تاریخ انتشار: دوشنبه 1396/10/04 - 16:20
کد خبر: 253672

بررسی تدوین سند توسعه زنان و خانواده

مشاور رئیس جمهور در امور زنان و خانواده از رشد امیدبخش سوادآموزی طی پنج سال اخیر در کشور خبر داد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛  معصومه ابتکار مشاور امور زنان و خانواده رئیس جمهور در نشست هم اندیشی مشاوران امور زنان و خانواده وزرا و مدیران کل دفاتر امور زنان و خانواده استانداری ها که امروز در سازمان نهضت سواد آموزی برگزار شد، بیان کرد: قبل از انقلاب اسلامی یک جریان اجتماعی اندک به راه افتاد و در سال های پس از انقلاب استقبال زنان از سوادآموزی گسترده تر شد.

وی ادامه داد : امروز سواد گسترده تر از توانایی خواندن و نوشتن است. افزایش سطح اطلاع نسبت به ابعاد مختلف زندگی و قدرت تشخیص به سواد برمی‌گردد و قدرت تشخیص بدون سواد اتفاق نمی افتد.

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با بیان اینکه سواد را دریچه ای به سمت قدرت درک و نقد و تحلیل نسبت مسائل و اخبار و اطلاعات می دانیم، تصریح کرد : یکی از مشکلاتی که امروز وجود دارد نحوه برقراری ارتباطات است و سواد پله اول برقراری ارتباطات صحیح و مناسبات صحیح اجتماعی خانوادگی و فرهنگی است.

ابتکار ادامه داد: امروز یکی از مشکلات دیگر ما محیط زیست است و نحوه ارتباط برقرار کردن با طبیعت، آلوده و تخریب نکردن و بهره صحیح بردن از طبیعت از مولفه‌های آرامش و تعادل روحی جامعه است و یکی از تعاریف سواد در این بعد می‌گنجد.

وی افزود: نگاه علمی و مبتنی بر تحقیقات به‌روز شده و آمار دقیق در سازمان نهضت سواد آموزی مهم است و باید حرکت سواد آموزی را با تقسیم کار ملی و نگاه بین بخشی پیش ببریم.
 زنان در سطح تحصیلات آکادمیک بسیار رشد داشته‌اند.

ابتکار بیان کرد: خوشبختانه رشد سوادآموزی طی سال های 90 تا 95 بسیار امیدبخش است و اگر اراده در انجام امور باشد هم می‌توانیم بی سوادی را کاهش داده و هم کودکان بازمانده از تحصیل را به مدرسه برگردانیم.

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با بیان اینکه انتظار داریم این نگاه در دستگاه‌های مختلف دولتی وجود داشته باشد اظهار کرد: سواد و پایه اولیه آموزش را برای اعتلا و پیشرفت زنان و بهبود شرایط خانواده و شاخص های اقتصادی، فرهنگی و بین المللی نیاز داریم. به لحاظ رتبه بندی بین المللی شکاف جنسینی علیرغم تحولات چشم‌گیر، موقعیت خوبی در جهان نداریم و باسوادی زنان می‌تواند در این زمینه بسیار کمک کند.

وی گفت: زنان در سطح تحصیلات آکادمیک بسیار رشد داشته‌اند که نشان می‌دهد این ظرفیت وجود دارد. سرعت پر کردن شکاف جنسیتی سواد توسط زنان بسیار بالا بوده و باید با استفاده صحیح از فرصت ها و به کارگیری ظرفیت های داوطلبانه، فضا را برای جذب بی سوادان فراهم کنیم.

ابتکار گفت: سند توسعه زنان و خانواده در دست بررسی است و امیدواریم با نگاه علمی و تجربه‌ای که جمع آوری کرده‌ایم نسبت به تدوین سند توسعه با نگاه جامع و فرابخشی در سطح هر استان و به فراخور شرایط خاص استانی بتوانیم در قالب تکلیفمان در برنامه ششم توسعه عمل کنیم همچنین جلسه‌ای درباره «تاب آوری» داریم که از طرح های مهم دولت یازدهم بوده است و ارزیابی ما این است که طرح باید ادامه یابد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
فوری/ انفجار مرگبار در ترمینال شرق تهران/ چند نفر کشته شدند؟
حادثه در پایانه شرق تهران در اثر انفجار کپسول گاز
واکنش متفات معاون وزیر ورزش به گشت‌ ارشاد +عکس
دستور رئیس قوه قضاییه برای تحکیم آرامش
واکنش چین به عضویت فلسطین در سازمان ملل
دریافت ۱۰۰ هزار تتر برای فروش سوالات کنکور
هشدار به اسرائیل: خطا کردید و زلزله شد
هشدار نارنجی طغیان رودخانه‌ها در ۳ استان
طرح حمله اسرائیل علیه ایران اینگونه تصویب شد
معاون رئیس جمهور اسبق درگذشت +جزئیات
آقای بهجت می‌گفت این ذکر کیمیاست +فیلم
پژمان درستکار برترین مربی سال کشتی آسیا شد
حملات فسفری صهیونیست‌ها به جنوب لبنان +فیلم
قطار ملی ساخت ایران به‌زودی وارد مترو خواهد شد
وضعیت آخرالزمانی خیابان‌های دبی بعد از سیل +فیلم
سفر رئیس جمهور به استان سمنان
بن گویر خواستار اعدام زندانیان فلسطینی شد
ماجرای بامزه رحیم پور از تحقیر آمریکا +فیلم
شلیک پرسپولیس به ۳‌هدف با یک تیر!
برخورد محترمانه پلیس با یک خانم +فیلم
گریه شرور دو ریالی در لحظه دستگیری +فیلم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top