تاریخ انتشار: دوشنبه 1396/10/04 - 02:11
کد خبر: 253614

محمدمهدی نوریه

شکریست با شکایت

شکریست با شکایت

دوستانی بودند که مبنا را همان عکس گذاشتند و فیلم کامل مراسم را ندیدند، فیلمی که در آن قاسمیان علت تعلق خاطر ویژه‌اش به سرپل ذهاب را شهادت برادرش در سال 59 در این شهر می‌داند...

خبرنامه دانشجویان ایران: محمدمهدی نوریه// پس از زلزله مهیب کرمانشاه حجت‌الاسلام غلامرضا قاسمیان همراه دیگر دانشجویان و فعالان جهادی در منطقه حضور دارد؛ حضوری که همراه با اتفاقات مهمی برای منطقه شد. قرارگاه جهادی امام‌رضا(ع) با هدایت قاسمیان مقادیر زیادی کمک‌های نقدی و غیرنقدی دانشجویان و مردم سراسر ایران را جمع کرد و به منطقه فرستاد. حضور مداوم و در صحنه قاسمیان با لباس روحانیت جو خاصی را میان مردم زلزله‌زده در روستاهایی مانند زرده، الیاسی و امام‌عباس ایجاد کرد. غلامرضا قاسمیان از اوایل دهه 80 و با بشاگرد کارهای جهادی را شروع کرد.

گروه جهادی رضوان و قرارگاه جهادی امام‌رضا(ع) پاتوق‌هایی است که قاسمیان دانشجویان جهادی را در آن دور هم جمع می‌کند. حالا با این اوصاف و سابقه کارهای قاسمیان در کرمانشاه سوژه اصلی بعضی افراد و رسانه‌ها شد. فیلمی که غلامرضا قاسمیان دو روز پس از زلزله از اوضاع نابسامان سرپل ذهاب منتشر کرد، اولین سوژه حمله به او بود. قاسمیان با عبا و قبای خاکی در فیلم از وضعیت بد خدمت‌رسانی به مردم می‌گوید اما بعضی کانال‌ها با انتشار عکسی از زاویه دیگر تیتر می‌زنند «عکس یادگاری آخوند با خرابه‌ها» و سعی می‌کنند تا حضور روحانیت کنار مردم را زیر سوال ببرند. ماجرای مراسم شب یلدا در سرپل ذهاب هم از قاعده جنجال رسانه‌ای فوق تبعیت می‌کند.

به اذعان حاضران در مراسم به‌خاطر پخش کلیپی ناراحت‌کننده مراسم به سوگواری شبیه بوده است تا جشنی که روحیه مردم را بهبود ببخشد. به همین‌خاطر قاسمیان از استعداد خدادادی‌اش که صدای رسا و مهارت و تسلط بر دستگاه‌های موسیقایی است، استفاده و اقدام به خواندن قطعاتی می‌کند. همراه با خواندن قاسمیان دو نفر از نوازندگان محلی سه‌تار و نی می‌نوا‌زند. تصویر قاسمیان همراه این نوازندگان به سرعت در فضای مجازی منتشر شد و متاسفانه این‌بار مورد مذمت دوستان و دشمنان قرار گرفت.

دوستانی بودند که مبنا را همان عکس گذاشتند و فیلم کامل مراسم را ندیدند، فیلمی که در آن قاسمیان علت تعلق خاطر ویژه‌اش به سرپل ذهاب را شهادت برادرش در سال 59 در این شهر می‌داند و در انتهای فیلم همراه دیگر نیروهای جهادی آخر شب یلدا را در کپر اهالی اهل حق منطقه در حال منقبت‌خوانی و مدح‌سرایی حضرت علی(ع) هستند. درواقع حمله‌های تندی که به قاسمیان شد بعضا ناشی از قضاوت عجولانه بود.

ای کاش از این به بعد در قضاوت‌های‌مان آنقدر شتاب نکنیم و نیروهای انقلابی آتش به اختیار را سریع به دادگاه نبریم. قاسمیان هنوز هم می‌خواند. برای شب‌هایی که دانشجوهای شریف و تهران از صبح تا شب در جنوب تا شمال این کشور بیل می‌زنند و دست‌هایشان پینه می‌بندد. بدون فیش حقوقی 10 میلیون تومانی. می‌خواند تا مرهمی باشد بر صورت‌های سوخته دانشجویانی که بی‌منت بیل می‌زنند و عرق می‌ریزند.

زان یار دلنوازم شکریست با شکایت
گر نکته‌دان عشقی بشنو تو این حکایت
بی‌مزد بود و منت هر خدمتی که کردم
یا رب مباد کس را مخدوم بی‌عنایت
رندان تشنه لب را آبی نمی‌دهد کس
گویی ولی شناسان رفتند از این ولایت

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
درخواست انگلیسی ها از نتانیاهو
مجلس هفته آینده وضعیت بازار ارز را بررسی می‌کند
تاریخ معرفی قهرمان لیگ برتر فوتبال ایران مشخص شد!
اقبال بلند خرید جنجالی استقلال
لحظه اعلام فوت رضا رشیدپور توسط علی اوجی! + فیلم
فروش بلیت چارتری در اربعین ممنوع می شود
نماهنگ/ رژیم صهیونیستی ماندنی نخواهد بود +فیلم
پاسخ به شایعه/ محدودیت پرواز در کشور تکذیب شد
لحظه دیدنی از گزارشگری هادی عامل هنگام قهرمانی امین میرزازاده +فیلم
توسعه نسخه جدید این سیستم عامل بر مبنای هوش مصنوعی
یک استقلالی به در خروج هدایت شد
اگر امتیازات برابر باشد قهرمان لیگ چگونه مشخص می‌شود؟
یحیی گل‌محمدی سرمربی تراکتور می‌شود؟
شوک فدراسیون به استقلال؛ پرسپولیس یک امتیاز جلو افتاد
حمله سایبری دی‌ داس چیست؟
چرا ژیلا صادقی از تلویزیون رفت؟ +فیلم
این غذاها قاتل کبد است!
ژیلا صادقی: من پاسپورت آمریکا دارم +فیلم
اشک‌های بی‌امان ژیلا صادقی در برمودا +فیلم
دستمزد ۱۴۰۳ ثابت ماند، حق مسکن کارگران افزایش نیافت
اراده کامل ایران برای پاسخ نظامی به اسرائیل به شکلی قوی‌تر
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top