تاریخ انتشار: دوشنبه 1396/09/27 - 13:57
کد خبر: 253084

قائم مقام وزیر علوم مطرح کرد؛

آمار بالای فارغ التحصیلان بیکار

قائم مقام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: اگر دانشگاه ها به سمت دانشگاه خلاق و کارآفرین بروند علاوه بر اشتغال فارغ التحصیلان برای دیگران نیز می توانند شغل ایجاد کنند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر، دکتر عبدالرضا باقری قائم مقام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در نوزدهمین جشنواره جوان خوارزمی که در محل کتابخانه ملی برگزار شد اظهار داشت: وقتی از اقتصاد دانش بنیان حرف می زنیم از افراد ارزشمندی صحبت می کنیم که می توانند در کشور نقش آفرینی کنند.

وی با بیان اینکه کشورهایی که دانش بنیان هستند به منابع انسانی خود توجه ویژه ای دارند خاطرنشان کرد: این کشورها بر مبنای توجه به دانش و تبدیل آن به محصول و تجاری سازی آن پیش می روند که این موضوع را دانشمندان شان جلو می برند.

باقری با بیان اینکه دانشگاه های ما در زمینه تبدیل ایده به محصول و تجاری سازی آن در ابتدای راه هستند، گفت: ما باید بتوانیم نیروهای انسانی را تربیت کنیم تا بتوانند ایده ها و دانش خود را به محصولی تبدیل کرده و به بازار برسانند.

قائم مقام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه دغدغه ما حرکت به سمت دانشگاه پژوهش محور و نسل چهارم دانشگاه ها است، گفت: دانشگاه های جامعه محور به ایجاد خلق فناوری و تبدیل آن به محصول توجه ویژه ای دارند که به عنوان پیش قراولان این عرصه عمل می کنند.

وی با بیان اینکه جشنواره خوارزمی یک فرصتی برای غنیمت شمردن نیروهای انسانی متفکر است، گفت: ما ساختارها را ایجاد می کنیم تا بتوانیم در این عرصه از پژوهشگران حمایت کنیم و آنها از سوی دیگر بتوانند ایده های خود را به محصول تبدیل کنند و در این زمینه خلق ثروت شود.

باقری با بیان اینکه در حال حاضر تعداد فارغ التحصیلان بیکار در کشور زیاد است، گفت: اگر دانشگاه ها به سمت دانشگاه خلاق و کارآفرین بروند علاوه بر اشتغال فارغ التحصیلان برای دیگران نیز می توانند شغل ایجاد کنند.

قائم مقام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه طی چند سال گذشته بستر زیادی برای نخبگان فراهم شده، خطاب به پژوهشگران برتر جشنواره جوان خوارزمی گفت: بدون حضور شما در کشور اتفاقی نمی افتد، امیدواریم شما بتوانید قدم هایی برای رفع نیاز مردم بردارید.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
فیلم| عقلانیت انقلابی به دنبال حل نظام مسائل کشور
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
ایران دفعه بعد، ۳ هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند، یا ۳۰ هزار؟
استعفای ناگهانی فرمانده یگان «اشباح» ارتش اسرائیل
بحران‌زده ترین قاره جهان از نظر بلایای طبیعی کجاست؟
دعوای کارشناسان ضدایرانی روی آنتن زنده!
حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی +جزئیات
پیام مهم سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا در این مقطع
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top