تاریخ انتشار: شنبه 1396/10/02 - 09:54
کد خبر: 253445

چرا از دید خاتمی امثال علی کریمی دسیسه‌گر هستند؟

خاتمی، آنان را بازیگران «دسیسه» طراحی شده در قبال دولت معرفی کرد و در همین راستا اظهار داشت: « ما نه تنها از حمایت و رأی به آقای روحانی پشیمان نیستیم که همچنان قاطعانه از ایشان حمایت می‌کنیم و ایشان را موفق می‌دانیم و این موج تخریبی به وجود آمده را هدفمند و دسیسه‌ای برنامه‌ریزی شده برای مأیوس کردن مردم می‌دانیم.»

خبرنامه دانشجویان ایران: «دسیسه است»، «سلبریتی ها از سیاست چیزی نمی فهمند»،«سلبریتی ها حق اظهار نظر ندارند» «پشیمان ها جوگیر هستند»، «پشیمان ها و سلبریتی ها کم‌اطلاعی و درک نادرست خود از سیاست را اثبات و اعلام کرده‌اند» و... فهرستی از واکنش های خاتمی و دیگر یاران اصلاح طلبش در مواجه با "موج پشیمان هستیم" است که برخی از چهره های مشهور فوتبال لیست و هنرمند آغازگر آن در شبکه های اجتماعی بودند.

در همین حال، همزمان با موج پشیمانی از رای به روحانی و انتقاد فرگیر مردمی به عملکرد دولت روحانی، سیدمحمد خاتمی رئیس دولت اصلاحات حمایت قاطعانه خود از حسن روحانی را اعلام کرد.

وی در دیدار اعضای شورای مرکزی مجمع روحانیون مبارز کاشان، گفت: در شرایط کنونی با توجه به ظرفیت‌های موجود، باید برای اصلاح امور تلاش کرد.

رئیس دولت اصلاحات افزود: ما نه تنها از حمایت و رأی به آقای روحانی پشیمان نیستیم که همچنان قاطعانه از ایشان حمایت می‌کنیم. آقای روحانی را موفق می‌دانیم و این موج تخریبی به وجود آمده را هدفمند و دسیسه‌ای برنامه‌ریزی شده برای مأیوس کردن مردم می‌دانیم.

همچنین حجت‌الاسلام عبدالواحد موسوی‌لاری با اشاره به جلسه مجمع روحانیون و طرح  پشیمانی اصلاح‌طلبان از رای به روحانی گفت: ما معتقدیم نه تنها پشیمانی وجود ندارد بلکه این شایعه موجی است که جناح رقیب راه انداخته تا بتواند فضاسازی کند.

موسوی‌لاری با اشاره به اینکه پشیمانی مربوط به اصلاح‌طلبان نیست، گفت: این موضوع یک سناریوی ساختگی است و رقبا می‌خواهند با استفاده از آن موج‌سازی کنند.

نایب رئیس شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان با بیان اینکه همه اصلاح‌طلبانی که در گذشته از آقای روحانی حمایت کردند الان هم این حمایت را از دولت خواهند داشت، گفت: البته اصلاح‌طلبان منتقد هم هستند و انتقادهای سازنده خود را دارند.

موسوی‌لاری یادآور شد: در جلسه روز دوشنبه مجمع روحانیون مبارز هم آقای خاتمی با اشاره به این موج‌سازی تاکید داشت که ما از آنچه تصمیم اصلاحات در انتخابات‌های ۹۲ و ۹۶ بوده نه تنها پشیمان نیستیم بلکه قاطعانه حمایت می‌کنیم و هیچ‌گاه از این تصمیم پشیمان نخواهیم شد.

در همین حال،  محمدعلی ابطحی رئیس دفتر خاتمی نیز در یادداشتی که روزنامه شرق آن را منتشر ساخت با اذعان به اینکه مشکلات اقتصادی از جمله رکود سرجای خود باقی است با اشاره به اینکه مشکل جدیدی به مشکلات سابق اضافه نشده است پشیمانی برخی حامیان دیروز روحانی را جوگیری دانست!

این در حالیست که پیش از این نیز، عباس عبدی از تئوریسن های اصلاح طلب پشیمان ها را را ناآگاه نسبت به سیاست معرفی کرد و در همین راستا نوشت: کسانی که می‌گویند از رأی خود پشیمان شده‌اند، بیش از آنکه بدذاتی یا ناتوانی رای‌گیرنده را اثبات کنند، کم‌اطلاعی و درک نادرست خود از سیاست را اثبات و اعلام کرده‌اند.

