تاریخ انتشار: پنجشنبه 1396/09/23 - 08:10
کد خبر: 252716

سیدعلی عباسی؛

بازگشت به مانی!

بازگشت به مانی!

باید باور کنیم غرب و به‌ویژه آمریکا جنگ اقتصادی را از دست داده و چین به تنهایی بر اقتصاد جهان حکومت می‌کند و ایالات متحده را به‌عنوان قدرتمندترین قدرت اقتصادی جهان محاصره کرده است. باید پذیرفت ایجاد یک استاندارد جدید با طلا بر پول توسط گروه بریکس گامی برای پایان دادن تسلط دلار آمریکا بر اقتصاد جهانی بوده و آغازی بر ایجاد یک تورم غیرقابل باور بر اقتصاد آمریکاست.

خبرنامه دانشجویان ایران: سیدعلی عباسی*// «پول» واحد ارزش‌گذاری بر کالاها، خدمات و بسیاری چیزهای دیگر در دنیای امروز است، اما ثروت واقعی نیست! ثروت واقعی با نگاه کاملا مادی «وقت» و «آزادی» انسان است و پول تنها وسیله‌ای برای معامله وقت شماست. اما متاسفانه امروز پول واقعی جای خود را به پول‌های رایج داده‌ است. این پول‌های رایج یا کارنسی، در حال مصادره کردن وقت و آزادی انسان‌ها هستند. جایگاهی که امروز جهان مالی در آن ایستاده، حرکت به سمت فروپاشی مالی است، به‌ویژه بعد از روی کار آمدن بیت کوین و مانند آن که وقت و آزادی انسان را به هیچ خریدار شدند و حرکت در مسیر این فروپاشی را تسریع بخشیدند. جالب است بدانید با رویه کارنسی یا همان پول رایج و الکترونیکی در عصر حاضر بزرگ‌ترین جابه‌جایی ثروت در حال روی دادن است و بحرانی بزرگ در انتظار نظام پولی جهان است.

اما بدانید هر بحرانی می‌تواند فرصتی باشد؛ فرصتی برای رویش دوباره. اتفاقی که چندی است در حال رخ دادن است و در سکوت خبرگزاری‌ها و مجامع مالی جهان در حال شکل‌گیری است، چیزی بیش از یک رویش است. یک عبور است؛ عبور از کارنسی و بازگشت به مانی یا همان پول واقعی.

چین و روسیه برای بازگشت به مانی در حال پیاده‌سازی طرحی هستند؛ طرحی برای پایان سلطه دلار آمریکا و همه پول‌های رایج جهان و بازگشت پول به پشتوانه ارزشمندی به نام طلا. پشتوانه‌ای فاسدنشدنی و ماندگار که از پس تمام قرن ماندگار و پابرجا و همیشه بر ارزش آن افزوده شد. این پلت‌فرم که با محوریت چین و روسیه و همکاری کشورهای عضو بریکس یا همان قدرت‌های اقتصادی نوظهور در حال راه‌اندازی است، پلت فرمی است با محوریت طلا. یعنی واحد مبادلات تجاری کشورهای عضو بریکس، طلا است نه پول‌های بدون پشتوانه. به یقین، زمانی که این اتفاق به سرانجام برسد، اقتصاد جهانی به یکباره دچار تغییر شده و همه اقتصاد‌های جهانی به سوی این پلت‌فرم روی می‌آورند، چراکه به جای پول‌های مجازی مانند بیت کوین که بدون هیچ حساب و کتابی رشد می‌کنند یا پول‌های رایج که بدون هیچ پشتوانه‌ای چاپ می‌شوند، روی به طلا می‌آورند؛ طلایی که صاحب ارزش ذاتی و دائمی است.

به نظر نظم اقتصادی در جهان به همین سو در حال حرکت است، آنچنانکه در سال 2016 معاملات طلا به نسبت سال 2015 از افزایش 43 درصدی برخوردار بود. نظریه‌پردازان بزرگ اقتصادی در جهان بر این باورند که این اقدامی که امروزه چین و روسیه پرچمدار آن شده‌اند، ده‌ها سال است شروع شده! ده‌ها سال است که خرید طلا در میان کشورهای آسیایی از رشد نسبتا بالایی برخوردار بوده و طلای فیزیکی و نه‌فقط اعتبار خرید طلا در میان کشورهایی مانند هند طبق آمار رسمی روزبه‌روز در حال افزایش است و دلیل این اتفاق چیزی نیست جز اینکه این باور در میان مردم آسیا نهادینه شده است که طلا یک پول برتر و واقعی است؛ چیزی که امروزه در غرب فراموش شده و از پول رایج حتی به پول الکترونیکی رسیده‌اند و این یعنی جابه‌جایی ارزش ذاتی پول از غرب عالم به شرق عالم.

