تاریخ انتشار: دوشنبه 1396/10/04 - 11:49
کد خبر: 253642

تعیین چارچوب فعالیت بین‌المللی دانشگاه‌های علوم پزشکی

معاون آموزشی وزارت بهداشت با اشاره به تحول اساسی آموزشی در دانشگاه های علوم پزشکی از ارسال بخشنامه تعیین چارچوب فعالیت های بین المللی دانشگاهها خبر داد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر، دکتر باقر لاریجانی در نشست مجازی معاونین آموزشی دانشگاه های علوم پزشکی کشور به منظور طراحی و سطح بندی اقدامات اجرایی بسته های تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی گفت: از ابتدای تدوین بسته های تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی سعی براین بود که این بسته ها با نظر تمامی دانشگاه ها تدوین شود.

وی افزود: در واقع این بسته ها استراتژی روشنی در حوزه آموزش علوم پزشکی کشور ایجاد کرد و باعث شد مسیر حرکت دانشگاه ها مشخص شود.

لاریجانی با اشاره به حجم بالای کار حوزه آموزش در دانشگاههای علوم پزشکی، خاطرنشان کرد: برنامه تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی استراتژی اصلی دانشگاهها در حوزه آموزش است که در کنار برنامه های جاری در دانشگاه ها حال اجرا است.

معاون آموزشی وزارت بهداشت اظهار داشت: طی حدود ۳ سال گذشته اقدامات خوبی در دانشگاه ها و ستاد انجام شد و بسته های تحول و نوآوری دستاوردهای خوبی را به همراه داشته است.

وی با ذکر دستاوردهای بسته های تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی گفت:  از روز اول سعی بر این بود که ترجمان این بسته‌ها در هر یک از دانشگاه ها متناسب با نیازها و ظرفیت ها تدوین شود.

لاریجانی با ذکر اینکه اجرای کامل بسته های تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی اولویت حوزه آموزش در دولت دوازدهم است، افزود: به عنوان اولین گام بسته ها طی جلسات متعدد و با نظر مدیران حوزه آموزش وزارت بهداشت و معاونین آموزشی دانشگاههای علوم پشکی بازنگری شد.

وی تاکید کرد: سعی شد بسته ها تغییرات زیادی نداشته باشند و باتوجه به اقدامات انجام شده و اسناد بالادستی برخی از محورهای بسته ها تا حدی تغییر کرد.

معاون آموزشی وزارت بهداشت تدوین اقدامات برای اجرای بسته های تحول آموزش و سطح بندی این اقدامات را گام بعدی برای اجرایی سازی بسته های تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی ذکر کرد و اضافه کرد: به منظور ترجمان بسته ها در سطوح مختلف نظام آموزش عالی سلامت اقدامات لازم برای اجرای هر محور در ۳ سطح طراحی شده است.

وی خاطرنشان کرد: سطح اول اقداماتی است که در سطح ستاد وزارت بهداشت باید انجام شود. سطح بعدی مربوط به دانشگاهها و کلان مناطق آمایشی است و در سطح بعدی برنامه های که باید در واحدهای درون دانشگاهها مثل دانشکده ها، گروه های آموزشی، مراکز تحقیقاتی، بیمارستان ها و ... انجام شود ذکر شده است.

لاریجانی گفت: یکی از برنامه های مهم دانشگاهها طی چند ماه آینده ترجمان بسته های تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی است. اقدامات دانشگاه های برای اجرای بسته ها هم براساس همین ترجمان و شاخص های تدوین شده رصد می شود.

وی با بیان اینکه تعریف این اقدامات و سطح بندی آن تحول اساسی در دانشگاههای علوم پزشکی کشور ایجاد خواهد کرد گفت: کارهای اساسی هم در حوزه آموزش در دست اجرا است. بخشنامه ای چند روز گذشته به دانشگاهها ارسال شده که چارچوب فعالیت های بین المللی دانشگاهها را مشخص می‌کند و دانشگاهها می توانند بر این اساس گام های مهمی را در راستای بین المللی سازی آموزش علوم پزشکی بردارند.

معاون آموزشی وزارت بهداشت به دیگر برنامه های حوزه آموزش اشاره کرد و گفت: تا اواسط دی ماه برنامه‌ریزی در شورای گسترش صورت می گیرد و زمینه فراهم می شود تا برنامه تربیت نیروی انسانی برای ۵ سال آینده مشخص شود.

وی بر لزوم تعامل بیشتر دانشگاههای مستقر در کلان مناطق تاکید کرد و گفت: دانشگاه های کلان مناطق تا پایان سال حداقل یک جلسه با یکدیگر داشته باشند و مدیران حوزه معاونت آموزشی نیز در این نشست ها شرکت خواهند کرد.

لاریجانی گفت: امروز این جلسه طراحی شده تا قدم های عملیاتی تر برای اجرای بسته ها طراحی شود و تمامی سطوح در دانشگاه ها از جمله بیمارستان ها، دانشکده ها و ... فعالیت بیشتری در اجرای بسته ها داشته باشند.

در ادامه این نشست الگوی تدوین برنامه اقدام بسته های تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی ارائه شد و معاونین آموزشی دانشگاهها به ارائه نقطه نظرات و پیشنهادات خود در این خصوص پرداختند.

 

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
روشی دائمی برای خلاصی از ورود حشرات
علائم ایمنی چقدر ضروری است؟
خرید عسل؛ فرق تقلبی و اصلی را به سرعت متوجه شوید!
آیا رای دادگاه تجدید نظر قابل اعتراض است؟ شکستن رای در تجدید نظر امکان دارد؟
آیت‌الله خامنه‌ای: سعدی یکی از پایه‌های بنای استوار ادب پارسی است
اردن: نتانیاهو تنها کسی است که از تنش‌ها در منطقه سود می‌برد
با این وضعیت استقلال قید قهرمانی را بزند
خضریان: نباید فرصت میدان‌داری به افراد لابی‌باز در مجلس دوازدهم داده شود
شبکه ۱۲ تلویزیون اسرائیل: ایرانی‌ها، ما را مسخره‌ می‌کنند
پرسپولیس رکورد لیگ را شکست
چرا اسماعیلی‌فر آن حرکت را انجام داد؟
خانم بازیگر کارگردان شد و جایزه بین‌المللی گرفت
۳دستور ضربتی رئیسی برای کمک به مردم سیستان و بلوچستان
آمریکا و تجاوز به حق وتو !
برای جلوگیری از بستری‌های بی دلیل بیماران چه باید کرد؟
روایتی تکان‌دهنده از اوضاع وخیم اسرای اهل غزه
نظریه‌پرداز برجسته آمریکایی: اسرائیل از حمله ایران شوکه شد
کدام مراکز مجاز به ارائه خدمات زالو درمانی هستند؟
واکنش سفارت ایران در لندن به اتهامات بی دلیل به سپاه
سرکرده فروش کوکائین در فضای مجازی دستگیر شد
ایران مالک یک پهپاد سنگین و قدرتمند است
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top