تاریخ انتشار: چهارشنبه 1396/09/29 - 01:43
کد خبر: 253195

۴۰ فعال دانشجویی خواستار برخورد قانونی با انجمن آرمان شدند

چهل نفر از فعالین دانشجویی در نامه سرگشاده‌ای به هیات نظارت بر تشکل‌ها به پاک کردن پرچم های رژیم غاصب صهیونیستی توسط عده معدودی از دانشجویان دانشگاه علم و صنعت واکنش نشان دادند.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ متن این نامه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

هیئت محترم نظارت بر تشکل ها

با عرض سلام و احترام

این روزها فضای دانشگاه علم و صنعت تحت الشعاع اقدام جاهلانه پاک کردن پرچم های رژیم غاصب صهیونیستی توسط عده ی معدودی از دانشجویان است. موضوعی که به سرعت مرزهای دانشگاه را درنوردید و توجه رسانه های بیرون دانشگاه را به خود جلب کرد و واکنش های افراد و نهاد های مختلف را در پی داشت. با آشکار شدن رد پای یکی از تشکل های اصلاح طلب دانشگاه در خلق این فاجعه، باید از این پس هندسه ی فرهنگی علم و صنعت را به قبل و بعد از این اتفاق تقسیم کرد، اتفاق ناگواری که بی شک زنگ خطری برای فیضیه دانشگاه ها خواهد بود. با رسانه ای شدن این عمل شنیع و افزایش واکنش ها، انجمن آرمان بلافاصله بیانیه ای را در رابطه با این موضوع منتشر کرد.

با عبور ازشرایط  احساسی و ملتهب روزهای ابتدایی و در یک  فضای منطقی و مستدل بیان نکاتی پیرامون این تشکل و بیانیه ی آن، لازم می باشد:

1- اعتراضات فعالین دانشجویی از همان ابتدای تصمیمِ هیئت نظارت بر تشکل های دانشگاه، مبنی بر تاسیس آرمان آغاز شد. روند غیرمعمول موافقت اصولی با شکل گیری آرمان و عدم رضایت مسئول نهاد رهبری دانشگاه باعث شد تا این تشکل از سوی بخشی از دانشجویان و فعالین فرهنگی به رسمیت شناخته نشود . البته اقدامات بعدی آرمان نظیر تلاش برای قبح زدایی از سران فتنه با انتشار تصاویر آنان، دعوت از افرادی که ننگ خیانت به نظام اسلامی در کارنامه شان دیده می شد، توهین به مقدسات و خطوط قرمز نظام در برنامه های مختلف و اقداماتی از این دست مهر تاییدی بر تذکرات و نگرانی های دلسوزان دانشگاه بود و در این بین نکته قابل تأمل، مسامحه مسئولین با بی قانونی های گسترده این تشکل فرمایشی بود که مسیر را برای اقدامات هتاکانه بعدی هموار می کرد.

2- ریاست دانشگاه در مصاحبه ای فرموده اند که پاک کردن پرچم ها توسط اعضای تشکل آرمان انجام شده است و نه تشکل آرمان !

اما سوال اینجاست که آیا واقعا تفکیکی بین اعضای یک تشکل و خط مشی آن وجود دارد ؟! پر واضح است که خط مشی یک مجموعه و تفکر حاکم بر آن را اعضای آن مجموعه می سازند و تأسف آن جاست که خاطیان این هتک حرمت جزو افراد اصلی این تشکل بوده اند، پس تفکیک بین خط فکری افراد و تشکل مغالطه ای بیش نیست !

شاهد مثال این نکته همین بس که در هیچ کجای بیانیه این تشکل صحبتی از محکوم کردن افراد و فعل آنها نیست، بلکه تایید ضمنی این عمل در بیانیه گنجانده شده است. برای مثال در جایی از متن با کارهای تبلیغاتی و نمایشی مخالفت شده، آنچه که از متن بیانیه و سابقه این انجمن برداشت می شود این است که کشیدن پرچم روی زمین را مصداقی از عمل نمایشی قلمداد می کنند، فلذا طبق این مبنا باید با اعمال نمایشی مقابله کرد و پرچم را از روی زمین محو نمود.

با وجود این که بیانیه مذکور حتی حاوی یک عذرخواهی ساده، اعلام برائت و محکوم کردن عمل افراد خاطی نیست و با نهایت تأسف، روی مواضع لجبازانه قبلی نیز تاکید شده، ریاست دانشگاه بر چه اساسی قائل به تفکیک بین افراد و تشکل هستند ؟! چه اتفاقی باید بیفتد تا ایشان دست از حمایت یک جانبه از این جریان معلوم الحال بردارند؟ استدلال های ایشان دقیقا به همین اندازه متقن !!! است که رئیس دانشگاهی در توجیه سفرهای پرتعداد خود به امریکا اظهار کرده باشد، با شخصیت حقیقی خود سفرمی کند نه با شخصیت حقوقی!