باید باور کنیم غرب و به‌ویژه آمریکا جنگ اقتصادی را از دست داده و چین به تنهایی بر اقتصاد جهان حکومت می‌کند و ایالات متحده را به‌عنوان قدرتمندترین قدرت اقتصادی جهان محاصره کرده است. باید پذیرفت ایجاد یک استاندارد جدید با طلا بر پول توسط گروه بریکس گامی برای پایان دادن تسلط دلار آمریکا بر اقتصاد جهانی بوده و آغازی بر ایجاد یک تورم غیرقابل باور بر اقتصاد آمریکاست.

در اینجا سوالی به ذهن می‌رسد و آن اینکه آیا گروهی مانند بریکس می‌تواند بر تغییر سیستم مالی جهان به این میزان تاثیر‌گذار باشد، آن هم بدون همراهی ابرقدرت‌های اقتصادی مانند آمریکا؟ جواب سوال واضح است؛ گروه بریکس 40 درصد از جمعیت جهان را تشکیل می‌دهند؛ همچنین 23 درصد از تولیدات داخلی در جهان مربوط به اعضای این گروه است که به حتم بعد از آغاز به کار این پلت‌فرم پولی بسیاری از کشورها به آن خواهند پیوست و از سویی 40 درصد جمعیت جهان یعنی نزدیک به نیمی از جمعیت جهان، و این جمعیت در سال‌های آینده رو به افزایش است، چراکه تولید مثل در این کشورها هر روز در حال ازدیاد بوده، ولی در کشورهای غربی روزبه‌روز از جمعیت کاسته می‌شود. فراموش نکنیم که در تکوین اقتصاد آینده جهان جمعیت یکی از مولفه‌های اصلی قدرت است؛ مولفه‌ای که گروه بریکس صاحب آن است.

پلت‌فرم طلامحور بر پول آغازی است بر پایان تجارت‌هایی با کارنسی یا همان پول‌های رایج بدون پشتوانه، اما باید پذیرفت که بزرگ‌ترین پشتوانه بر پلت‌فرمی با محوریت طلای واقعی چیزی جز اعتماد فی‌مابین کشورهای عضو این پلت‌فرم نخواهد بود؛ اعتمادی که می‌تواند نقشی اساسی در پیروزی این پلت‌فرم در بازارهای جهانی و مقابله با پول‌های رایج داشته باشد.

* کارشناس اقتصادی و عضو اتاق بازرگانی

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
اسلواکی: مخالف عضویت اوکراین در ناتو هستیم
سرهنگ ارتش آمریکا: پدافند هوایی اسرائیل قوی نیست
تقلای انگلیس برای تقویت روحیه نتانیاهو
تذکر جدی بی‌حجابی اثرگذاری اجتماعی فروانی دارد
فقط خودمان بودیم!
تصویر امروز ایران، در سخنان چهل سال پیش حضرت آقا
شعار جالب دانشجویان آمریکایی به زبان فارسی/ مرگ بر اسرائیل در دل دانشگاه‌های آمریکا +فیلم
انزوای اسرائیل در حال تعلیق است
اعتراف در خصوص حمله اسرائیل؛ باید منتظر پاسخ فوری ایران باشیم
شهادت عضو دیگر حزب‌الله در جنوب لبنان
واتساپ با قابلیتی کاربردی برای مدیریت بهتر چت‌ها آپدیت شد
شلیک ۱۵۰ موشک از جنوب لبنان به اراضی اشغالی
معاون رئیس جمهور: دولت بر استفاده از نیروهای مؤمن و انقلابی تاکید دارد
امیرعبداللهیان: «وعده صادق» تعریفی نو از موازنه قدرت غرب آسیا ارائه کرد
پرسپولیس به ۴ بانک و استقلال به هلدینگ خلیج فارس واگذار شد
تیم ملی کشتی فرنگی مقتدرانه قهرمان آسیا شد
سردار حاجی زاده روز ارتش را تبریک گفت
رئیس جمهور قهرمانی تیم ملی کشتی فرنگی در آسیا را تبریک گفت
سند ملی «سبک پوشش اسلامی- ایرانی» تصویب شد
۹۵۰۰ فلسطینی در زندان‌های اسرائیل محبوس هستند
حزب‌الله شهرک‌ها و مواضع نظامی اسرائیل را موشک‌ باران کرد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top