تاریخ انتشار: دوشنبه 1396/10/04 - 12:12
کد خبر: 253657

پشت پرده‌ی اعتصاب غذای استادیار دانشگاه علم و صنعت در مقابل وزارت علوم؛

بی اعتنایی رئیس دانشگاه به رای شورای‌عالی انقلاب فرهنگی +فیلم

بی اعتنایی رئیس دانشگاه به رای شورای‌عالی انقلاب فرهنگی +فیلم

در این مدت در نهایت بردباری همه راه‌های مسالمت آمیز را صبورانه طی کردم اما آرامش و نجابت این جانب تاکنون حاصلی نداشته و به ناتوانی در احقاق حق تفسیر شده است! اکنون آغاز تحصن و اعتصاب غذا ی خود را در مقابل ساختمان وزارت علوم آغاز می‌کنم.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ یکی از اساتید دانشگاه علم و صنعت، در اعتراض به اخراج غیرقانونی‌اش از دانشگاه و ممانعت از ادامه تدریس، در مقابل وزارت علوم تحصن همراه با اعتصاب غذا کرد.

سعیدرضا مساح استادیار دانشکده مهندسی عمران دانشگاه علم و صنعت حدود دو سال است که با عدم تمدید قرارداد از کار برکنار شده و این در حالیست که وی مدعیاست تمام مسیرهای قانونی را طی کرده و در نهایت، وزارت علوم دستور به ادامه همکاری با دانشگاه را داده اما مسئولین دانشگاه علم و صنعت، از ادامه فعالیت وی جلوگیری می‌کنند.

این استادیار که عضویت در انجمن اسلامی دانشجویان در کانادا و آمریکا را در کارنامه خود دارد، در سال 1980 میلادی نیز در اعتراض به ظلم‌های صورت گرفته در زندان‌های آمریکا به همراه 32 دانشجوی دیگر عضو انجمن‌های اسلامی به مدت 30 روز تحصن کرد و حتی به گفته خودش مورد حمله با سلاح سرد قرار گرفته و تا نزدیک مرگ نیز رفته است.

وی با حکم اخراج سیاسی از آمریکا و کانادا به دلیل حمایت از انقلاب اسلامی به ایران بازگشته و آزمون جامع دکترای خود را در دانشگاه علم و صنعت گذرانده است.

مساح در گفتگو با خبرنگار ما تصریح کرد: در حالی که بنده به لحاظ آموزشی در دانشکده، نفر پنجم هستم و سابقه فعالیت در مسیر آرمان‌های انقلاب اسلامی در آمریکا و همچنین عضویت در بسیج اساتید را دارم، اما با کج‌سلیقگی سیاسی مسئولین، پرونده درخواست ادامه همکاری بنده که قبل از پایان 5 سال قراردادم ارائه کردم  را بایگانی کرده و رسیدگی نکردند تا قراردادم تمام شود و امکان بررسی پرونده‌ام در شورای عالی جذب مطرح نشود و به هیئت رئیسه برود.

لازم به ذکر است که بررسی ادامه همکاری یک استاد دانشگاه در شورای عالی جذب هر دانشگاه با رای 9 استاد تمام همان دانشگاه صورت می‌گیرد اما مسئولین دانشگاه علم و صنعت اجازه ورود پرونده مساح را به این شورا نداده و پرونده وی را در هیئت رئیسه دانشگاه مطرح کرده و رای منفی دادند.

این استاد دانشگاه در ادامه‌ تصریح کرد: دانشگاه حتی به نامه‌های وزارت علوم مبنی بر اینکه پرونده بنده باید در شورای عالی جذب مطرح شود، نه هیئت رئیسه دانشگاه، اعتنا نکردند.

نظر رئیس دانشگاه
محمدعلی برخورداری، رئیس دانشگاه علم و صنعت در این باره اما به مهر گفته است: قرارداد این استاد دو سال گذشته به پایان رسید و طبق قانون قرارداد وی در دانشگاه تمدید نشد. وی به دیوان عدالت اداری شکایت کرد که شعبه بدوی رای داد که دانشگاه طبق قانون عمل کرده و شکایت این فرد را رد کرد. این همکار سابق دانشگاه علم و صنعت به دادگاه تجدید نظر نیز شکایت کرد و در این دادگاه نیز شکایت وی رد شد. دانشگاه علم و صنعت تسلیم رای قانون است و قانون را اجرا می کند.

