تاریخ انتشار: پنجشنبه 1396/09/23 - 12:50
کد خبر: 252750

دبیر سیاسی دفتر تحکیم وحدت در گفتگو با «خبرنامه دانشجویان ایران» مطرح کرد:

حاشیه‌های شنیدنی از جلسه دانشجویان با رئیس قوه قضاییه

حاشیه‌های شنیدنی از جلسه دانشجویان با رئیس قوه قضاییه

رئیس قوه قضائیه برخلاف بسیاری از مسئولین بدون هیچ‌گونه محدودیت و چیدمانی سعی کرد به هرکسی که هر نوع سوالی داشت پاسخ دهد حتی برای چندین بار به صورت دو نفره با فردی که شبه‌ای برای او وجود داشت به صورت دو نفره بحث می‌کرد.

مجتبی بختیاری دبیرسیاسی دفتر تحکیم وحدت در گفتگو با خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ در خصوص حواشی جلسه اتحادیه‌های دانشجویی تصریح کرد: رئیس‌جمهور برخلاف چند ماه قبل انتخابات که به دانشگاه‌های مختلف سفر می‌کردند و در این همایش‌ها اجازه اظهار نظر هرچند با مدت محدود به دانشجویان را می‌دادند بعد از انتخابات دیگر هیچ‌گاه اجازه اظهار نظر و مطالبه به دانشجویان را ندادند که نمونه آن را در آغاز سال تحصیلی در دانشگاه تهران و روز دانشجو در دانشگاه زاهدان شاهد بودیم، با این وجود قوه قضاییه از سال گذشته دیدار صمیمی با دانشجویان را آغاز کرد و در یک فضای کاملا دوستانه و بدون هیچ محدودیتی سعی کرد به موضوعات و دغدغه‌های قشر جوان جامعه توجه کند که واقعا قابل تقدیر است.

وی ادامه داد: از ویژگی‌های مهم این جلسه می‌توان به صبر و حوصله رئیس قوه قضاییه اشاره کرد که طبق برنامه قرار بود این نشست ساعت دوازده تمام شود ولی با وجود کسالتی که داشتند وقتی شور و حال دانشجویان را در سوالات کارشناسی شده و شبهات آن‌ها دیدند از پیشنهاد دانشجویان مبنی بر ادامه جلسه استقبال کرد و در این جلسه که نزدیک به 8 ساعت طول کشید به پرسش‌های دانشجویان پاسخ دادند که از نگاه مثبت قوه قضاییه به دانشجویان در حل مشکلات جامعه خبر می‌دهد.

مجتبی بختیاری افزود: یکی از نکات مثبت این جلسه وحدت دانشجویان در اتحادیه‌های مختلف بود که ضمن حفظ روحیه مطالبه‌گری در پرسش‌های خود به موضوعات پیوسته‌ای اشاره می‌کردند که نشان‌دهنده بیداری و آگاهی دانشجویان از مشکلات کشور و همدلی آنان به مسئولین برای پیشرفت کشور است.

دبیر سیاسی دفتر تحکیم وحدت ادامه داد: برگزار کردن علنی دادگاه‌ها یکی دیگر از مطالبات دانشجویان بود که رئیس قوه قضاییه در این باره اظهار داشت: ما طبق قانون موظف هستیم همه‌ی دادگاه‌ها را مگر در موارد خاص به صورت علنی برگزار کنیم که همیشه این مسئله اجرا می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: ادبیات سیاسی محمدجعفر منتظری دادستان کل کشور به جای ادبیات قضایی  در برخورد با برخی موضوعات یکی دیگر موضوعات مورد نقد دانشجویان بود که از سوی مدیران پذیرفته شد.

مجتبی بختیاری گفت: رئیس قوه قضاییه در پاسخ به دانشجویان در خصوص مطرح شدن برخی پرونده‌ برخی مسئولین سابق با رویکرد سیاسی، توضیح داد: از آغاز هم موضوع این پرونده‌ها مالی بودند ولی متهمان سعی می‌کنند با سیاسی بیان کردن پرونده‌ها جو جامعه را به نفع خود تمام کنند اما این موضوع سیاسی نیست و به صورت کاملا مالی با آن برخورد می‌شود.

