تاریخ انتشار: 22 مهر 1388 - 00:00:00
کد خبر: 2527

دانشگاه آزاد تا جلسه بعدی شورای عالی انقلاب فرهنگی وقت دارد

در ابتدا بحث تحول در علوم انسانی را بر اساس ضرورت‌های موجود و اهمیت آن بررسی کردیم و در مرحله بعد نیز بحث فرهنگستان‌ها که از مدت‌ها پیش در دستور کار قرار داشت، بررسی شد.

خبرنامه دانشجویان ایران: عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: هیئت امنای دانشگاه آزاد تاکنون اصلاح اساسنامه را به اتمام نرسانده‌ و اگر اصلاح این اساسنامه تا زمان جلسه آینده شورای عالی انقلاب فرهنگی به پایان نرسد،این شورا راساً اصلاحات لازم را در اساسنامه انجام خواهد داد.

به گزارش«خبرنامه دانشجویان ایران»به نقل از فارس،حسین کچوئیان عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به جلسه روز سه‌شنبه این شورا اظهار داشت: ‌در این جلسه بحث دانشگاه آزاد نیز در دستور کار قرار داشت اما به علت کمبود وقت زمان بررسی آن مهیا نشد.

وی افزود: این جلسه علی‌رغم اینکه 45 دقیقه بیش از زمان معمول ادامه داشت، اما موضوعات دیگری به ترتیب در دستور کار قرار گرفتند و زمان بررسی اساسنامه دانشگاه آزاد فراهم نشد.

این عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی به مباحث مطرح شده در این جلسه اشاره کرد و یادآور شد:‌ در ابتدا بحث تحول در علوم انسانی را بر اساس ضرورت‌های موجود و اهمیت آن بررسی کردیم و در مرحله بعد نیز بحث فرهنگستان‌ها که از مدت‌ها پیش در دستور کار قرار داشت، بررسی شد.

کچوئیان با بیان اینکه در خصوص فرهنگستان‌ها از قبل یکسری مشکلاتی وجود داشت، خاطرنشان کرد: در این زمینه ارزیابی‌های لازم انجام شد و چون لزوم ایجاد تغییراتی در این بحث ضروری بود، بررسی اساسنامه آن را بر اساس شرایط جدید جامعه در دستور کار قرار دادیم که این دو موضوع وقت زیادی را از جلسه دیروز به خود اختصاص داد و نهایتاً بحث دانشگاه آزاد به جلسات بعدی موکول شد.

وی با بیان اینکه زمان دانشگاه آزاد برای اصلاح اساسنامه 2 سال بود که اکنون به پایان رسیده است، تصریح کرد: فشاری که دانشگاه آزاد وارد می‌کرد تا اساسنامه آن مورد بررسی قرار نگیرد و با این کار در روند اصلاح اساسنامه تاخیر و تعلل ایجاد می‌کرد، تاکنون چندین بار باعث به تاخیر افتادن بررسی اساسنامه آن شده بود و نهایتاً بررسی و اصلاح اساسنامه نیز به خود هیئت امنای دانشگاه آزاد محول شد.

این عضو شورای انقلاب فرهنگی در ادامه اظهار داشت: بر اساس این تصمیم مقرر شده بود که دانشگاه آزاد خودش اصلاح اساسنامه را انجام دهد و شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز در نهایت آن را تصحیح و تایید کند، اما اساساً مسئولین دانشگاه آزاد مصر بودند که این کار انجام نشود و یا انجام آن به زمان دیگری موکول شود که افراد دیگری در مسند اجرایی کشور باشند.

کچوئیان با بیان اینکه این تلاش‌های دانشگاه آزاد تاکنون جواب نداده است، اضافه کرد: اکنون بحث بررسی و اصلاح اساسنامه دانشگاه آزاد در دستور کار شورای عالی انقلاب فرهنگی قرار دارد و در جلسه بعدی این موضوع بررسی خواهد شد.

وی افزود: البته در جلسه اخیر نیز این موضوع در دستور کار بود، اما همانطور که گفته شد زمان بررسی آن فراهم نشد و تاکنون نیز به خاطر برخی مسائل نظیر بحث انتخابات، تعطیلی شورا و درگیری رئیس جمهور برای تشکیل دولت به تاخیر افتاده بود، اما در جلسه آینده به این موضوع رسیدگی خواهد شد.

این عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در پایان تصریح کرد: هیئت امنای دانشگاه آزاد تاکنون اصلاح اساسنامه را به اتمام نرسانده‌ و اگر این کار تا جلسه آینده انجام نشود شورای عالی انقلاب فرهنگی راساً خودش اصلاحات لازم را در اساسنامه انجام خواهد داد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از طریق برنامه‌های فرهنگی
حکم قطعی محکومان پرونده کثیرالشاکی پروژه الماس مال صادر شد
اعمال محدودیت های ترافیکی راهپیمایی مردمی حمایت از اقدام سپاه
مدارس پنجشنبه و جمعه آخر هفته‌ها به خانواده‌ها اختصاص می‌یابد؟
ارتباطات استان سیستان و بلوچستان پایدار است
هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول است
به بهانه اختلال در کار؛ گوگل کارمندان معترض به همکاری با رژیم صهیونیستی را اخراج کرد
پلمب ۱۰ مؤسسه پایان نامه فروشی در روزهای آینده
۵۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار شدند
پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیسی
رئیسی: دولت در تامین مسکن خود را همراه جوانان می‌داند
امیرعبداللهیان: هیچ دولتی در مقابل حمله به سفارت خود ساکت نمی‌نشیند
پرسپولیس صدرنشین شد
کاپیتان پرسپولیس مصدوم شد
اتفاقی عجیب در آبادان؛ پرسپولیس مقابل نفت هیچ هواداری در ورزشگاه نداشت
وزیر ارتباطات: ۵۰ درصد به سرعت اینترنت افزوده می‌شود
امیرعبداللهیان: با شدت بیشتری به هرگونه خطای محاسباتی رژیم اسرائیل پاسخ می‌دهیم
سخنگوی کابینه اسرائیل: حمله ایران به ما «بی‌سابقه» بود
دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مالت در نیویورک
گوترش: توقف درگیری‌ها در غزه از تنش‌های گسترده در خاورمیانه جلوگیری خواهد کرد
سیاستمدار اسرائیلی: در یک قدمی رسوایی هستیم، نه پیروزی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top