تاریخ انتشار: سه شنبه 1396/10/05 - 12:44
کد خبر: 253748

۶۷ هزار دانشجوی علوم پزشکی وام دریافت کردند

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت گفت: دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در سال تحصیلی گذشته در مجموع بیش از ۵۹۹ میلیارد ریال وام‌ دریافت کردند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر، دکتر مجید مشکینی با ارایه گزارش عملکرد تسهیلات دانشجویان در سال ۹۵ گفت: در سال تحصیلی ۹۶-۹۵ به ۶۷ هزار و ۷۵۹ نفر از دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور وام اعطاء شد.

وی افزود: دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در سال تحصیلی گذشته در مجموع ۵۹۹ میلیارد و ۳۸۶ میلیون و ۴۸۶ هزار و ۵۴۳ ریال وام‌ از صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت دریافت کردند که این تسهیلات دانشجویی با کارمزد ۴ درصد به واجد شرایط اعطا شد.

مشکینی با اشاره به اعطای وام تحصیلی روزانه، وام مسکن روزانه، ضروری روزانه، وام ودیعه مسکن عادی، مسکن تکمیلی، وام شهریه سراسری و بین‌الملل، وام شهریه آزاد، کمک بلاعوض و وام دانشجویان استعدادهای درخشان اظهار کرد: در سال گذشته ۴۹ هزار و ۸۱۷ نفر از دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در مجموع مبلغ ۴۲۷ میلیارد و ۳۱۹ میلیون و ۷۳۰ هزار ریال وام از صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت دریافت کردند.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت همچنین با اشاره به اینکه یک هزار و ۹۰۶ نفر از دانشجویان علوم پزشکی سال گذشته موفق به دریافت وام مسکن روزانه شدند، خاطرنشان کرد: این تعداد از دانشجویان سال گذشته در مجموع مبلغ ۲۰ میلیارد و ۱۱۱ میلیون و ۲۰۰ هزار ریال وام مسکن روزانه دریافت کردند.

وی به اعطای وام ضروری روزانه به ۱۳ هزار و ۳۵۵ نفر از دانشجویان در سال گذشته اشاره کرد و گفت: در سال تحصیلی گذشته، مبلغ ۵۳ میلیارد و ۱۱۴ میلیون و ۴۴۷ هزار و ۵۰۹ ریال تسهیلات وام ضروری روزانه از سوی صندوق رفاه وزارت بهداشت به متقاضیان اعطاء شد.

مشکینی درباره روند فعالیت صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت گفت: صندوق رفاه دانشجویان در سال ۷۴ با تصویب مجلس فعالیت خود را آغاز کرد، البته تا پیش از این زمان صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت در اختیار وزارت علوم بود و بعد از جدا شدن قوانینی نیز برای عملکرد بهتر این صندوق تصویب شد.

وی افزود: قانون‌گذار برای صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت یک هدف اصلی در نظر گرفته است و آن پرداخت تسهیلات به دانشجویان مستعد و کم بضاعت است. البته دو وظیفه دیگر نیز بر عهده صندوق رفاه است که یکی ارائه تسهیلات رفاهی و دیگری سرمایه‌گذاری برای رسیدن به خودکفایی برای تامین مالی صندوق است که در سال‌های گذشته بخش دوم این اهداف یعنی خودکفایی نتوانسته به خوبی محقق شود.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت با اشاره به محدودیت منابع مالی صندوق گفت: منابع مالی صندوق رفاه شامل درآمدهای عمومی است که از سمت دولت اختصاص پیدا می‌کند و بخش دیگر نیز در حال حاضر بازگشت وام‌هایی است که قبلا پرداخت شده است؛ باید براساس این منابع موجود میزان مصرف و درآمد را هماهنگ کنیم بنابراین نمی‌توانیم بیش از آنچه درآمد داریم هزینه کنیم بنابراین پرداخت تسهیلات با محدودیت مواجه است.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تاکید بر تولید و واردات مناسب در جلسه شورای رقابت با وزیر صمت
صندوق بین‌المللی پول از بهبود نرخ بیکاری در ایران خبر داد
مقایسه ساعت اورینت با سیتیزن
پلیس راهور: از سفرهای غیرضروری در جنوب شرق کشور اجتناب کنید
اردوغان: اسرائیل تنها مقصر تشدید تنش‌ها در خاورمیانه است
بلینکن: تشدید تنش با ایران به نفع آمریکا و اسرائیل نیست
امیرعبداللهیان خطاب به همتای ژاپنی: پاسخ نظامی به رژیم اسرائیل صرفاً عملیاتی محدود و حداقلی بود
توضیحات تکمیلی پلیس درباره مرگ یک زندانی
اسرائیل مسئول تنش‌ها در منطقه است
جزئیات جلسه خودرویی وزیر صمت با شورای رقابت
۵ سناریوی احتمالی اسرائیل پس از دفاع مشروع ایران
پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
مردم ایران این هدیه ناقابل را از کشتی فرنگی بپذیرند
۱۰۰۰۰ زن در حملات اسرائیل به غزه کشته شده‌اند
پاسخ ایران به جنایت اسرائیل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود
واکنش مایلی‌کهن بعد از دادگاه تجدیدنظر قلعه‌نویی
پاسخ سفیر ایران به بازی تازه سفیر رژیم صهیونیستی در باکو
عملیات ایران، یکی از برترین قدرت نمایی های نظامی بود+ فیلم
قیمت هر سهم باشگاه پرسپولیس اعلام شد+جزئیات
آغاز ثبت‌نام مجدد در نوبت دوم کنکور از فردا
اعمالز جدید آمریکا علیه ایران بعید استر
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top