تاریخ انتشار: سه شنبه 1396/10/12 - 09:38
کد خبر: 254386

به بهانه مهاجرت کاربران از پیام رسان تلگرام؛

با ویژگی‌های مثبت و منفی ۲ جایگزین تلگرام بیشتر آشنا شوید +عکس

با تصمیم سطوح عالی امنیتی، نزدیک به 24 ساعت است که دسترسی به پیام‌رسان تلگرام و اینستاگرام محدود یا به تعبیری مسدود شده است، این در حالی است که سیگنال رفتاری کاربران نشان می دهد موج تازه ای جهت سرچ کردن یک برنامه و فضای مناسب و متشابه تلگرام شکل گرفته است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ با توجه به اعمال محدودیت دو شبکه اجتماعی تلگرام و اینستاگرام، بخشی از مخاطبین چهل میلیونی تلگرام منتظر آزاد شدن مجدد فضای تلگرام و اینستاگرام هستند اما در این میان تعداد کثیری از کاربران به دنبال جایگزینی مناسب برای استفاده از این فضا دارند.

اما با گذشت یک روز از محدودیت دسترسی به تلگرام، واکنش بسیاری از کاربران نشان میدهد که جست‌وجو در وب برای یافتن جایگزین تلگرام افزایش یافته است، همچنان که تبادل پیامک‌هایی مبنی بر مهاجرت به پیام‌رسان دیگری بین کاربران افزایش یافته است.

کاربران گزینه های متنوعی از نوع ایرانی و خارجی را برای خود میتوانند انتخاب کنند که بر حسب سلیقه و امنیت  میتواند متفاوت باشد.

پیام رسان ایرانی سروش
سروش همه امکاناتی که یک پیام رسان خوب باید داشته باشد را در قالب رابط کاربری ساده و روان خود ارائه داده است. از آن جهت که سرورهای پیام رسان سروش در داخل کشور هستند، هنگام استفاده از این برنامه می توانیم شاهد سرعت خوب آن باشیم. رنگبندی ساده اما چیدمان حرفه ای همه المان های این اپیلیکیشن، آیکن های زیبا و فونت فارسی مناسب ظاهر اپ پیام رسان سروش را جذاب کرده است.

با نصب پیام رسان سروش روی تلفن همراهتان به امکاناتی نذیر امکانات دیگر پیام رسان ها البته در بستر بومی دسترسی خواهید داشت. پیام رسان سروش امکان چت دو نفره، چت گروهی، تماس صوتی، کانال ها، پروفایل کاربری، لیست مخاطبین، استیکرهای متنوع، ارسال انواع فایل ها و امکانات زیاد دیگری را برای کاربرانش فراهم کرده است. اما موضوع مهم در انتخاب و استفاده از این پیام رسان تفاوت ها و مزیت های آن نسبت به دیگر پیام رسان های موجود می باشد.

در ادامه هر یک از امکانات جدید و جالب توجه پیام رسان سروش را شرح خواهیم داد:
در پیام رسان سروش می توانید با مراجعه به تب مربوط به کانال ها همه کانال های عمومی را به صورت دسته بندی شده مشاهده نمایید و کانال مورد نظر خود را دنبال کنید. در این پیام رسان امکان ایجاد کانال های خصوصی نیز برای شما فراهم شده است. دسترسی به این نوع کانال ها فقط توسط افرادی که ادمین مشخص کرده است امکان پذیر می باشد.

ایجاد کانال های تعاملی نیز یکی از امکانات خوب و متفاوت پیام رسان سروش می باشد. هنگام ایجاد کانال شما به عنوان سازنده و مدیر کانال می توانید تنظیمی انجام دهید تا دنبال کنندگان بتوانند بر روی پیام ها پاسخ ارسال کنند. همچنین در همه کانال هایی که ایجاد می کنید می توانید نظرسنجی و یا مسابقه چند گزینه ای ایجاد نمایید.

با فعال کردن سرویس مکان نمای موجود در پیام رسان سروش به نرم افزار این اجازه را می دهید که موقعیت مکانی شما را به دوستانتان نمایش دهد و در عوض شما نیز از موقعیت مکانی دوستانتان اطلاع خواهید یافت.

