تاریخ انتشار: شنبه 1396/09/25 - 08:53
کد خبر: 252850

بیانیه مشترک تشکل‌های دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج پیرامون اتفاقات روز دانشجو

3 تشکل‌ دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج طی بیانیه‌ای حوادث پیرامون اتفاقات روز دانشجو را محکوم کرده و از مدیران این دانشگاه خواستند هرچه زودتر موضع خود را نسیت به این مسئله اعلام کنند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» بسیج دانشجویی، جامعه اسلامی دانشجویان و انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه علوم پزشکی یاسوج طی بیانیه‌ای مشترک حوادث رخ داده شده پیرامون روز دانشجو دراین  دانشگاه را محکوک کرده و از مدیران این انشگاه خواستند موضع خود را نسبت به فتنه 88، هتک حرمت صورت گرفته توسط مجریان، شاعر و سخنران برنامه و به طور کلی چنین برنامه‌هایی  اعلام  کنند.

متن بیانیه بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

گناه بزرگ فتنه درسال 88قابل اغماض نیست. مقام معظم رهبری

متأسفانه درچند سال اخیر شاهد آن هستیم که  افراد معلوم الحال و تشکل های دانشجویی هدایت شده از بیرون، به بهانه های مختلف و اخیرا هم به بهانه روز مقدس دانشجو,که فلسفه این روز مبارزه با استکبار و در رأس آن آمریکا می باشد، فضای دانشگاه را با بازی های سیاسی مسموم کرده و عوامل فتنه ننگین سال 88 را تطهیر و قبح زدایی می کنند.

ضمن احترام به فعالیت تشکل های دانشجویی و کانون های مختلف دانشگاه و حتی شرکت فعالانه در آن ها برای رسمیت بخشیدن به برنامه و احترام به برگزار کنندگان و ساحت مقدس دانشجو و دانشگاه، اما همواره برنامه های این تشکل ها در دانشگاه دارای حاشیه هایی ضد ارزش های اسلامی و گاها توهین آمیز می باشد و کسی هم تاکنون پاسخگو نبوده است.

آخرین مورد از موارد متعدد این رویه، سه شنبه شب 21آذر 96 به بهانه روز دانشجو در سالن حکیم جرجانی اتفاق افتاد که بیان چند نکته, ضروری به نظر می رسد:

1- اجرای برنامه های این تشکل ها با حمایت همه جانبه مسئولین دانشگاه و  برخلاف مصوبات کمیسیون دانشجویی استان و شورای فرهنگی دانشگاه همراه با ورود و حضور ده ها نفر غیر دانشجو ، در حالی که فضای کافی برای نشستن دانشجویان دانشگاه خودمان نبوده ، اجرا شد و تاکنون نیز کسی پاسخگو نبوده است!

2- در این برنامه  علنا"  از سران فتنه نام برده و حمایت شد وهمچنین در تمام قسمت های مراسم, از  سخنرانان،اجرای تئاتر، پخش کلیپ و شعرخوانی به طور مستقیم ، به ارزشهای اصلی نظام ، نهادهای انقلابی ،شخصیت های نظام و حتی دانشجویان دانشگاه ،توهین شد.

3- یکی از نکات تلخ این جاست که مسئولین دانشگاه و حتی دفتر نهاد در حالی که پای ثابت این برنامه بوده و هستند نه تنها هیچ واکنش جدی به اتفاقات توهین آمیز نشان نمی دهند ، بلکه کوچکترین واکنش اعتراضی یا انتقادی را از سالن اخراج و یا به گونه ای تحقیر آمیز خاموش میکنند که دیگر امکان کوچکترین اعتراض یا ارائه آزادانه نظری برای دانشجو باقی نماند.

4-در برنامه اخیر هم کما فی السابق تمام سناریوهای توهین آمیز به نوعی تکرار شد،

✔️ دانشجوی سخنران از سران فتنه نام برد و حمایت کرد...

✔️سخنران مدعو ،ضمن حمایت از سران فتنه ،مستقیما" به جامعه زنان ،با عنوان زنان پستو نشین و رخت شو  نام برد و همچنین در جایی دیگر از سخنانش به تقلیل جایگاه حجاب زن پرداخت.

✔️شاعر برنامه در شعر سراسر مستهجن خود ،نهاد انقلابی سپاه ، سپاهی که امام خمینی (ره) درباره ی آن فرمودند:« اگر سپاه نبود کشور هم نبود» ، را که بخش عظیمی از امنیت خود را مدیونشان هستیم ،با ساواک مقایسه و حتی ابایی از کفرگویی نیز نداشت.

لذا دو روز منتظر اقدام مسئولین دانشگاه ماندیم، اما هیچ کس پاسخگو نبود.

انگار نه انگار اتفاقی افتاده است!

اتفاقاتی که به نحوی حتی صدای متدینین بیرون از دانشگاه را نیز  بلند کرده است.

تقاضای ما از مسئولان محترم  دانشگاه علوم پزشکی یاسوج,جناب آقای دکتر ایلامی(ریاست محترم دانشگاه)،حراست دانشگاه و مسئول محترم دفتر نهاد رهبری دانشگاه، این است که موضع خود را نسبت به فتنه 88 ، هتک حرمت صورت گرفته توسط مجریان برنامه، شاعر  برنامه ، سخنران برنامه و به طور کلی چنین برنامه هایی  اعلام  نمایند.

بی صبرانه، منتظر اقدام عملی شما جهت اقناع جامعه دانشجویی و برخورد لازم در برابر چنین برنامه هایی هستیم، در غیر این صورت  منتظر واکنش های بعدی دانشجویان انقلابی در این دانشگاه باشید.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از طریق برنامه‌های فرهنگی
حکم قطعی محکومان پرونده کثیرالشاکی پروژه الماس مال صادر شد
اعمال محدودیت های ترافیکی راهپیمایی مردمی حمایت از اقدام سپاه
مدارس پنجشنبه و جمعه آخر هفته‌ها به خانواده‌ها اختصاص می‌یابد؟
هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول است
به بهانه اختلال در کار؛ گوگل کارمندان معترض به همکاری با رژیم صهیونیستی را اخراج کرد
پلمب ۱۰ مؤسسه پایان نامه فروشی در روزهای آینده
۵۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار شدند
پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیسی
رئیسی: دولت در تامین مسکن خود را همراه جوانان می‌داند
امیرعبداللهیان: هیچ دولتی در مقابل حمله به سفارت خود ساکت نمی‌نشیند
پرسپولیس صدرنشین شد
کاپیتان پرسپولیس مصدوم شد
اتفاقی عجیب در آبادان؛ پرسپولیس مقابل نفت هیچ هواداری در ورزشگاه نداشت
وزیر ارتباطات: ۵۰ درصد به سرعت اینترنت افزوده می‌شود
امیرعبداللهیان: با شدت بیشتری به هرگونه خطای محاسباتی رژیم اسرائیل پاسخ می‌دهیم
سخنگوی کابینه اسرائیل: حمله ایران به ما «بی‌سابقه» بود
دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مالت در نیویورک
گوترش: توقف درگیری‌ها در غزه از تنش‌های گسترده در خاورمیانه جلوگیری خواهد کرد
سیاستمدار اسرائیلی: در یک قدمی رسوایی هستیم، نه پیروزی
اعلام نتایج آزمون آموزگاری تا پایان فروردین
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top