تاریخ انتشار: سه شنبه 1396/10/05 - 12:12
کد خبر: 253746

رئیس جهاد دانشگاهی:

فناوری‌های نوین عامل اقتدار دفاعی و افزایش قدرت کشور

رئیس جهاد دانشگاهی گفت: امروزه‌ فناوری‌های نوین سبب افزایش اقتدار و قدرت دفاعی کشورمان‌ در دنیا می‌شود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ حمیدرضا طیبی‌ رئیس جهاد دانشگاهی صبح امروز در مراسم سومین کنفرانس ملی طرح سایبری‌ که در دانشگاه تهران برگزار شد، اظهار کرد: شهر هوشمند حاصل پیشرفت فناوری‌های نوین است و اگر ما قبول داشته باشیم که مسئله‌ فناوری در جامعه کنونی مهم است باید از این فناوری در اداره کشور و شهرمان استفاده کنیم و مسئله مهمتر این است که باید ما خودمان فناوری‌های مختلف را تولید کنیم‌.

وی بیان کرد: فناوری باعث شده تا افراد استفاده درستی از ابعاد اجتماعی، اقتصادی را در حوزه کارهای‌ مربوط به خود انجام دهند و به همین دلیل همگی باید از فناوری‌های نوین برای پیشبرد کارها‌یمان انجام دهیم.

فناوری در ارائه خدمات باعث  افزایش بهره‌وری و کاهش هزینه‌ها است
طیبی با اشاره به اینکه فناوری نحوه ارائه خدمات را تغییر داده است و سبب افزایش بهره‌وری و کاهش هزینه‌ها شده است، افزود: فناوری سبب اقتدار ملی و قدرت دفاعی در کشور می‌شود و به همین دلیل باید از این علم استفاده کنیم تا ه پیشرفت‌های خوبی دست یابیم.

رئیس جهاد دانشگاهی با اشاره به اینکه امروزه فناوری به یک  ابزار سیاسی تبدیل شده و بارها کشورمان به دلیل این علم تحریم شده است، عنوان کرد: ما باید از فناوری‌های پیشرفته استفاده کنیم و هم صاحب این فناوری شویم‌ و به نظرم یا باید خود مواد اولیه‌ فناوری را تولید کنیم و یا باید با کشورهای خارجی همکاری داشته باشیم تا به شرط بازار کار، انتقال فناوری به کشور میسر شود.

وی ادامه داد: کپی کردن آگاهانه یک علم یکی از بدیهی‌ترین کارهای یک مهندس است به طوری که کشورمان یا باید فناوری‌های مختلف را به داخل منتقل کند و یا این فناوری را تولید کند.

طیبی اظهار کرد: بسیاری از محصولات چین کپی از کار دیگران است که به خاطر بازار کار مناسب، شرکت‌های خارجی قبول کرده‌اند که انتقال فناوری را به این کشور انجام دهند و امروزه چین یکی از کشورهای پیشرفته در حوزه فناوری است.

وی گفت: در کشور چین به خاطر بازار کار مناسبش‌ بسیاری از فناوری‌های نوین منتقل شده است و این کشور در کنار این فناوری مراکز تحقیقاتی را ایجاد کرده است.

ایران نیازمند تولید و یا واردات فناوری است
وی با بیان اینکه امروزه‌ کشور نیازمند قطعه و مواد پیشرفته برای فناوری است، عنوان کرد: ما در خصوص سلول‌های بنیادی نیازمند دستگاه‌های پیشرفته هستیم و اگر بخواهیم در حوزه‌های مختلف پیشرفت و توسعه داشته باشیم باید یا فناوری را تولید و یا انتقال آن را به کشور میسر کنیم.

لزوم پیدا کردن نقطه مشترک‌ بین 2 تفکر انقلابی و خواهان تعامل با دنیا
رئیس جهاد دانشگاهی با بیان اینکه برای تولید فناوری باید یک اکوسیستم در کشور فراهم کنیم، تأکید کرد: امروزه کشور با 2 تفکر انقلابی‌ و خواهان تعامل با دنیا روبرو است به طوری که برخی از افراد تولید فناوری را متکی‌ بر توان داخلی می‌دانند و همچنین‌ برخی دیگر‌ تعامل با دنیا شرط اصلی انتقال فناوری به کشور می‌دانند.

طیبی ادامه داد: صاحب فناوری شدن نیاز اولیه کشور است که اراده و عزم افراد را می‌طلبد و ما برای پیشرفت و توسعه باید به یک نقطه مشترک بین 2 تفکر انقلابی و خواهان تعامل با دنیا دست یابیم‌.

وی یادآور شد: جهاد دانشگاهی همواره در تولید فناوری پیشگام‌ بوده و امروزه کشور نیازمند علوم مدرن و فناوری‌های نوین است.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
خط و نشان ترامپ برای حسین وفایی
۹۵۶ هزار نفر در نوبت دوم کنکور سراسری ۱۴۰۳ ثبت‌نام کردند
درس اخلاق آیت‌الله جاودان درباره امان‌نامه +فیلم
یک سد دیگر سرریز شد
جزئیات برگزاری نوزدهمین حراج شمش طلا در مرکز مبادله
ابواسماعیل به هلاکت رسید؛ انهدام مخفیگاه گروهک زیرزمینی داعش + جزئیات
زائران حج عمره حتما این وسایل را همراهشان ببرند
هشدار درباره خطرات تنش نظامی در منطقه
آخرین خبرها از حمله هوایی به پایگاه الحشدالشعبی
اسم پدر هم از کارت ملی حذف می‌شود
کشتی‌گیر افسانه‌ای المپیک را از دست داد
پاسخ به شایعه/ تکذیب آسیب دیدن سامانه‌های پدافندی ایران
نظر خواننده مشهور آمریکایی درباره پاسخ ایران به اسرائیل + فیلم
ورود کمیته انضباطی به خوشحالی کادرفنی استقلال
مداحی ضد اسرائیلی شنیدنی مهدی رسولی +فیلم
تیراندازی به پلیس برای ربودن دختر ۱۵ ساله
موشک‌ها و پهپادهای ایران از جایی عبور کردند که می‌گفتند پرنده از آن رد نمی‌شود
حمله پهپادی مقاومت عراق به بندر ایلات اشغالی
زمان تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس
خداحافظی رقیب آمریکایی کامران قاسمپور از دنیای کشتی
جدایی یک بازیکن از جمع آبی پوشان
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top