کارایی:
پیام رسان سروش برای کاربران ایرانی طراحی شده است تا در ارتباطات مجازی خود از امنیت اطلاعاتشان اطمینان داشته و از سرعت خوبی بهره ببرند. این پیام رسان امکان گفتگوی دو نفره متنی و صوتی، ارسال انواع فایل، ایجاد گروه ها و کانال ها و ... را داراست. اما این پیام رسان برای کاربران خود امکانات منحصر به فردی نیز ارائه داده است. این قابلیت ها شامل ایجاد کانال های تعاملی و یا خصوصی، ایجاد نظرسنجی و یا مسابقات چند گزینه ای، ارسال پاسخ روی پیام های کانال، اطلاع از موقعیت مکانی دوستان و ... می باشد. با نصب این پیام رسان ایرانی روی تلفن همراهتان از امکانات و ویژگی های خوب آن بهره ببرید و از تولید ملی نیز حمایت کنید.

امکانات:
دارای رابط کاربری زیبا و روان
سرعت و امنیت بالا
امکان گفتگوی دو نفره
قابلیت تماس صوتی
امکان گفتگوی گروهی
امکان ارسال پیام گروهی
امکان ایجاد کانال تعاملی و خصوصی
قابلیت مشاهده همه کانال های عمومی به صورت دسته بندی شده
امکان ارسال پاسخ به پیام ها در کانال های تعاملی
ایجاد نظرسنجی و مسابقات چند گزینه ای
قابلیت لایک کردن پیام ها
دارای فروشگاه استیکر
دسته بندی استیکر ها
امکان مشاهده موقعیت مکانی دوستان

پیام‌رسان سروش در حال حاضر نسخه‌های اندروید، iOS، ویندوز، مک و لینوکس را ارایه نموده است و از طریق کافه بازار، اپ استور و سایت سروش می‌توانید به آنها دسترسی داشته باشید، این برنامه پرطرفدارترین پیام‌رسان فارسی به حساب می آید و دارای وجوه اشتراک بسیاری با تلگرام نیز میباشد که در ادامه به آن میپردازیم.

ویسپی، رقیبی جدید برای تلگرام
نرم افزار ویسپی – Wispi یکی از تازه واردین این حوزه محسوب می‌شود که توسط یک شرکت چینی به بازار عرضه و برای سیستم عامل‌های اندروید طراحی و توسعه داده شده است.

اپلیکیشن رایگان ویسپی امکاناتی از قبیل تماس، چت خصوصی و گروهی، پیدا کردن دوستان جدید، ایجاد کانال با تعداد نامحدود دنبال کننده، اشتراک فایل‌های چند رسانه‌ای و … را برای شما فراهم می‌کند؛ همچنین این اپلیکیشن از ۱۳ زبان زنده دنیا پشتیبانی می‌کند.

نگاهی به برنامه:
پس از نصب اپلیکیشن و وارد کردن اطلاعات شخصی، وارد پروفایل خود می‌شوید. یکی از امکانات جالب این پیام رسان قابلیت شخصی سازی صفحه کاربری (پروفایل) خود است به طوریکه شما می‌توانید با قرار دادن ویدئویی ۶ ثانیه‌ای برای استقبال از مخاطبینی که در زمان آنلاین نبودن با شما تماس می‌گیرند، صفحه خودتان را شخصی سازی کنید.

صفحه در حالت پیش فرض بر روی چت قرار دارد و حاوی دو گزینه مدیریت چت و کانال می‌باشد. برای سهولت در استفاده، منو به صورت ثابت در پایین صفحه در نظر گرفته شده و علاوه بر چت شامل تاریخچه تماس، لیست تماس‌ها و شبکه‌های اجتماعی می‌باشد که در ادامه به شرح هریک خواهیم پرداخت.

دیگر قابلیتی که ویسپی در اختیار کاربران قرار می‌دهد این است که کاربران می‌توانند از داخل برنامه به شبکه‌های اجتماعی معروف نظیر youtube و facebook دسترسی داشت باشند.

تماس با سایر کشورها:
از دو طریق تماس تلفنی و پیامکی می‌توانید با دوستانتان که کشورهای خارجی ساکن هستند ارتباط برقرار کنید و اطلاعات تماس از جمله کد کشور و هزینه تماس را هم می‌توانید از همین قسمت مشاهده نمایید.

گزینه آخر مربوط به تنظیمات است که می‌توانید امکانات صدا، زبان، امنیت، تماس، تعیین وضعیت last seen و … را به سلیقه خودتان شخصی‌سازی کنید و با توجه به اینکه همه امکانات شبکه‌های اجتماعی به صورت متمرکز در یک نرم افزار ارائه شده است، ویسپی می‌تواند نیاز کاربر به چند اپلیکیشن را کاهش دهد.

