تاریخ انتشار: جمعه 1396/10/08 - 18:13
کد خبر: 254081

حاشیه‌نگاری متفاوت از کاروان روایت فتنه؛

از شعار مرگ‌بر فتنه‌گر دانشجویان تا خط و نشان برای احمدی‌نژاد +عکس

از شعار مرگ‌بر فتنه‌گر دانشجویان تا خط و نشان برای احمدی‌نژاد +عکس

کاروان دانشجویی روایت فتنه به همت جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران امسال هم از برخی مناطق شهر تهران که شاهد وقایع خاصی در جریان فتنه بود بازدید کرد اما امسال با حواشی خاصی همراه بود که خواندن آن خالی از لطف نیست.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»، کاروان دانشجویی روایت فتنه جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران هم چون سال‌های گذشته با هدف بازخوانی و روشنگری اهداف فتنه‌گران از صدر اسلام تاکنون در یک صبح زمستانی اما در آب و هوایی بهاری به راه افتاد.

طبق قرار دانشجویان در مسجد دانشگاه تهران جمع شدند و حجت‌الاسلام جهان‌بزرگی صحبت‌های خود را با سخنرانی در خصوص کمیته سه جانبه متشکل از سرویس های اطلاعاتی‌امریکا، انگلیس و اسرائیل را آغاز کرد اما آرام آرام با ارائه اسنادی بیان کرد: آمریکا در سال 2003 میلادی قصد داشت به ایران حمله کند اما بعد آن را به 2008 و سپس به 2023 به تعویق افتاد و همان‌طور که شاهدیم منع‌های قانونی ایران در برجام در سال 2023 به اتمام می‌رسد و بازگشت به روال گذشته بهانه خوبی برای از سرگیری جنگ‌افروزی با ایران است که دانشجویان سعی می‌کردند با فیلم‌برداری به وسیله موبایل خود این لحظات را ثبت کنند.

از شعار مرگ‌بر فتنه‌گر دانشجویان تا منزل احمدی‌نژاد

مقصد دوم این کاروان دانشکده فنی دانشگاه تهران بود جایی که بیشترین حوادث مرتبط با فتنه 88 در دانشگاه تهران را به خود دیده بود در ابتدا رضا نظری دانشجوی ورودی سال 86 این دانشکده از حال و هوای روزهای درگیری نیروهای جنبش سبز و دیگر دانشجویان در سال 88 که خود دیده بود تعریف کرد و مدعی شد درآن‌روزها بسیاری از افراد که دانشجوی این دانشگاه نبودند در فراخوان ۱۶ آذر به زور و با شکست قفل درب 16 آذر وارد دانشگاه شدند و ضمن شعار دادن تند علیه نظام سعی داشتند با روشن‌کردن آتش در لابی دانشکده فنی به اموال عمومی این دانشگاه آسیب برسانند که با هوشیاری نیروهای انقلابی این توطئه خنثی شد. که با شنیدن این حرف‌ها تعداد زیادی از دانشجویان رهگذر ترجیح دادند به این کاروان ملحق شوند.

از شعار مرگ‌بر فتنه‌گر دانشجویان تا منزل احمدی‌نژاد

در ادامه حسین ساعی عضو هیئت علمی دانشگاه صدا و سیما با ارائه اسنادی در خصوص فعالیت‌های پشت پرده محمد خاتمی و میرحسین موسوی و حمایت رسانه‌هایی مانند BBC از این افراد سخنرانی کرد اما گویا طبق برنامه‌ای از پیش‌تعیین‌شده تعدادی از دانشجویان خاص سعی داشتند با رفت و آمد‌های مکرر و ایجاد همهمه تمرکز راوی و حضار را بر هم بزنند اما پس از سردادن شعارهایی مثل الله‌اکبر خامنه‌ای رهبر و مرگ‌بر فتنه‌گر به سرعت محل را ترک کردند.

از شعار مرگ‌بر فتنه‌گر دانشجویان تا منزل احمدی‌نژاد

اما این پایان ماجرا نبود و بعد از گذشتن محل نماز جمعه فعلی که زمانی صحنه درگیری طرفداران شهید بهشتی و بنی صدر بود از درب شرقی دانشگاه که شاهد نماز جمعه 26 تیر سال 88 که دختر و پسرهای دانشجو شانه به شانه هم آن هم با کفش نماز می‌خواندند خارج شدیم و با دو اتوبوس به طرف مقصد بعدی به راه افتادیم، در راه برخی دانشجویان با هم می‌گفتند و می‌خندیدند، تعدادی در مورد سخنان اخیر مقام معظم رهبری با هم حرف می‌زدند و بعضی هم با گشت و گذار در شبکه‌های اجتماعی خود را سرگرم می‌کردند تا به مسجد لولاگر رسیدیم.

