تاریخ انتشار: چهارشنبه 1396/10/06 - 01:26
کد خبر: 253845

نامه بسیج اساتید علم و صنعت به وزیر علوم

در پی تخلفات متعدد صورت گرفته در دانشگاه علم و صنعت ایران و سیاسی کاری ریاست این دانشگاه در خصوص حقوق برخی از اساتید، کانون بسیج اساتید دانشگاه علم و صنعت طی نامه‌ای خطاب به وزیر علوم، خواستار جلوگیری از تخلفات متعدد و تضییع حقوق اساتید متعهد این دانشگاه شد.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ متن نامه بدین شرح است:

بسمه تعالی

برادر گرامی جناب آقای دکتر غلامی
وزیر محترم علوم تحقیقات و فناوری

با سلام و احترام

با توجه به وقایع اخیر دانشگاه علم و صنعت ایران، که به حق ملقب به فیضیه دانشگاهها است، مطالبی را مختصرا به استحضار می‌رساند.

متاسفانه عملکرد و رفتار جناب آقای دکتر برخورداری طی دوران ریاست خود بر دانشگاه، بشدت دوگانه بوده است. با افراد و طیف خاصی از همفکران خود علی‌الخصوص عناصر شناخته شده فعال در فتنه 88، جانبدارانه و از نوع حمایتگرانه و با افراد دیگری بویژه بسیاری از اساتید جوان استخدام شده در دوره قبل از ایشان ایذائی و از نوع خصمانه بوده است. مصادیق این اظهار نظر، فراوان است و مجالی مفصل می‌طلبد که انشاء ا... در نامه‌ای دیگر به ذکر مستند آنها خواهیم پرداخت.

یک نمونه از مصادیق جانبدارانه ایشان، پیگیری جدی در تاسیس تشکلی افراطی و هنجارشکن آن هم در جلسه‌ای بدون حضور نماینده نهاد رهبری است. افراد موسس این تشکل مراسم غیر قانونی برای بزرگداشت فعالان فتنه 88 برگزار نمودند و اخیرا نیز اقدام زشت و خائنانه پاک نمودن پرچم رژیم سفاک اسرائیل را مرتکب شدند. یک نمونه دیگر، اختصاص مبلغ شش میلیارد تومان از محل بودجه دانشگاه برای خرید سهام یک شرکت منتسب به ایشان و دوستانشان است، در حالیکه مطالبات پژوهشی اساتید دانشگاه و برخی فعالیت‌های دانشجویی بعلت کمبود بودجه مدتها بلاتکلیف مانده است.

همچنین تنها یک نمونه از مصادیق خصمانه ایشان، اخراج ظالمانه و غیرقانونی یکی از اساتید ارجمند و متعهد دانشگاه به نام آقای دکتر سعیدرضا مساح است. متاسفانه اخراج ایشان در اواخر سال 94 بصورت ناگهانی و بدون بررسی پرونده علمی ایشان جهت تبدیل وضعیت پیمانی به رسمی‌آزمایشی و خارج از مسیر قانونی هیئت اجرائی جذب دانشگاه صورت پذیرفت. از آن پس، پیگیری‌های فراوانی صورت پذیرفت تا بلکه تضییع حقوق وی برطرف گردد. پس از اطلاع مراجع ذیصلاح از کلیات پرونده، تمامی آنها حکم به بازگشت به کار ایشان در دانشگاه علم و صنعت ایران را داده‌اند که قبلا طی نامه‌ای اهم آنها را خدمتتان عرض نموده‌ایم. اما ریاست دانشگاه تاکنون از اجراء تمامی آنها خودداری نموده است. متاسفانه اکنون کار به آنجا رسیده است که آقای دکتر تنها راه احقاق حقوق خود را تحصن و اعتصاب غذا در مقابل وزارت علوم تشخیص داده‌اند.

البته بسیج اساتید دانشگاه علم و صنعت ایران علیرغم تخلفات صریح و متعدد جناب آقای دکتر برخورداری، تاکنون بنا را بر مماشات و مدارا و نصیحت گذاشته و صرفا به ارائه پاره‌ای نصایح و تذکرات به ایشان بسنده نموده است. در همین راستا، بسیج اساتید، اخیرا جلسه‌ای مشفقانه را با ریاست دانشگاه برگزار نمود و ایشان را در جریان تمام مستندات قانونی و احکام صادره مبنی بر بازگشت آقای دکتر مساح به دانشگاه قرار داد. اما متاسفانه آقای دکتر برخورداری بر مبنای مصداق اتم "ولکن لاتحبون الناصحین"، در انتهای جلسه فقط بر نظر شخصی خودشان مبنی بر عدم بازگشت آقای دکتر مساح اصرار نمودند.

تصمیمات ایشان به هیچ وجه تصمیمات یک رئیس مشفق که منافع کل دانشگاه را مد نظر دارد نیست. ایشان در حقیقت فقط مجری دستورات و القائات یک طیف خاص سیاسی در دانشگاه می باشند.

علی هذا، بسیج اساتید دانشگاه علم و صنعت ایران، در راستای وظایف انقلابی و قانونی خود، از آن مقام محترم تقاضا دارد عاجلا نسبت به احقاق حق و جبران حقوق تضییع شده جناب آقای دکتر مساح دستور موکد و قاطع صادر فرمائید.

والسلام علی من اتبع الهدی
بسیج اساتید دانشگاه علم و صنعت ایران
5 دی ماه 96

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top