دبیر سیاسی دفتر تحکیم وحدت ادامه داد: مورد بعدی موضوعاتی بود که توسط شبکه‌های معاند به مجموعه قوه قضاییه نسبت می‌دهند که رئیس قوه قضاییه هم پیرامون این مسئله توضیحات مفصلی دادند و یکی از انتقادهای مهم در اینجا بر آن تاکید شد نبود رسانه‌ای قوی در قوه قضاییه است که در زمان مناسب پاسخگوی جامعه باشد.

وی اظهار داشت: رئیس قوه قضاییه در پاسخ به این سوال دانشجویان که چرا در برخورد با مسئولین فعلی کم‌کاری می‌شود گفت: ما خیلی در این زمینه هزینه می‌دهیم چرا که این افراد طبق مسئولیتی که خود و اطرافیانشان دارند به قوه قضاییه فشار می‌آورند ولی ما کوتاهی نمی‌کنیم و به پیگیری خود ادامه می‌دهیم حتی اتهاماتی به من و خانوده‌ام وارد شده ولی این موضوع در عزم و اراده من تاثیری ندارد اما چون این پیگیری‌ها به خوبی در جامعه بیان نمی‌شود مردم فکر می‌کنند قوه قضاییه در این زمینه کم‌کاری دارد.

مجتبی بختیاری یادآور شد: خروجی این مسئله همین بس که رئیس قوه قضائیه برخلاف بسیاری از مسئولین بدون هیچ‌گونه محدودیت و چیدمانی سعی کرد به هرکسی که هر نوع سوالی داشت پاسخ دهد حتی برای چندین بار به صورت دو نفره با فردی که شبه‌ای برای او وجود داشت به صورت دو نفره بحث می‌کرد تا به صورت روشن ابهامات برطرف شود و هرجایی هم که دانشجویان خسته می‌شدند آقای لاریجانی سعی می‌کردند با بیان نکات طنز و شوخی فضا را به محیط آرام و به دور از تنش تبدیل کند که این مسئله پیغام خوبی را مخابره می‌کند که این جلسات ادامه پیدا می‌کند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
1396/09/23 - 21:09

روسای تشکلها یا تهدید شده اند و یا واقعا افراد ساده لوحی هستند.
تورهای مسافرتی آفری
سقف برداشت از حساب‌های بانکی کاهش یافت؟
کارگران به دیدار رهبرانقلاب می‌روند ‌
هشدار جدی امیرعبداللهیان به اتحادیه اروپا
سردار رادان:‌ برخورد با کشف حجاب با قوت ادامه دارد
صادرات گاز به پاکستان از سرگرفته می شود؟
درگیری لفظی تحلیلگران اینترنشنال در آنتن زنده +فیلم
آتش‌سوزی در بیمارستان امام حسین تهران
شکایت فرماندهی فراجا از کاپیتان استقلال
حضور سید ابراهیم رئیسی در دانشگاه جی سی لاهور +فیلم
آیین معارفه رئیس دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در ستاد وزارت بهداشت +عکس
سروده رهبر انقلاب در آستانه عملیات وعده صادق +عکس
فاتحه خوانی رئیسی بر مزار اقبال لاهوری +فیلم
پوشش مریم نواز هنگام استقبال از رئیسی + فیلم
۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا
شوخی گلزار با خانواده‌ها در برنامه تلویزیونی
درگیری شدید زن رسمی و زن صیغه‌ای در کلانتری
نگرانی از ورود هوش مصنوعی به سینما
«محبی» نامزد بهترین بازیکن سال لیگ برتر روسیه
واکنش اوسمار به تمدید قرارداد با پرسپولیس
جزئیات دیدار فرمانده ارتش پاکستان با رئیس جمهوری
فریاد نتانیاهو بر سر وزیرخارجه آلمان +فیلم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top