تاریخ انتشار: چهارشنبه 1396/09/29 - 13:51
کد خبر: 253266

باتری گوشی‌های امروزی با ماندگاری بالا؛

تمام روز شارژ باشید

تمام روز شارژ باشید

خریدن گوشی موبایل به‌ویژه در آشفته‌بازار تنوع گوشی‌های هوشمندی که هر روزه روانه بازار می‌شود، کار نسبتا دشواری است. هر کاربر برای خرید با توجه به نیازمندی‌هایی که دارد و ترجیح نسبت به اولویت‌هایی که از یک گوشی مورد نظر دارد، اقدام به خرید می‌کند. داشتن یک باتری با طول عمر طولانی از مزیت‌هایی است که هر کاربری به دنبال آن است. اما با روی کار آمدن گوشی‌های هوشمند و افزایش کارایی‌های بیشتر و نیز اتصال به اینترنت، نیاز به ماندگاری شارژ بیشتر در این گوشی‌ها بیش از پیش احساس می‌شود.

به گزارش سرویس فناوری اطلاعات «خبرنامه دانشجویان ایران»؛  خریدن گوشی موبایل به‌ویژه در آشفته‌بازار تنوع گوشی‌های هوشمندی که هر روزه روانه بازار می‌شود، کار نسبتا دشواری است. هر کاربر برای خرید با توجه به نیازمندی‌هایی که دارد و ترجیح نسبت به اولویت‌هایی که از یک گوشی مورد نظر دارد، اقدام به خرید می‌کند. داشتن یک باتری با طول عمر طولانی از مزیت‌هایی است که هر کاربری به دنبال آن است. اما با روی کار آمدن گوشی‌های هوشمند و افزایش کارایی‌های بیشتر و نیز اتصال به اینترنت، نیاز به ماندگاری شارژ بیشتر در این گوشی‌ها بیش از پیش احساس می‌شود. در واقع، اتمام شارژ ذخیره گوشی‌های هوشمند از جمله مشکلات این گوشی‌ها به شمار می‌رود و کمپانی‌های تولیدکننده تلاش کرده‌اند حتی‌الامکان قابلیت حفظ شارژ را در گوشی‌های تولیدی خود افزایش دهند و از این طریق، رضایت مشتریان خود را به دست آورند.

پیش از این، باتری گوشی‌هایی که به‌عنوان پرچمدار از کمپانی‌های معروف دنیا معرفی می‌شدند، نهایتا یک روز دوام داشتند اما به لطف مطالعاتی که در راستای بالا بردن ظرفیت باتری‌ها صورت گرفته، مدت زمان ماندگاری شارژ باتری گوشی‌های جدیدی که به تازگی روانه بازار شده‌اند، تا زمان شارژ مجدد به دو روز افزایش یافته است. باتری بیشتر گوشی‌های جدید نسبت به باتری‌های قدیمی بزرگ‌تر شده است. بنابراین بزرگ‌تر بودن باتری گوشی را می‌توان به‌عنوان معیاری برای دوام بیشتر شارژ باتری و قدرتمندتر بودن آن به حساب آورد.

چگونه آزمایش کنیم؟
محققان برای بررسی مقاومت باتری گوشی در برابر سایر رقبا، نمره‌ای را که به باتری صدها نمونه گوشی هوشمند داده می‌شود، کنترل کرده و آنها را در یک نمودار قرار می‌دهند؛ بنابراین به این شیوه می‌توان برترین گوشی‌ها را از نظر داشتن باتری قوی مطالعه کرد و به‌دست آورد. برای اندازه‌گیری مدت عمر باتری گوشی هوشمند، یک ویدئوی پیوسته را بازپخش می‌کنند. به گزارش expertreviews، این ویدئو با صحنه‌های متعددی از فیلم «مرد عنکبوتی 2» ساخته شده است. سپس با استفاده از نرم‌افزار پخش ویدئوی VLC آن را پخش کرده و طول زمان راه‌اندازی مجدد آن را ثبت می‌کنند. گوشی را در حالت پرواز قرار داده و نور خودکار و تنظیمات خواب را خاموش کرده و نور صفحه نمایشگر را در حالت استاندارد قرار می‌دهند. با قرار دادن گوشی در حالت پرواز، تمام قابلیت‌های اتصالی گوشی نیز غیرفعال می‌شوند و به‌طور طبیعی عمر باتری طولانی‌تر می‌شود؛ به این معنا که آزمایش‌ها را می‌توان تکرار کرد. مشکل بزرگی که با اتصالات بی‌سیم وجود دارد، قدرت سیگنال است که کم و زیاد می‌شود و باعث می‌شود گوشی مقدار نیرویی را که به‌طور دائم استفاده می‌کند، تنظیم کند. هدف از این کار این است که مشخص کنیم کدام گوشی‌های موبایل در وضعیت تکرار، مدت زمان بیشتری شارژ باتری را نگه می‌دارند.