3- در بیانیه منتشر شده ، مهم ترین نکته، موضع گیری در مورد آرمان فلسطین و اعلام ضدیت با رژیم منحوس صهیونیستی است که البته به کلی گویی در این باره نیز بسنده شده است. مخالفت با اسرائیل الزاماتی عملی دارد. همانطور که امام راحل(ره) فرمودند « بر هر مسلمانی لازم است که خود را علیه اسرائیل مجهز کند» چه فعالیتی در سابقه این تشکل که عنوان اسلامی را نیز یدک می کشد دیده می شود که مصداق مبارزه عملی با اسرائیل باشد؟! این تشکل با گذشته تاریک خود یا مسلمان بودن خود را زیر سوال برده یا التزام عملی به ولایت فقیه را علنا و عملا نقض نموده است.

4- در بیانیه آرمان با اقدامات تبلیغاتی و نمایشی در رابطه با استکبار ستیزی مخالفت شده است که مشخصا شعار مرگ بر فلان ، سوزاندن و لگدمال کردن پرچم مصادیق آن می باشد. از طرفی در متن منتشر شده از اسرائیل به عنوان شر مطلق و دشمن بشریت یاد شده است. سوال اینجاست؛ چرا این شر مطلق از انجام همین اقدامات نمایشی عصبانی شده و اعلام مخالفت می کند اما در هفته گذشته از پاک کردن پرچم در دانشگاه که مصداقی برای مبارزه با این اقدامات نمایشی است اظهار خوشحالی می نماید و به فاعلان آن مدال صداقت و شجاعت می دهد ؟! مگر نه این است که واکنش دشمن یکی از بهترین عیارها برای تشخیص حق از باطل است ؟!

5- اتفاق هفته گذشته دانشگاه علم و صنعت، صرفا عمل جاهلانه و خودسرانه چند نفر نبود بلکه پیامد عدم نظارت صحیح و یکجانبه گری های خلاف قانون در طی چندسال تاسیس این تشکل بوده است. فی المثل عملکرد ضعیف و پرابهام مسئولین مربوطه در روز انجام این اقدام ناشایست ماجرا را پیچیده تر می نماید. عده ای پیاده نظام که با چراغ سبز مسئولین(!!!) مواجه می شوند، پس از بازتاب های متواتر و منفی این حادثه تلخ دیگر خود را در راهی بی برگشت می یابند. بی شک لکه ننگ شاد کردن پست ترین انسان های این کره خاکی بر پیشانی این تشکل نقش بسته است و دانشگاه و دانشگاهیان بدانند تا پاک شدن این لکه ننگ ادامه فعالیت این انجمن هیچ موضوعیتی نخواهد داشت.

مسلما وظیفه هیئت نظارت بر تشکل ها، به عنوان یکی از بالاترین نهادهای تصمیم گیر دانشگاه برخورد انقلابی و قانونی با انجمن آرمان است، انجمنی که در موارد متعدد از اساسنامه و اصول پذیرفته شده به راحتی تخطی نموده است.

در پایان لازم به ذکر است در صورت کوتاهی مجدد در رسیدگی به این موضوع ، مسئولیت هر واقعه ای در ایام آتی متوجه این شورای سه نفره خواهد بود.

والسلام

28/9/96

جمعی از فعالین دانشجویی تشکل ها در سال جاری و سنوات اخیر

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
۵۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار شدند
پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیسی
رئیسی: دولت در تامین مسکن خود را همراه جوانان می‌داند
امیرعبداللهیان: هیچ دولتی در مقابل حمله به سفارت خود ساکت نمی‌نشیند
پرسپولیس صدرنشین شد
کاپیتان پرسپولیس مصدوم شد
اتفاقی عجیب در آبادان؛ پرسپولیس مقابل نفت هیچ هواداری در ورزشگاه نداشت
وزیر ارتباطات: ۵۰ درصد به سرعت اینترنت افزوده می‌شود
امیرعبداللهیان: با شدت بیشتری به هرگونه خطای محاسباتی رژیم اسرائیل پاسخ می‌دهیم
سخنگوی کابینه اسرائیل: حمله ایران به ما «بی‌سابقه» بود
دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مالت در نیویورک
گوترش: توقف درگیری‌ها در غزه از تنش‌های گسترده در خاورمیانه جلوگیری خواهد کرد
سیاستمدار اسرائیلی: در یک قدمی رسوایی هستیم، نه پیروزی
اعلام نتایج آزمون آموزگاری تا پایان فروردین
اصلاح احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته
امدادرسانی به ۵۳۰۰ نفر در ۸ استان جنوبی
مدیرعامل شرکت واحد:جای خانم ها و آقایان در اتوبوس‌های BRT تغییر می‌کند
جلال ملکی: آتش سوزی در پایانه شرق نبود؛ انفجار صحت ندارد
فوری/ انفجار مرگبار در ترمینال شرق تهران/ چند نفر کشته شدند؟
حادثه در پایانه شرق تهران در اثر انفجار کپسول گاز
واکنش متفات معاون وزیر ورزش به گشت‌ ارشاد +عکس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top