تاریخ انتشار: یکشنبه 1396/10/03 - 17:36
کد خبر: 253590

رئیس دانشگاه علم و صنعت: اختیار برخورد با دانشجویان خاطی را ندارم

رئیس دانشگاه علم و صنعت گفت: رئیس دانشگاه اختیار و صلاحیت مجازات دانشجویان را ندارد و باید مراجع قانونی داخل دانشگاه که همان کمیته انضباطی است مراحل قانونی را طی کند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از خبرآنلاین، پاک‌کردن پرچم رژیم صهیونیستی از روی زمین جدیدترین حاشیه‌ای بود که در هفته‌های اخیر در دانشگاه علم و صنعت مشکل‌ساز شد. پرچمی که توسط برخی دانشجویان در اعتراض به اقدامات غیرقانونی در دانشگاه برداشته و خوراک برخی دیگر از دانشجویان برای عکس‌کردن ماجرا شد.

ماجرا از این قرار بود که گروهی از دانشجویان انجمن اسلامی پرچم اسرائیل را کف زمین کشیده بودند و تعدادی از دانشجویان انجمن اسلامی آرمان آن را پاک کرده بودند و دانشجویان ارزشی با این توجیه که طرف مقابل از رژیم صهیونیستی دفاع کرده‌اند خواستار برخورد قانونی با آنها شده بودند. در صورتی دانشجویان انجمن اسلامی آرمان می‌گویند این کار تنها واکنشی به اقدامات غیرقانونی در دانشگاه بوده است.

انجمن اسلامی آرمان دانشجویان علم و صنعت در بیانیه‌ای در واکنش به این اتفاق نوشتند: «این کار به تعبیری آب در آسیاب دشمن ریختن است؛ در صورتی که اقدام صورت گرفته تنها واکنشی نسبت به اقدامات غیرقانونی متعددی بوده است که در سال‌های اخیر در سطح دانشگاه مشاهده شده است. ما دانشجویان امضا کننده این بیانیه نیز حمایت قاطع خود را از آرمان‌های فلسطین و مردم آن اعلام می‌کنیم و انزجار خود را نسبت به سیاست‌های ددمنشانه اسرائیل بیان می‌داریم.»

با این وجود مشکلاتی برای دانشجویانی که پرچم را پاک کرده بودند، به وجود آمد و گویا تاکید آنها بر اینکه چنین منظوری نداشته‌اند، به نتیجه نرسیده است.

با این حال با توجه به اینکه این بیانیه را بیش از ۳۵۰ دانشجو امضا کردند، رئیس دانشگاه علم و صنعت که به‌نظر می‌رسید باید حواشی پیش آمده را برطرف کند، به ایسنا (اینجا) گفت: «دانشگاه وظیفه قانونی برای دخالت در این مسئله را ندارد اما موضوع را جهت رسیدگی به نهادهای مربوطه ارجاع می‌دهد.»

اما محمدعلی برخورداری، رییس دانشگاه علم و صنعت با تاکید بر لزوم حل این مشکل را در داخل دانشگاه، درباره مصاحبه‌اش با ایسنا گفت: «من نگفتم که ربطی به دانشگاه ندارد و منظورم این نبوده است؛ بلکه گفتم رئیس دانشگاه اختیار و صلاحیت مجازات دانشجویان را ندارد و باید مراجع قانونی داخل دانشگاه که همان کمیته انضباطی است مراحل قانونی را طی کند. در واقع قانون برای رسیدگی به خطاهای احتمالی دانشجویان نهادهایی تعیین کرده و باید در داخل دانشگاه حل شود نه بیرون از دانشگاه.»

علاوه بر این مسئله، انتقادهای دیگری نیز از سوی دانشجویان به برخورداری وارد شده است. مواردی چون لغو سخنرانی‌ها در مراسم ۱۶ آذر، اعتراض صنفی دانشجویان در خصوص قانون سنوات، بازنشستگی اجباری اساتید و .. دیگر مشکلاتی که دانشجویان مطرح می‌کنند.

رئیسی که چند روز اخیر در جایگاه خود ابقا شد و در واکنش به نقدها و اعتراض‌های دانشجویان می‌گوید: «برای ۱۶ آذر سخنرانان بسیاری از تشکل‌های دو طرف مجوز گرفتند و سخنرانی کردند و در زمان ریاست من هیچ استادی جز بر اساس قانون بازنشست نشده است. اگر فعالیت دانشجویی در شرایطی باشد که قانون در همه موارد رعایت شود، از دانشجویان حمایت می‌کنم و تلاش می‌کنم که به آن پایبند باشم.»

علم و صنعت از دانشگاه‌هایی بود که دانشجویانش در جریان اعتراض به قانون سنوات تجمع کردند و توانستند سنوات را به ۹ ترم برسانند ولی چندی پیش این قانون دوباره تغییر کرده و به ۸ ترم رسیده است.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
فوری/ انفجار مرگبار در ترمینال شرق تهران/ چند نفر کشته شدند؟
حادثه در پایانه شرق تهران در اثر انفجار کپسول گاز
واکنش متفات معاون وزیر ورزش به گشت‌ ارشاد +عکس
دستور رئیس قوه قضاییه برای تحکیم آرامش
واکنش چین به عضویت فلسطین در سازمان ملل
دریافت ۱۰۰ هزار تتر برای فروش سوالات کنکور
هشدار به اسرائیل: خطا کردید و زلزله شد
هشدار نارنجی طغیان رودخانه‌ها در ۳ استان
طرح حمله اسرائیل علیه ایران اینگونه تصویب شد
معاون رئیس جمهور اسبق درگذشت +جزئیات
آقای بهجت می‌گفت این ذکر کیمیاست +فیلم
پژمان درستکار برترین مربی سال کشتی آسیا شد
حملات فسفری صهیونیست‌ها به جنوب لبنان +فیلم
قطار ملی ساخت ایران به‌زودی وارد مترو خواهد شد
وضعیت آخرالزمانی خیابان‌های دبی بعد از سیل +فیلم
سفر رئیس جمهور به استان سمنان
بن گویر خواستار اعدام زندانیان فلسطینی شد
ماجرای بامزه رحیم پور از تحقیر آمریکا +فیلم
شلیک پرسپولیس به ۳‌هدف با یک تیر!
برخورد محترمانه پلیس با یک خانم +فیلم
گریه شرور دو ریالی در لحظه دستگیری +فیلم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top