نقاط قوت:
برقراری تماس به صورت صوتی و تصویری
امکان برقراری ارتباط بدون دسترسی به اینترنت
امکان ارسال پیام محرمانه
امکان مشاهده فیلم، تصویر و محتوای شبکه‌های اجتماعی
می‌توان با هر شماره‌ای در هر نقطه از جهان به صورت رایگان ارتباط برقرارکنید
دارای استیکر و انیمیشن‌های جذاب و جدید و همچنین افکت‌های صوتی می‌باشد

نقاط ضعف:
سادگی بیش از حد و بی‌روح بودن محیط برنامه
تعداد صفحات زیاد برنامه باعث گمراهی کاربر می‌شود

شواهد و آمارها نشان میدهد بسیاری از کاربران به پیام‌رسان ایرانی سروش روی آوردند و بسیاری دیگر از کاربران دیگر پیام‌رسان چینی ویسپی را انتخاب کردند اما در این میان پیام‌رسان‌های آی‌گپ، بله و بیسفون‌پلاس از دیگر گزینه‌های کاربران می‌تواند باشد، برخی کاربران نیز فعلاً‌ از اپلی‌کیشن‌های خارجی مانند ALLO گوگل استفاده می‌کنند.

* گزارش از رضا حمزه‌دولابی

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
هلاکت یک نظامی صهیونیست در شمال غزه
کمک ۲۶میلیارد دلاری آمریکا به اسراییل در ۲۰۰مین روز جنگ
اعلام آماده باش کامل در یک شهر ؛ مدارس هم تعطیل شد
تثبیت موقعیت ایران پس از عملیات وعده صادق
دکترین هسته ای ایران تغییر می کند؟
جنگ در غزه، تحصن در کلمبیا
تلویزیون اسرائیل تایید کرد؛ حمله جدید ارتش صهیونیستی در راه است
تحریم های جدید آمریکا علیه ایران؛ ۴ شخص و ۲ شرکت تحریم شدند
آگهی های عجیب و غریب در بازار تبلیغات
واکنش رسمی آمریکا در خصوص مذکرات احیای برجام
جمعی از کارگران فردا با رهبر معظم انقلاب دیدار می‌کنند
تمرین پرسپولیس با حضور بیرانوند برگزار شد
مسابقه آلومینیوم اراک و پرسپولیس با حضور تماشاگر برگزار می شود
چند درصد مردم ایران تلویزیون می‌بینند؟
تمهیدات حفاظتی و اجرایی برگزاری کنکور از زبان قائم مقام سازمان سنجش
تحویل واحدهای مسکونی دانشگاه صنعتی امیرکبیر تا پایان شهریور
مراسم روز جهانی مالکیت فکری برگزار می‌شود
ادای احترام رئیس جمهور به محمدعلی جناح «قائد اعظم»
القسام: پاسخ ایران، قواعد جدیدی در درگیری با اسرائیل ایجاد کرد
دستگیری بیش از ۱۳۳ نفر در تظاهرات دانشگاه نیویورک در حمایت از غزه
افزایش ۴۰۰ درصدی روان‌پریشی اسرائیلی‌ها پس از حمله ایران
تمهیدات حفاظتی و اجرایی برگزاری کنکور از زبان قائم مقام سازمان سنجش
تحویل واحدهای مسکونی دانشگاه صنعتی امیرکبیر تا پایان شهریور
مراسم روز جهانی مالکیت فکری برگزار می‌شود
لزوم رسیدگی مجلس به لایحه مهارت آموزی سربازان
اهدای مدرک دکترای افتخاری دانشگاه کراچی به رئیسی
دانشگاه صنعت ماشین‌سازی تاسیس می‌شود
آغاز پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون در دانشگاه آزاد
محدودیت تردد در دانشگاه شریف در روزهای کنکور
شناسایی ۳۰۰ تارنمای تبلیغ فروش سوالات کنکور؛ دستگیری ۲۰ متهم
محدودیت تردد در دانشگاه صنعتی شریف اعلام شد
هفدهمین آزمون پذیرش دانشجوی پزشکی از لیسانس تیرماه برگزار می شود
نخستین هم‌اندیشی اعضای هیئت علمی گروه‌های آموزشی هنر، ارتباطات و رسانه برگزار شد
هشدار دانشگاه پیام نور به متقاضیان جذب فراگیر کارشناسی ارشد
تشکیل کمیته اقتصادی برای درآمدزایی غیرشهریه‌ای دانشگاه آزاد
تنوع فرصت‌های شغلی در دومین نمایشگاه کار دانشگاه تهران
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top