تاریخ انتشار: یکشنبه 1396/10/03 - 11:14
کد خبر: 253545

نجفی در بحران زلزله و آلودگی هوا کجا بود؟

این روزها سوال این است که رئیس ستاد مدیریت بحران شهر تهران، در اوج آلودگی هوا و وقوع زلزله در تهران کجا بود و چرا در جلسات مدیریت بحران حضور نداشت؟ نجفی ۳ روز پس از زلزله گفت که به کیش نرفته است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، ساعت 23:27 روز 29 آذر زلزله 5.2 ریشتری تهران را لرزاند. مردم هراسان به خیابان‌ها ریخته و  تمامی معابر قفل شد.

دقایقی پس از زلزله کرکه آبادی رئیس دفتر شهردار تهران خبر داد که نیروهای شهرداری در حال آماده باش هستند و شهروندان را به آرامش دعوت کرد.

ستاد مدیریت بحران تهران دقایقی پس از زلزله فعال شد و مسئولان چهارده‌گانه و کارگروه‌های هشتاد و شش گانه در خصوص مدیریت بحران فعالیت خود را آغاز کردند.

در ستاد مدیریت بحران، اقدامات لازم جهت پیشگیری و امداد و نجات صورت گرفت و تا این لحظه خبری از رئیس ستاد مدیریت بحران شهر تهران نبود و حتی کوچکترین عکسی مخابره نشد. به نبود نجفی بعد از وقوع زلزله خود اصلاح طلبان هم انتقاد کردند.

بعد از وقوع زلزله کمیته‌ای تشکیل و تصمیم گرفت تمام فعالیت‌ها (به جز خدماتی،‌ امدادی و بانک‌ها) در روز پنج‌شنبه تعطیل شود.

بر اساس قانون، رئیس  مدیریت بحران در کلانشهر تهران بر عهده شهردار  است. در هنگام وقوع زلزله و ساعت‌های پس از آن خبری از آقای رئیس نبود و ستاد مدیریت بحران تشکیل جلسه داد. (این در حالی است که تمامی فعالیت‌های نجفی به صورت آنلاین روی کانال تلگرامیش قرار می‌گیرد)

به چند ماه پیش بر می‌گردیم. زمانی که قرار بود نجفی سکان شهر را به دست گیرد، هم حزبی های خودش به دلیل وضعیت جسمانی نجفی (ناراحتی قلبی) مخالف این کار بودند چرا که نجفی قبلا به دلیل این مشکل از سازمان میراث و گردشگری استعفا داده بود.

هوای تهران در هفته گذشته آلوده بود و مدارس نیز تعطیل شد و نفس کشیدن در  این هوا برای همه افراد به خصوص کودکان، بیماران قلبی و تنفسی سخت تر شده بود. شنیده شده در این روزها شهردار تهران (که یکی وظیفه اصلی اش رفع آلودگی هواست) پایتخت را ترک کرده (البته خبری هم در این روزها از شهردار نبود) و در زمان وقوع زلزله هم در تهران نبوده است.

فردای روز زلزله ستاد مدیریت بحران باز هم بدون حضور نجفی تشکیل جلسه داد و فقط نجفی در اینستاگرامش از مردم و مدیران تشکر و قدردانی کرد.

وی در اینستاگرامش نوشت که از نخستین دقایق زلزله در تهران و در کنار شهروندان و مدیران بحران بوده است و به طور مرتب وقوع حوادث را پیگیری می‌کرده است.

وی همچنین به مدیران و معاونان ستادی‌اش که در ساعت‌های قبل تلاش کرده بودند، خسته نباشید گفت و از آنها تشکر کرد. حال شهردار اگر در جلسات ستاد مدیریت بحران نبوده پس کجا بوده که بحران را مدیریت کند البته این را هم بگویم که محمدعلی نجفی شهردار تهران هنگامی که زلزله کرمان هم رخ داد 10 ساعت پس از وقوع زلزله به مدیریت بحران تهران رفت تا ببیند چه اتفاقی افتاده است.

مقیمی استاندار تهران بعد از وقوع زلزله از مردم خواست آرامش خود را حفظ کنند.

وی همچنین با تأکید بر این موضوع که مدیریت بحران شهر بر عهده شهردار تهران است، گفت: مدیران استان تهران تا عادی شدن شرایط حق خروج از استان تهران را ندارند البته مقیمی تکلیف مدیرانی را که از قبل به دلیل آلودگی هوا از شهر خارج شده بودند را مشخص نکرد.

محسن هاشمی شب گذشته در یک برنامه تلویزیونی شهادت داد که نجفی در هنگام وقوع زلزله پیش وی بوده و در حال رتق و فتق امور شهرداری بوده‌اند اما آقای هاشمی نگفت که چرا در جلسه ستاد مدیریت بحران که با حضور وی، عطایی مدیر کل امور خدمات شهری، صادقی رئیس مرکز مدیریت بحران شهر تهران برگزار شد آقای نجفی رئیس ستاد مدیریت بحران حضور نداشت.

سه روز از زلزله تهران گشت نجفی تصمیم گرفت در مقابل دوربین و خبرنگاران قرار گیرد و درباره زلزله تهران پاسخ دهد. وی معتقد بود که از صبح پنج‌شنبه مسائل زلزله را پیگیری کرده و در جلسات حضور داشته (چه جلسه‌ای مهمتر از جلسه کمیته بحران) البته نجفی در خصوص سفرش در روزهای آلوده هوا و هنگام وقوع زلزله گفته است که 6 ماه است به کیش نرفته  و این‌ها شایعه است.

تا زمانی که شهردار به میان خبرنگاران نیامد سایت‌های وابسته به شهرداری در مورد اخبار منتشر در فضاهای محازی کاملا سکوت اختیار کرده بودند و حتی اخبار منتشر در خصوص خروج نجفی از تهران را تکذیب نکردند؛ وقتی نجفی  در جمع خبرنگاران حاضر شد گفتند که شهردار تهران در دفتر خود بوده و قرار نیست که بازدیدهای سرزده وی لزوما به همراه عکاسان و خبرنگاران باشد و هر آنچه اعلام شده کذب است.

البته نجفی زمانی در جمع خبرنگاران حاضر شد که زلزله تهران از وضعیت قرمز به وضعیت زرد رسیده بود.

انتهای پیام/

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
خدمات رسانی به ۱۰هزار حادثه‌دیده در پی سیل و آبگرفتگی
ترافیک سنگین در جاده چالوس
ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از طریق برنامه‌های فرهنگی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top