فیلم مربوط به تحصن این استاد دانشگاه

دستور مستقیم فرهادی و یک گزارش دروغ!
مساح افزود: حتی به دستور شخص آقای فرهادی، یک هیئت بازرسی ویژه سه نفره به دانشگاه آمد تا وضعیت اعتراض بنده را بررسی کند؛ اما مسئولین دانشگاه به این هیئت بازرسی دروغ گفتند. بلافاصله پس از پیگیری‌های بنده اما این هیئت بعد از دو هفته بازگشت و با بررسی سیستم اتوماسیون و مشخص شدن تاریخ درخواست بنده که پیش از اتمام قراردادم بود، متوجه شدند که دانشگاه در این باره خلاف واقع گزارش داده است.

وی در ادامه با اشاره به گزارش این تیم ویژه بازرسی تاکید کرد: در ابتدای این گزارش با تصریح صحت ادعای بنده، خواستار پاسخگویی دانشگاه درباره چرایی گزارش خلاف واقع شدند.

رای شورای عالی انقلاب فرهنگی به نفع مساح
استادیار دانشگاه علم و صنعت همچنین با اشاره به نظر مثبت شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره اعتراضش خاطرنشان کرد: بعد از سه ماه بررسی‌های پی در پی، شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز رای به بازگشت بنده را به دانشگاه صادر کرد اما همچنان دانشگاه تمکین نکرد؛ وزارت علوم نیز در نامه‌ای به دانشگاه، به این موضوع صحه گذاشت.

این استادیار متحصن اضافه کرد: در همین راستا و با توجه به اینکه دانشگاه علم و صنعت همچنان نسبت به این موضوع بی تفاوت بود، آقای فریدون، هیئت سه نفره رسیدگی به شکایات را تشکیل داد که در آن جلسه نیز رای به نفع بنده صادر شد و تاکید شد که صورتجلسه این هیئت سه نفره با امضای وزیر علوم ابلاغ شود؛ در نهایت نیز این ابلاغ از سوی سیدضیاء هاشمی در مهرماه صورت گرفت اما تاکنون دانشگاه اقدامی انجام نداده است.

این استاد دانشگاه همچنین تاکید کرد: دانشگاه علم و صنعت اولین باری نیست که چنین رفتاری می‌کند. آقای برخورداری به عنوان رئیس دانشگاه، قراردادهای 48 عضو هیئت علمی – که گرایش سیاسی متفاوتی دارند - را به شش ماه تقلیل داده است و طبیعتا یک عضو هیئت علمی با اینچنین دغدغه‌هایی چگونه می‌تواند فکر کند و با فراغ بال به دانشجویان علم آموزی کند؟

وی در پایان ابراز عقیده کرد:  در این مدت در نهایت بردباری همه راه‌های مسالمت آمیز را صبورانه طی کردم تا بلکه شاید مسئولین از اسب سرکش تکبر، ظلم و ستم و قانون ستیزی پیاده شده و از این جانب رفع ظلم شود، که شوربختانه آرامش و نجابت این جانب تاکنون حاصلی نداشته و به ناتوانی در احقاق حق تفسیر شده است! اکنون آغاز تحصن و اعتصاب غذا ی خود را در مقابل ساختمان وزارت علوم از سحرگاهان امروز دوشنبه ۴ دی ۹۶ تا رفع ظلم از خود و خانواده ام و دیگر اساتید همکار که توسط افراطیون فتنه گر و مافیای مستقر در وزارت و دانشگاه وارد گردیده، اعلام می نمایم.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
ناشناس
1396/10/05 - 19:49

اصلا و ابدا موضوع عدم تمدید قرارداد ایشان سیاسی نیست. علت این است که به اذعان همه دانشجویانی که با ایشان ارتباط داشته اند ایشان به هیچ وجه نه صلاحیت علمی و نه صلاحیت اخلاقی لازم برای استاد بودن را ندارند.
ما تعدادی از دانشجویان ارشد و دکترا با اصرار فراوان خود درخواست اجرای عدالت و اخراج این استاد را از مسئولین محترم دانشگاه داشتیم که بحمدلله این اتفاق افتاد و قرارداد ایشان تمدید نشد.
ان شا الله شرح مسائلی که دانشجویان با ایشان داشته اند طی طوماری در فضای مجازی منتشر خواهد شد
1396/10/06 - 11:23

سلام. پاسخ به جناب ناشناس. درج مطالب مستند و اطلاع رسانی مستند بسیار مفید است. البته، به شرط اینکه مستند و قابل اثبات باشد. در غیر این صورت قابل پیگیری قضایی خواهد بود. و البته قابل بازخواست و مجازات. سعی کن مطالبت مستند و قابل اثبات باشد و ضمنا عامل کسی دیگر و دستمال کسی نباشید. بعلاوه، در این فضای مجازی فکر نکن ناشناسی، به محض بودن اراده درب خانه ات خواهند بود.
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top