تاریخ انتشار: چهارشنبه 1396/09/22 - 16:22
کد خبر: 252687

از ضدآب‌های هوشمند چه می‌دانید؟

گوشی‌هایی که زیرآبی می‌روند

گوشی‌هایی که زیرآبی می‌روند

یکی از نقایصی که وسایل الکترونیک با آن مواجه هستند، نفوذ آب و ایجاد اختلال در عملکرد آنهاست. گوشی‌های موبایل در عصر حاضر از پرکاربردترین وسایلی هستند که کاربران دنیا از آن استفاده می‌کنند اما حوادثی که ممکن است برای گوشی‌های هوشمند پیش بیاید و آنها را از کار بیندازد، نگرانی کاربران را به همراه داشته است.

به گزارش سرویس فناوری اطلاعات «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ طبق آمارهای ارائه‌شده، آسیب‌دیدگی گوشی‌های هوشمند بر اثر سقوط در آب و مایعات، بسیار بیشتر از سایر حوادثی است که ممکن است برای گوشی رخ دهد، در نتیجه ایجاد قابلیت ضد آب برای گوشی‌ها مزیت بزرگی به شمار می‌رود. از این رو، کمپانی‌های معروف دنیا برای کسب رضایت مشتریان خود و فروش بهتر محصولات تلاش کرده‌اند این نقص را برطرف کنند.  آنها در چند سال اخیر نخستین نسل از گوشی‌های ضد آب و مقاوم در برابر آب را روانه بازار کرده‌اند. در واقع، این قابلیت مانند بیمه، سلامت گوشی شما را در حوادث احتمالی نفوذ آب به داخل گوشی یا سقوط در آب تضمین می‌کند.

ضد آب یا مقاوم در برابر آب
وقتی حرف از گوشی‌های هوشمند ضد آب می‌شود، بیشتر مقاومت این گوشی‌ها در برابر آب مورد توجه است. در حقیقت، واژه ضد آب که برای برخی گوشی‌ها به کار می‌رود، به معنای غیرقابل نفوذ بودن گوشی نسبت به آب یا مایعات نیست بلکه به این معناست که در شرایط خاص، مقاومت بالاتری نسبت به نفوذ آب دارد به‌طوری که با بر هم خوردن چنین شرایطی، گوشی دیگر خاصیت ضد آب بودن ندارد. به گزارش androidauthority، قوی‌ترین گوشی‌های ضدآب موجود در بازار دارای درجه مقاومت IP68 هستند، به این معنا که دستگاه‌های مجهز به این قابلیت قادرند در عمق 5/1 متری آب به مدت 30 دقیقه دوام بیاورند. اگر شما هم دارنده یکی از گوشی‌های ضدآب هستید، هرگز تصور نکنید که یک گوشی صد درصد مقاوم در مقابل آب دارید و به‌عنوان مثال می‌توانید ساعت‌ها آن را داخل یک ظرف آب رها کنید. اما با وجود ضد آب بودن گوشی‌های هوشمند، باز هم تضمینی وجود ندارد که در شرایط خاص و بروز اتفاقات ناگهانی، گوشی از افتادن در آب جان سالم به در ببرد. اپل، سامسونگ، گوگل و ال‌جی، جدیدترین گوشی‌های هوشمند خود را با قابلیت ضد آب به بازار عرضه کرده‌اند که از IP67 و بالاتر برخوردارند. اما این ویژگی به‌زودی جزء لاینفک تمام گوشی‌های تولیدی خواهد شد.

