تاریخ انتشار: سه شنبه 1396/10/05 - 14:47
کد خبر: 253775

برگزاری همایش ملی شناسایی و پرورش مدیران آینده

اولین همایش ملی شناسایی و پرورش مدیران آینده، روز 29 آذرماه در سالن همایش‌های بین‌المللی کتابخانه ملی ایران برگزار شد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ این همایش با هدف تغییر شناساندن روشهای استاندارد جهانی در نحوه انتخاب و انتصاب مدیران دولتی و سازمان‌های خصوصی و نیمه‌خصوصی، سیاست‌گذاران حوزه توسعه مدیریت و مدیران ارشد سازمان‌ها و همچنین مشاوران و دست‌اندرکاران صنعت ارزیابی و توسعه مدیران را مخاطب خود قرارداد.

سیدکاظم وزیری هامانه، وزیر اسبق وزارت نفت و رئیس این همایش، در سخنرانی افتتاحیه خود، مدیریت را یک تکنولوژی خواند و راه اصلی شناخت و استفاده صحیح از ابزارهای آن را توجیه کردن مدیران ارشد دانست. او در ادامه سخنرانی خود، استفاده صحیح از نتایج برگزاری ابزاری چون کانون‌های ارزیابی را منوط به اخلاق‌مداری متولیان و نقش تعهد به شایسته‌سالاری به موازات تخصص در استفاده از ابزارهای مرتبط دانست.

آرین قلی‌پور، رئیس شورای سیاست‌گذاری همایش و استاد تمام دانشکده مدیریت دانشگاه تهران، ضمن تبیین جایگاه شایستگی و فلسفه زیربنایی کانون‌های ارزیابی در سخنرانی خود، در حاشیه همایش، نفوذ در باورها را رسالت اصلی برگزاری چنین رویدادهایی دانست و لازمه آن را معرفی و جلب اعتماد مدیران به نتایج تکنولوژی‌های مورد تایید استانداردهای جهانی برشمرد. وی همچنین در سخنان خود از اهمیت نقش متولیان و متخصصان کانون‌‌های ارزیابی و میزان تجربه و تخصص ایشان در تاثیرگذاری حداکثری این ابزار کمکی یاد کرد.

ضرورت برگزاری کانون‌های ارزیابی در سازمان‌ها

در ادامه سخنرانی‌های روز همایش، بابایی زکلیکی، با استناد به برگزاری کانون‌های ارزیابی در سازمان‌های مختلف، ضمن تاکید بر ضرورت برگزاری کانون در سازمان‌ها، شرایط اثربخشی این ابزار را وابسته به کیفیت و صحت برگزاری کانون‌ و دقت و شایستگی ارزیابان دانست.

بابایی با اشاره به اینکه بخش مهم اقتصاد کشور ما در اختیار دولت است، تغییر فرهنگ و نگرش مدیران ارشد را در سازمان‌های دولتی و پیرو آن، سازمان‌های خصوصی، موضوع اصلی در عبور از الگوهای سنتی در تصمیم‌گیری مدیریت کشور و متعاقبا توسعه آن برشمرد. مقامات عالی‌رتبه دولتی از جمله اکبرترکان، مشاور عالی رئیس جمهور،  بیژن زنگنه، وزیر نفت  منصور معظمی، معاون وزیر صنعت معدن و تجارت و  ابراهیم شیخ، معاون منابع انسانی شهرداری تهران، بر ضرورت پرداختن به مقوله شایستگی و آشنایی با فناوری‌های نوین این حوزه، در رویکردهای جدید مدیریت دولتی تاکید کردند.

منصور معظمی در سخنرانی خود بر ضرورت هماهنگی مدیران با تحولات عرصه بین‌الملل تاکید کرد و در این مسیر مطابقت با تحولات جهانی را تنها راه توسعه برشمرد. بیژن زنگنه اما در سخنرانی خود با انتقاد از سیستم مدیریت سنتی ایران ودفاع از جوان‌گرایی در مدیریت دولتی و به‌ویژه بدنه مدیریتی وزارت نفت، برنامه توسعه‌ای مدیران را تنها راه جوان‌گرایی معقول و حرفه‌ای برشمرد.

افشین دبیری، مدیر برنامه‌ریزی سیستم‌های منابع انسانی مپنا، در ادامه برنامه سخنرانان همایش با رویکردی انتقادی و با اشاره به سابقه 15 ساله ظهور کانون‌های ارزیابی در ایران، برگزاری این همایش را در همگرا شدن فعالان حوزه ارزیابی مدیران مؤثر دانست و داشتن نگاه انتقادی به مسیر طی شده را در پیگیری هوشمندانه کیفیت برگزاری کانون‌ها و شایستگی متخصصان ضروری دانست.

علی منافی، دبیر علمی همایش و رئیس دپارتمان آموزش‌های بلندمدت موسسه معنا و دانشگاه شهید بهشتی، همچنین در مورد چالش مدیران فراری از آموزش سخنرانی کرد و بر گردهم‌آوری انجمنی همگن متشکل از متخصصان حوزه‌های مختلف برای ارائه آموزش‌های تخصصی تاکید ورزید.

ندامحمداسماعیلی و مجید سلیمی از سایر سخنرانان علمی اولین همایش ملی شناسایی و پرورش مدیران آینده بودند.

در این همایش همچنین، پنل‌های بحث تخصصی و تبادل نظر صاحب‌نظران، برگزاری کارگاه‌های جانبی در زمینه معرفی کانون‌های ارزیابی و توسعه، علاوه بر سخنرانی‌های اساتید و مقامات، همراهی طیف وسیعی از مخاطبان را به همراه داشت. امید است با بسترسازی جهت تغییر فرهنگ در عادات و رفتار سازمانی و مدیریتی مدیران، همچنین بدنه سیاست‌گذاری سازمان‌ها و نیز دولت، توسعه سازمان‌ها زمینه‌ساز پیشرفت و توسعه کشور قرارگیرد.

 

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
شایع‌ترین نشانه‌های وسواس
سامانه بارشی جدید در راه کشور
ریچارد هاس: ایران می‌تواند تنگه هرمز را ببندد
روایت چتم‌هاوس از موفقیت راهبردی ایران در حمله به اسرائیل
معاریو: ایران، روز قیامت را به اسرائیل نشان داد
قتل زن میانسال به دست دختر ۱۱ ساله
یک عادت مهم برای کاهش استرس و سلامت قلب
گفت و شنود/ به تو مربوط نیست!
صفحه نخست روزنامه‌های اول اردیبهشت
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top