفظ شرف و کرامتشان سریعترین رشد علمی را داشته و حضور فعالی در اجتماع دارند. منتهی در منطق شما اینست که زن یا نباید وارد دانشگاه و جامعه شود یا نباید پوشش مناسب داشته باشد.

ازغدی با اشاره به مشکلات فرهنگی در جوامع غربی گفت: امروزه در غرب، زنان به تجاوزهای جنسی علیه خود اعتراف می‌کنند، کودکان در مدارس مورد آزار جنسی قرار می‌گیرند. این محصول فرهنگ غرب است. ما را به گرایش به این فرهنگ ترغیب می کنید؟ جامعه آمریکا با بیشترین خشونت علیه زنان و کودکان در دنیا باید الگوی ما باشد؟

چرا ازدواج جوانان در دستور کار مسئولان نیست؟

وی با بیان این مطلب که در اسلام نه سرکوب جنسی و نه توحش جنسی داریم؛ گفت: نیازهای عاطفی و جنسی از حقوق اصلی هر فرد است. برای تامین نیازهای انسان، در اسلام  ازدواج مطرح می شود. مسئولین باید پاسخ دهند که به کدام حق قانونی وشرعی ازدواج را محدود و شرایط آن را مهیا نکرده اند؟ چرا به جای پرداختن به تعهدات غرب به حل مشکل بیکاری و ازدواج رسیدگی نمی شود؟

 

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تاکنون کدام کشور‌ها به اسرائیل حمله کرده‌اند؟ +فیلم
هشدار به زائران حج عمره
رشد یک‌هزار واحدی شاخص بورس
«س.ق» زن بازیگر ایرانی است که تتلو در اعترافاتش از او نام برد
سفارش امام رضا(ع) به شیعیان از زبان حضرت عبدالعظیم
تبلیغ نافرمانی مدنی توسط رئیس جبهه اصلاحات
رهبر انقلاب: حال کارگر خوب شود حال کشور خوب می‌شود
استقلال چهارمین تیم پُرافتخار فوتبال آسیا
چند فرمانده ارشد ارتش اسراییل طی روزهای آتی استعفا می‌دهند
برنامه دولت برای ارتقای هوش مصنوعی
گل محمدی به زودی سرمربی تراکتور خواهد شد +جزئیات
حسن یزدانی به تمرین تیم ملی نیامد
تکلیف ماندن یا رفتن مدیرعامل پرسپولیس مشخص شد
توصیف اردوغان از بغداد جنجال به پا کرد +عکس
ابتکار یک کارگر برای دریافت انگشتر از رهبر انقلاب +فیلم
پخت نان کامل باید مجدداً در روستاهای کشور احیا شود/ اقدامات شورای عالی سلامت و امنیت غذایی با وضعیت مطلوب فاصله زیادی دارد
رهبرانقلاب: امنیت شغلی کارگر از وظایف مسئولین است +فیلم
استعفای بالاترین مقام نظامی صهیونیست‌ها +فیلم
آمریکا: مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم
مثال جالب رهبرانقلاب درمورد پیشرفت +فیلم
دستگیری ۱۸ شیاد کنکوری
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top