قیمت‌ گوشی‌های ضد آب
گوشی‌های هوشمند ضد آب نیستند بلکه مقاوم در برابر آب بوده و قادرند در برابر مواجهه با آب و مایعات که گوشی‌های معمولی را مختل می‌کنند، مقاومت بالاتری داشته باشند. اما آیا این قابلیت ارزش پرداخت هزینه بالاتر را دارد و کاربران می‌توانند به این واسطه، گوشی هوشمندی را که خریداری می‌کنند، تضمین کنند؟ مقاوم کردن گوشی‌های هوشمند در برابر آب و مایعات فرآیند هزینه‌بری است و در آن از لاستیک محافظ چسبنده‌ای استفاده می‌شود که در لایه داخلی گوشی مورد استفاده قرار می‌گیرد. به‌طور کلی، قابلیت ضدآب بودن، حدود 20 تا 30 درصد قیمت گوشی را به خود اختصاص می‌دهد که البته بسته به محصول هر کمپانی سازنده، این قیمت متفاوت خواهد بود. البته این بدان معنا نیست که هر گوشی ضد آبی گران‌تر از گوشی‌های معمولی است بلکه شما به‌عنوان کاربر تنها هزینه مازادی برای محافظت بیشتر از گوشی خود پرداخت می‌کنید. افزودن قابلیت ضد آب به گوشی هوشمند، نه‌تنها روی قیمت گوشی اثر می‌گذارد، بلکه ظاهر، اندازه، ضخامت و وزن دستگاه و نیز کیفیت صدای بلندگو را هم تحت تاثیر قرار می‌دهد.

کار با آنها دشوار است
به گزارش lorecentral، مانند تمام چیزهایی که در زندگی ما هستند و خوبی‌ها و بدی‌هایی دارند، گوشی‌های ضد آب هم از این مقوله مستثنی نیستند و در کنار تمام مزایایی که کاربران می‌توانند به واسطه ضد آب بودن و مقاومت بالای آنها در برابر آب و مایعات از آن استفاده کنند، این گوشی‌ها مضراتی هم دارند که بهتر است قبل از اقدام به خرید یک گوشی ضد آب از آن مطلع شوندتا چشم‌بسته خرید نکنند.

گوشی‌های ضد آب برای اینکه بتوانند مدت زمان معین را در مقابل آب و مایعات مقاومت کنند و آب به درون دستگاه نفوذ نکند، خیلی محکم ساخته شده‌اند به‌طوری که باز و بسته کردن در گوشی، تعویض باتری و جایگزین کردن اجزای درونی دستگاه به سادگی سایر گوشی‌های هوشمند موجود در بازار صورت نمی‌گیرد و دشوارتر است و باز و بسته کردن گوشی باید توسط یک متخصص انجام شود. نفوذپذیری گوشی‌های ضد آب به‌طور کامل رعایت نشده است بنابراین سعی کنید در نگهداری از آن اشتباه نکنید.

این مدل گوشی‌ها هنوز در حال تکمیل هستند و نباید انتظار داشته باشید که تا 100 درصد بتوانند در مقابل نفوذ آب یه صورت عایق عمل کنند. چنانچه زمان قرار گرفتن گوشی در رطوبت بیشتر از حد تعیین شده باشد، نفوذپذیری آن از بین می‌رود. در صورت استفاده از این گوشی‌ها در عمق بیشتر از حد مشخص نیز مشکل‌آفرین خواهد شد. البته برخی انواع گوشی‌ها به‌طور کامل مقاوم در برابر نفوذ آب و مایعات نیستند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
خدمات رسانی به ۱۰هزار حادثه‌دیده در پی سیل و آبگرفتگی
ترافیک سنگین در جاده چالوس
ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از طریق برنامه‌های فرهنگی
حکم قطعی محکومان پرونده کثیرالشاکی پروژه الماس مال صادر شد
اعمال محدودیت های ترافیکی راهپیمایی مردمی حمایت از اقدام سپاه
مدارس پنجشنبه و جمعه آخر هفته‌ها به خانواده‌ها اختصاص می‌یابد؟
ارتباطات استان سیستان و بلوچستان پایدار است
هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول است
به بهانه اختلال در کار؛ گوگل کارمندان معترض به همکاری با رژیم صهیونیستی را اخراج کرد
پلمب ۱۰ مؤسسه پایان نامه فروشی در روزهای آینده
۵۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار شدند
پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیسی
رئیسی: دولت در تامین مسکن خود را همراه جوانان می‌داند
امیرعبداللهیان: هیچ دولتی در مقابل حمله به سفارت خود ساکت نمی‌نشیند
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top