نتایج به دست آمده
به‌طور کلی، متوسط عمر باتری‌های گوشی‌های هوشمند در دنیا افزایش یافته است. بسیاری از جدیدترین گوشی‌هایی که عرضه شده‌اند، جزء برترین‌ گوشی‌هایی هستند که بالاترین میزان ماندگاری شارژ باتری را دارند. در این میان، سری A گوشی‌های هوشمند سامسونگ و گوشی OnePlus 5T جزء بهترین‌ها در این حوزه هستند. تا پیش از این گوشی «لنوو p2» با ماندگاری باتری به مدت  28 ساعت یکی از بهترین‌ها بود و پشت سر آن هم گوشی Mate 10 هوآوی با 26 ساعت و 43 دقیقه در رده بعدی قرار داشت. در این میان، بهترین گوشی iOS با ماندگاری طولانی مدت شارژ باتری با 16 ساعت و 46 دقیقه به آیفون SE می‌رسد.

لنوو P2
این گوشی در رده‌بندی برترین گوشی‌های روز دنیا از نظر ماندگاری شارژ باتری، رده نخست را از آن خود کرده است. در تست بازپخش ویدئو، باتری گوشی لنوو P2 تا 28 ساعت و 50 دقیقه ماندگاری را نشان داد که قابلیت منحصربه‌فردی برای این مدل به شمار می‌رود و در واقع برترین ویژگی این گوشی به شمار می رود. البته شارژ  باتری آن گاهی حتی تا دو روز نیز ماندگاری دارد.  به گزارش expertreviews، این تست نسبت به تست قبلی که روی گوشی Moto Z Play موتورولا صورت گرفته بود، پنج ساعت ماندگاری بیشتر باتری را نشان داد. در حالی که بیشتر گوشی‌های موجود در بازار مجهز به باتری 3000 میلی‌آمپری هستند، لنوو P2 دارای باتری با قدرت 5100 میلی‌آمپری است.

هوآوی Mate 10
باتری 4000 میلی‌آمپری که در گوشی هوآوی مدل Mate 10 تعبیه شده، یکی از بالاترین طول عمرهای شارژ باتری را برای این گوشی هوشمند رقم زده است. کاربران این گوشی می‌توانند تا ساعت‌های طولانی و بدون نیاز به شارژ مجدد از این گوشی استفاده کنند. به گزارش trustedreviews، با استفاده معمول از این گوشی شامل برقراری تماس، گوش کردن به موسیقی، چک کردن ایمیل و استفاده از شبکه‌های اجتماعی و پخش یک ساعته ویدئو، کاربران تا حدود 26 ساعت می‌توانند شارژ باتری این گوشی را داشته باشند و از آن بهره‌مند شوند. با پخش مدام ویدئو و نور 75 درصد صفحه نمایشگر، به‌طور متوسط 10 تا 12 درصد از شارژ باتری این گوشی به ازای هر یک ساعت از بین می‌رود.

موتورولا moto Z play
باتری 3510 میلی‌آمپری این گوشی، طول عمر قبول و خوبی را به همراه داشته است به‌طوری که اگر اول صبح گوشی با شارژ کامل را بردارید و در طول روز هم به‌طور مدام با گوشی کار داشته باشید، در انتهای روز تنها 35 درصد از شارژ باتری تمام شده و حدود 65 درصد آن در تمام روز باقی مانده است. اما این مقدار برای کاربرانی که استفاده چندانی از گوشی خود نمی‌کنند بسیار بالاتر است و ماندگاری باتری افزایش می‌یابد. به گزارش cnet، باتری این مدل موتورولا طی 15 دقیقه شارژ در اختیار کاربر قرار می‌دهد. به‌طور معمول، باتری این گوشی در حالت عادی تا حدود 24 ساعت دوام می‌آورد اما سازندگان کمپانی موتورولا ادعا کرده‌اند که شارژ این گوشی تا 30 ساعت ماندگار است.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top