تاریخ انتشار: دوشنبه 1396/10/11 - 16:26
کد خبر: 254391

اغتشاشات دانشگاه‌ها را تعطیل نکرد

معاون وزیر علوم درباره حذف کنکور گفت: بستر حذف کنکور باید از آموزش و پرورش شروع شود تا آموزش دانش‌آموزان از حالت آموزش چگونگی تست زدن به آموزش‌های عمیق و کیفی متمایل شده و بستر حذف کنکور فراهم شود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از تسنیم، مجتبی شریعتی‌نیاسر امروز در مراسم تکریم و معارفه سرپرست جدید دانشگاه شیراز با بیان اینکه 67 درصد کل دانشجویان منطقه 7 در استان فارس حضور دارند، اظهار داشت: این دانشجویان در مقاطع مختلف کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا تحصیل می‌کنند که مقطع کارشناسی با 62 درصد بیشترین میزان را به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه 18 درصد دانشجویان استان فارس مربوط به وزارتخانه‌های عطف و بهداشت است، گفت: امروز حوزه‌های پزشکی و غیرپزشکی از یکدیگر فاصله گرفته است که در حال حاضر این تفکیک درست نیست و نیاز به چاره‌اندیشی دارد.

شریعتی‌نیاسر با اشاره به فعالیت 2500 واحد مرکز آموزش عالی در ایران افزود: در ابتدای انقلاب 180 هزار دانشجو در مراکز آموزش عالی ایران تحصیل می‌کردند که تا سال 92 به رشد 25 برابری رسیده است و تعداد این مراکز در ایران نسبت به مراکز آموزش عالی چین با جمعیت میلیاردی آن، بیشتر است.

معاون وزیر علوم بیان کرد: هر چند تعداد زیاد دانشجو و مراکز آموزش عالی فرصتی است که باید از آن استفاده مطلوب شود اما توجه به بعد کیفیت نیز نباید مورد غفلت قرار گیرد.

وی عنوان کرد: تمام مراکز آموزش عالی نباید به هر دوره و مقطع آموزشی ورود کنند اما در سال‌های فعالیت به دلیل اقتضائات زمان و نبود نظارت کامل برخی از مراکز مانند دانشگاه آزاد و پیام نور به دانشگاه‌های حضوری تبدیل شدند.

شریعتی‌نیاسر با بیان اینکه برخی از مراکز دانشگاهی نیاز به ساماندهی دارند، بیان کرد: یکی از سیاست‌های مد نظر وزارت علوم تمرکززدایی است که به تدریج  به دانشگاه‌ها واگذار می‌شود.

وی با بیان اینکه یکی از راه‌های رسیدن به اهداف مد نظر وزارت علوم مدیریت منطقه‌ای دانشگاه‌ها است و عنوان کرد: طرح تدوین سیاست‌ها نهایی شده و انتظار است مدیریت منطقه‌ای در مراکز استان‌ها شکل بگیرد و نقش محوری به دانشگاه‌های بزرگ سپرده شود.

معاون وزیر علوم در پاسخ به سوالی درباره وجود صندلی‌های خالی در دانشگاه‌ها بیان کرد:  ماموریت‌گرا بودن مراکز دانشگاهی می‌تواند این مشکل را حل کند و اگر مسائلی نظیر مهارتی، غیرحضوری بودن دانشگاه‌ها رعایت شود، بخش زیادی از آنچه صندلی خالی یا صندلی مازاد گفته می‌شود، برطرف می‌شود.

وی درباره تجمعات اخیر نیز گفت: هیچ دانشگاه یا کلاس درس دانشگاهی در کشور به دلیل تجمعات غیرقانونی تعطیل نشده و اخلالی در دانشگاه‌ها به وجود نیامده است اما جوانان باید مراقب موج‌سواری و سیاسی‌کاری‌ها باشند.

شریعتی‌نیاسر با تاکید بر اینکه دانشجویان نباید کاری کنند که سیاسی‌بازی دامنشان را بگیرد، افزود: امروز جامعه‌ دانشجویی در ایران پویا و فعال و سرزنده است و در عین‌ این سرزندگی و پویایی درس می‌خواند و فعالیت علمی هم دارد.

معاون وزیر علوم درباره حذف کنکور نیز بیان کرد: برای حذف کنکور باید از آموزش و پرورش شروع کرد تا آموزش دانش‌آموزان از حالت آموزش چگونگی تست زدن به آموزش‌های عمیق و کیفی متمایل شده و بستر حذف کنکور فراهم شود.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
ایران دفعه بعد، ۳ هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند، یا ۳۰ هزار؟
استعفای ناگهانی فرمانده یگان «اشباح» ارتش اسرائیل
بحران‌زده ترین قاره جهان از نظر بلایای طبیعی کجاست؟
دعوای کارشناسان ضدایرانی روی آنتن زنده!
حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی +جزئیات
پیام مهم سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا در این مقطع
امام جمعه سابق دار فانی را وداع گفت
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top