تاریخ انتشار: شنبه 1396/09/25 - 15:03
کد خبر: 252910

محمدامین سلیمی

لزوم انتشار فیلم جلسه دانشجویان با رئیس قوه قضائیه

لزوم انتشار فیلم جلسه دانشجویان با رئیس قوه قضائیه

توجه به اینکه از این جلسه صرفا متن سخنان رئیس قوه قضائیه منتشر شده و نیز با توجه به اینکه در متن مکتوب اظهارات دانشجویان، ‌لحن پرسش‌ها و پاسخ‌ها نیست و فضای جلسه آن‌طور که باید به افکارعمومی منتقل نشده است، کمترین انتظار این بود که لااقل محتوای جلسه شامل اظهارات دانشجویان و پاسخ‌های آیت‌ا... آملی به صورت فیلم‌های کوتاه در رسانه‌ها بازتاب یابد.

خبرنامه دانشجویان ایران: محمدامین سلیمی*// یکی از مواردی که در حوزه ارتباط حاکمیت به معنی اعم کلمه با مردم بسیار مهم به شمار می‌رود، این است که مردم به‌طور مرتب با اجزای حاکمیت در ارتباط باشند و در جریان این ارتباطات مردمی هم قرار بگیرند. به عبارت دیگر مردم باید در جزئیات جلساتی که عده‌ای از دانشجویان، جوانان و هر قشری که نزد مسئولان می‌روند، ‌قرار گیرند؛ از سوالاتی که دانشجویان پرسیده‌اند و پاسخ‌هایی که مسئولان ارائه می‌دهند، ‌باخبر شوند. در حقیقت باید فضای گفت‌وگوهای دونفره بین مسئولان با هر قشری از مردم دیده شود و این مساله نیز بسیار مهم است.

جلسه‌ای که چند روز پیش با آیت‌ا... آملی‌لاریجانی، رئیس قوه قضائیه برگزار شد، از همین جنس بود، جلسه‌ای هشت‌ساعته که گفت‌وگوهای چالشی داشت. بنده به‌عنوان یک فعال دانشجویی کمتر جلسه‌ای را به یاد دارم که در این سطح و این کیفیت بوده باشد؛‌ البته بنا نیست همه افراد شرکت‌کننده در این جلسه قانع شوند یا نظرات همه نسبت به قوه قضائیه تغییر کند، چراکه یک‌سری از انتقادها هنوز به قوت خود باقی است و برخی از مسائل و مشکلات مطرح‌شده، همچنان وجود دارد؛ با این حال مساله مهم همان فضای گفت و شنود است؛ قطعا هم کافی نیست که جلسه‌ای هشت‌ساعته برگزار شود و تمام، بلکه باید این فضا آغازگر فضای دیگری باشد و نباید آن را تخطئه کرد. مساله مهم دیگر این است که چرا باید محتوای این جلسه محدود به جمع 50 نفره باقی بماند؟ اتفاقا یکی از مواردی که در جلسه مطرح شد و رئیس قوه قضائیه نیز آن را تایید کرد، وضعیت بازتاب رسانه‌ای فعالیت‌های قوه قضائیه بود و آنچه تاکنون درخصوص این جلسه منتشر شده است، خود دلیل دیگری بر اثبات این ضعف است.

لذا از آنجایی که این جلسه فیلمبرداری شده است، احساس می‌کنم که پخش فیلم این جلسه و نشان دادن گفت‌وگوی دانشجویان با رئیس قوه قضائیه به فهم بهتر جلسه توسط خود دانشجویان و قضاوت بهتر نسبت به این جلسه - فارغ از اینکه چه سوالاتی پرسیده شده و چه پاسخ‌هایی داده شده - کمک می‌کند.

مساله مهم این است که فضای گفت‌وگو با مسئولان رده‌یک نظام جمهوری اسلامی ایران دیده شود و مردم عادی بفهمند که عده‌ای می‌توانند سوالاتی را بپرسند و مسئولان نیز به آنها پاسخ می‌دهند.

لذا با توجه به اینکه از این جلسه صرفا متن سخنان رئیس قوه قضائیه منتشر شده و نیز با توجه به اینکه در متن مکتوب اظهارات دانشجویان، ‌لحن پرسش‌ها و پاسخ‌ها نیست و فضای جلسه آن‌طور که باید به افکارعمومی منتقل نشده است، کمترین انتظار این بود که لااقل محتوای جلسه شامل اظهارات دانشجویان و پاسخ‌های آیت‌ا... آملی به صورت فیلم‌های کوتاه در رسانه‌ها بازتاب یابد.

باید چنین جلساتی بیشتر برگزار شود و مسئولان با قشرهای مختلف مردمی اعم از کارگری، مستضعف، بازاری و... بنشینند و گفت‌وگو کنند و حتی فیلم‌های این جلسات نیز پخش شود تا فرهنگ‌سازی صورت گیرد؛ البته گفت‌وگوها فرمایشی نباشد، بلکه گفت‌وگوی حقیقی و واقعی صورت بگیرد و باید این فضا همه‌گیر شده و بین مسئولان مختلف فرهنگ‌سازی در این زمینه صورت گیرد و این مهم نیز بارها و به کرات در جلسه با آیت‌ا... آملی‌لاریجانی تکرار و عنوان شد که نباید به این جلسه اکتفا شود و باید ایشان، سران دیگر قوه قضائیه و سران سایر قوا به کف دانشگاه‌ها و جامعه بیایند و بازخوردهای مردمی را هم ببینند.

* دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی کشور

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
اردن: نتانیاهو تنها کسی است که از تنش‌ها در منطقه سود می‌برد
با این وضعیت استقلال قید قهرمانی را بزند
خضریان: نباید فرصت میدان‌داری به افراد لابی‌باز در مجلس دوازدهم داده شود
شبکه ۱۲ تلویزیون اسرائیل: ایرانی‌ها، ما را مسخره‌ می‌کنند
پرسپولیس رکورد لیگ را شکست
چرا اسماعیلی‌فر آن حرکت را انجام داد؟
خانم بازیگر کارگردان شد و جایزه بین‌المللی گرفت
۳دستور ضربتی رئیسی برای کمک به مردم سیستان و بلوچستان
آمریکا و تجاوز به حق وتو !
برای جلوگیری از بستری‌های بی دلیل بیماران چه باید کرد؟
روایتی تکان‌دهنده از اوضاع وخیم اسرای اهل غزه
نظریه‌پرداز برجسته آمریکایی: اسرائیل از حمله ایران شوکه شد
کدام مراکز مجاز به ارائه خدمات زالو درمانی هستند؟
واکنش سفارت ایران در لندن به اتهامات بی دلیل به سپاه
سرکرده فروش کوکائین در فضای مجازی دستگیر شد
ایران مالک یک پهپاد سنگین و قدرتمند است
خط و نشان ترامپ برای حسین وفایی
۹۵۶ هزار نفر در نوبت دوم کنکور سراسری ۱۴۰۳ ثبت‌نام کردند
درس اخلاق آیت‌الله جاودان درباره امان‌نامه +فیلم
یک سد دیگر سرریز شد
جزئیات برگزاری نوزدهمین حراج شمش طلا در مرکز مبادله
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top