تاریخ انتشار: جمعه 1396/10/01 - 16:00
کد خبر: 253400

سهمیه زمستانی اعزام به عتبات مشخص شد

مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت میزان سهمیه اعزام به عتبات عالیات در بازه فصل زمستان را اعلام کرد و گفت: اعزام در این دوره از ۱۶ دی تا ۲۲ اسفند انجام می‌گیرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از باشگاه خبرنگاران پویا؛ محسن نظافتی با بیان اینکه ثبت نام این دوره از سفرهای عتبات از ساعت 9 صبح دیروز 30 آذر ماه آغاز شده اظهار کرد: در اعزام‌های این دوره که از 16 دی ماه آغاز می‌شود و تا 22 اسفند ادامه دارد حدود 185 هزار زائر ایرانی به عتبات عالیات اعزام خواهند شد.

وی در رابطه با نحوه ثبت‌نام برای سفرهای عتبات توضیح داد: متقاضیان می‌توانند با مراجعه مستقیم به 2 هزار و 470 دفاتر خدمات زیارتی سراسر کشور که اسامی آنها در سایت سازمان حج و زیارت و دفاتر حج و زیارت استان‌ها اعلام شده یا از طریق سامانه www.atabat.org.ir  برای سفر به عتبات ثبت‌نام کنند.

مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت درباره نحوه پرداخت هزینه سفر به عتبات نیز اظهار کرد: پرداخت وجه در ثبت‌نام اینترنتی یا مراجعه حضوری به دفاتر، تنها از طریق درگاه الکترونیکی بانک ملی صورت می‌گیرد و زائران از پرداخت هزینه به حساب‌های شخصی پرهیز کنند.

نظافتی همچنین از برگزاری جلسه آموزشی و توجیهی برای زائران عتبات یک هفته قبل از اعزام به سفر خبر داد و گفت: علاوه بر جلسه آموزشی هر کاروان یک جلسه تجمیعی با حضور همه کاروان‌های اعزامی در یک محدوده زمانی مشخص با حضور 70 تا 80 کاروان در استان‌ها برگزار می‌شود.

وی در خصوص تهدید فعالیت گروههای غیر مجاز در زمینه اعزام زائران به عتبات نیز خاطر نشان کرد: این کاروان‌ها از پوشش امنیتی و خدمات بیمه و هلال احمر مناسب برخوردار نیستند و با توجه به اینکه این مجموعه زیر نظر سازمان حج و زیارت نیست در صورت بروز مشکل، مرجعی برای رسیدگی به مشکلات زائران وجود ندارد.

مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت درباره نحوه شناسایی دفاتر مجاز زیارتی گفت: دفاتر مجاز زیارتی دارای لوح شناسایی صادر شده از سوی سازمان حج و زیارت هستند همچنین زائران می‌توانند با تماس با سازمان حج و زیارت و دفاتر حج و زیارت استان‌ها در خصوص مجاز بودن این دفاتر استعلام کنند.

نظافتی همچنین در زمینه تعداد روزهای سفر در این دوره از اعزام‌های عتبات نیز بیان کرد: سفرهای زمینی این دوره 3 تا 7 روزه و سفرهای هوایی 7 تا 12 روزه هستند و سعی کردیم سلیقه زائران استان‌ها را در تعداد روزهای سفر لحاظ کنیم وهمچنان به‌دنبال افزایش تنوع در سفرهای عتبات هستیم.

وی به زائران عتبات یادآور شد: زیرساخت‌های خدماتی و رفاهی زائران در عراق رو به رشد است اما هنوز ایده آل نیست و یکی از اقدامات سازمان حج و زیارت تلاش برای توسعه و بهبود زیرساخت‌های خدماتی زائران در عتبات است.

مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت همچنین گفت: ثبت‌نام‌های نوروزی عتبات از اواخر بهمن ماه امسال  آغاز خواهد شد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
فیلم| عقلانیت انقلابی به دنبال حل نظام مسائل کشور
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
ایران دفعه بعد، ۳ هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند، یا ۳۰ هزار؟
استعفای ناگهانی فرمانده یگان «اشباح» ارتش اسرائیل
بحران‌زده ترین قاره جهان از نظر بلایای طبیعی کجاست؟
دعوای کارشناسان ضدایرانی روی آنتن زنده!
حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی +جزئیات
پیام مهم سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا در این مقطع
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top