از شعار مرگ‌بر فتنه‌گر دانشجویان تا منزل احمدی‌نژاد

از شعار مرگ‌بر فتنه‌گر دانشجویان تا منزل احمدی‌نژاد

شنیده بودیم مسجد لولاگر در جریان آشوب‌های سال 88 به آتش کشیده شد و اما شنیدن وقایع آن روز از زبان خادم مسجد و یکی از افراد حاضر در مسجد در زمان آتش‌سوزی متفاوت بود. به گونه‌ای بود که دانشجویان حاضر نبودند روایتگران محل ترک کنند و مرتب با سوالاتی مانند چه ساعاتی به مسجد حمله شد؟، آغاز حمله چه طور بود؟، چه طور آتش را خاموش کردید؟ و... اهمیت این موضوع را برای خود نشان دادند. در ادامه نیز ابراهیم موسی‌زاده عضو هیئت علمی‌گروه حقوق دانشگاه تهران ابعاد حقوقی حصر سران‌فتنه را مورد بررسی قرار داد.

از شعار مرگ‌بر فتنه‌گر دانشجویان تا منزل احمدی‌نژاد

بعد از برپایی نماز جماعت ظهر و عصر در مسجد دوباره سوار بر اتوبوس به طرف مقصد بعدی حرکت کردیم و ناهار بین دانشجویان توزیع شد صرف ناهار و سنگین شدن پس از آن، هوای نسبتا سرد و آفتاب ملایم حس خواب آلودگی به دانشجویان داه بود اما با نمایش مستند «من مدیر جلسه هستم» که با موضوع جلسه رهبر انقلاب با نمایندگان کاندیدهای ریاست‌جمهوری در انتخابات سال 88 تدوین شده بود همگی هوشیار شدند، خیره شدن دانشجویان به ال‌سی‌دی اتوبوس و صدای خنده آن‌ها در زمانی که نکته طنزی مطرح می‌شد از جذابیت این فیلم برای دانشجویان خبر می‌داد که بعد از مدت زمان کوتاهی به بانک مرکزی رسیدیم.

در ادامه رضا هادی‌زاده مشغول افشاگری در خصوص بی‌نتیجه بودن برجام برای تحریم‌های بانکی بود که نیروهای حراست بانک مرکزی به سرعت با اعمال فشار دانشجویان را متفرق کردند و به ناچار ادامه روشنگری‌ها که در خصوص توطئه مهدی هاشمی برای اعمال سخت‌ترین تحریم‌ها با همراهی آمریکا و اروپا بود و با استقبال دانشجویان هم همراه بود در اتوبوس ادامه یافت.

از شعار مرگ‌بر فتنه‌گر دانشجویان تا منزل احمدی‌نژاد

اما مقصد پایانی کمی با اماکن دیگر متفاوت بود زیرا در جریان سال 88 حواشی زیادی را به خود ندیده بود منطقه‌ای آرام و به دور از هیاهو در میدان 72 نارمک در منطقه 8 تهران که پرحاشیه‌ترین شخصیت سیاسی این روزهای کشور یعنی محمود احمدی‌نژاد در آن‌جا زندگی می‌کند.

از شعار مرگ‌بر فتنه‌گر دانشجویان تا منزل احمدی‌نژاد

میثم نیلی ضمن معرفی کتاب نفاق‌شناسی از حجت‌الاسلام علیرضا اعرافی و توصیه آن به دانشجویان در خصوص فعالیت‌های اخیر محمود احمدی‌نژاد تاکید کرد: ما هر جا از مسیر امامت و ولایت فاصله گرفتیم و به عنوان عایق بین مردم و ولی عمل کردیم موفقیت‌هایمان کمتر و کمتر شد و  نیروهای ارزشی نباید اجازه می‌دادند کار به جایی برسد که نیاز به ورود صریح رهبر انقلاب به مسائلی نظیر موضوعات اخیر باشد. البته برخی دانشجویان سعی داشتند به خانه فرد مورد نظر نزدیک شوند تا آن‌جا را از نزدیک‌تر ببینند که نیروهای انتظامی مستقر در محل مانع نزدیک‌شدن دانشجویان به ساختمان مذکور را شدند و پس از بازگشت طبق رسم جامعه اسلامی دانشجویان دعای توسل در مسجد دانشگاه تهران برگزار شد.

* حاشیه‌نگاری از نقی اصغری

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
بازگشت دوباره به استقلال؟
تکلیف حضور گل محمدی و فرهاد مجیدی در تراکتورسازی مشخص شد
سرمربی پرسپولیس پیشنهاد جدید دریافت کرد
درحمله به پایگاه نظامی عراق شرکت نکردیم
کرایه‌های حمل و نقل عمومی افزایش یافت
نخستین واکنش آمریکا به انفجار بزرگ در پایگاه حشدالشعبی عراق
زمان شارژ سهمیه بنزین اردیبهشت مشخص شد
آمریکا موشک‌های پدافندی اسرائیل را شارژ کرد
شایع‌ترین نشانه‌های وسواس
سامانه بارشی جدید در راه کشور
ریچارد هاس: ایران می‌تواند تنگه هرمز را ببندد
روایت چتم‌هاوس از موفقیت راهبردی ایران در حمله به اسرائیل
معاریو: ایران، روز قیامت را به اسرائیل نشان داد
قتل زن میانسال به دست دختر ۱۱ ساله
یک عادت مهم برای کاهش استرس و سلامت قلب
گفت و شنود/ به تو مربوط نیست!
صفحه نخست روزنامه‌های اول اردیبهشت
خانه سست عنکبوت/ فعالان دانشجویی در خصوص پیامدهای عملیات «وعده صادق» چه می‌گویند؟
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top