از سوی دیگر روزنامه اصلاح طلب اعتماد نیز با حمله سلبریتی ها نوشت: کسی که کارش سیاست نیست و چم وخم این کار را نمی فهمد به چه دلیل باید حرف سیاسی بزند؟اگر کسی هنرپیشه خوبی است یا در زمین فوتبال می درخشد به چه دلیل باید درباره سیاست هم نظر بدهد؟

یکی از سایت های اصلاح طلب و حامی دولت نیز درباره سطح آگاهی سیاسی سلبریتی ها نوشت: "چندان با سیاست آمیخته نیستند و آنرا خوب نمی شناسند و تجربه فعالیت های سیاسی را هم ندارند"

اما سوال اساسی این جاست که چرا خاتمی "موج پشیمان هستم" را که اتفاقا به صورت ناگهانی و با انتقاد چهره های همچون علی کریمی و مهدی فیخم زاده و دیگر سلبریتی ها آغاز شد را دسیسه می خواند؟ آیا از دید او این چهره ها دسیسه گر هستند یا ابزار دسیسه گری؟ چگونه کسانی که تا دیروز هنرمند و ورزشکار قهرمان و نخبه از طرف خاتمی و دیگر اصلاح طلبان خوانده می شدند اینک دسیسه گر هستند؟ آیا مگر غیر از این است که این چهره ها تنها جرمشان امروز همسو نبودن سیاسی در این مقطع زمانی با خاتمی هست؟ به تعبییر دقیق تر این سلبریتی ها اگر موافق سیاسی نباشند حتما دسیسه گر یا ابزار دسیسه هستند. البته باز هم تعبییر دقیق تر آن است که خلاف حرکت اصلاح طلبان دسیسه گری است و هر نوع نقد کردن هم خلاف سیاست گذاری اصلاح طلبان نزدیک به خاتمی نیز توطئه گری و یا حداقل ابزار دسیسه شدن خواهد بود.

گفتنی است، هشتگ «پشیمان هستیم» پس از آنکه چهره های هنری و ورزشی مشهوری همانند مهدی فخیم زاده، نوید محمدزاده، مهدی پاکدل و  علی کریمی که طی روزهای گذشته از رأی خود به روحانی در انتخابات 29 اردیبهشت اعلام پشیمانی کردند، به صورت گسترده در فضای مجازی مورد استقبال قرار گرفت.

منبع: جهان نیوز

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
پاسخ به شایعه/ تکذیب آسیب دیدن سامانه‌های پدافندی ایران
نظر خواننده مشهور آمریکایی درباره پاسخ ایران به اسرائیل + فیلم
ورود کمیته انضباطی به خوشحالی کادرفنی استقلال
مداحی ضد اسرائیلی شنیدنی مهدی رسولی +فیلم
تیراندازی به پلیس برای ربودن دختر ۱۵ ساله
موشک‌ها و پهپادهای ایران از جایی عبور کردند که می‌گفتند پرنده از آن رد نمی‌شود
حمله پهپادی مقاومت عراق به بندر ایلات اشغالی
زمان تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس
خداحافظی رقیب آمریکایی کامران قاسمپور از دنیای کشتی
جدایی یک بازیکن از جمع آبی پوشان
دامنه نوسان بازار سرمایه به روال عادی بازگشت
ثبت‌نام وام شهریه دانشگاه تهران آغاز شد
انتخاب رشته آزمون دوره دکتری سال ۱۴۰۳ از امروز آغاز می‌شود
این علائم یعنی ممکن است دچار حمله قلبی شویم
حمله به پایگاه حشدالشعبی موشکی بود
احداث آرامستان جدید در ۲ نقطه تهران
تکلیف لیست خروجی استقلال مشخص شد
حمایت کامل مرکز مدیریت حوزه از فراجا / کلان پروژه دشمن برای حیازدایی و عادی سازی بی‌حجابی
بیانیه جامعه مدرسین درحمایت از اقدامات قانونی و حقوقی فراجا
پیام تسلیت دبیرکل جبهه پایداری انقلاب اسلامی در پی درگذشت مرحوم پرویز داوودی
محکومیت باشگاه پرسپولیس به دلیل نشر اکاذیب
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top