تاریخ انتشار: سه شنبه 1396/10/12 - 15:41
کد خبر: 254496

نزدیک به سه هفته از اقدام شنیع تشکل اصلاح طلب در حمایت از اسرائیل گذشت؛

با حامیان صهیونیست‌ها در دانشگاه علم و صنعت برخورد نشد!

با حامیان صهیونیست‌ها در دانشگاه علم و صنعت برخورد نشد!

هرچند تب و تاب اعتراضات اقتصادی مردم به واسطه گرانی‌های پیش‌بینی شده بودجه 97 در همین هفته‌های اخیر باعث شد تا اقدام حامیان صهیونیسم در دانشگاه علم و صنعت کمرنگ شده و یا به نوعی حتی از یادها برود اما بد نیست مسئولین دانشگاه علم و صنعت، در این باره پاسخگو باشند.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ یکی از معدود اتفاقاتی که نمونه‌ی آن در بستر دانشگاه را شاید کسی به خاطرنداشته باشد، پاک کردن پرچم رژیم غاصب صهیونیسم از کف دانشگاه علم و صنعت توسط اعضای اصلی انجمن آرمان این دانشگاه است. انجمن آرمان دانشگاه علم و صنعت، جزو آن دسته از تشکل‌هایی است که با روی کار آمدن دولت روحانی و تغییر جو وزارت علوم و دانشگاه‌ها مجوز فعالیت گرفت و به مانند سایر تشکل‌هایی که در دانشگاه‌های دیگر در زمین اصلاح طلبان توپ می‌زنند، قانون‌شکنی و ساختارشکنی‌های متعددی در دانشگاه انجام داده است؛ از تحریف تاریخ جنبش دانشجویی در نشریات تا نصب تصاویر سران فتنه در غرفه‌های مناسبتی یا بردهای اطلاع‌رسانی که هر کدام به نوبه خود خلاف آئین نامه فعالیت تشکل‌های دانشجویی تحت عنوان تشکل‌های اسلامی بود.

* اتفاقی که از یادها رفت!
این بار اما اتفاق عجیب‌تری افتاد و بعد از گذشت نزدیک به یک ماه از این موضوع اما هیچ خبری از برخورد با عوامل اصلی آن نیست. پاک کردن پرچم رژیم غاصب صهیونیستی از روی زمین که واکنش‌های پی در پی رسانه‌های خارجی به خصوص اسرائیل را در بر داشت، چیزی نبود که بشود به سادگی از آن گذشت. هرچند تب و تاب اعتراضات اقتصادی و معیشتی مردم به واسطه گرانی‌های پیش‌بینی شده بودجه 97 و عملی شدن برخی از این گرانی‌ها در همین هفته‌های اخیر باعث شد تا اقدام حامیان صهیونیسم در دانشگاه علم و صنعت کمرنگ شده و یا به نوعی حتی از یادها برود اما بد نیست مسئولین دانشگاه علم و صنعت، در این باره پاسخگو باشند.(بیشتر بخوانید، اینجــا و اینجـا)

* اقدامی برای کمرنگ جلوه دادن یک خطا
ادامه فعالیت انجمن آرمان دانشگاه علم و صنعت، یکی از بارزترین دلایل عدم برخورد با عوامل پاک کردن پرچم اسرائیل از روی زمین است. دانشجویانی که برای انحراف ذهن‌ها از عمق این اقدام عجیب، به تازگی به فکر حمایت از فلسطین افتاده‌اند و با نصب بنری در حمایت از فلسطین، به دنبال کمرنگ جلوه دادن حمایتشان از صهیونیسم جهانی هستند. این در حالیست که هیچکدام از اعضای این انجمن، تا کنون ابراز پشیمانی از موضوع نکرده و به نظر می‌رسد که جدیدترین اقدامشان در حمایت از فلسطین، صرفا به منظور کمرنگ جلوه دادن حمایت از صهیونیسم باشد.

* واکنش مسئولان دانشگاه به اقدام دانشجویان
در این راستا محمدعلی برخورداری، رئیس دانشگاه علم و صنعت بعد از گذشت چند هفته از این ماجرا در گفتگویی با فارس، تلویحا اشاره کرد که افرادی که پرچم رژیم صهیونیستی را از روی زمین پاک کردند به کمیته انضباطی معرفی شدند. حجت‌الاسلام ابراهیمی نژاد، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علم و صنعت در این باره به خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»، گفت: در اینکه امحای پرچم رژیم جعلی صهیونیستی اسرائیل یک عمل زشت و بسیار قبیحی بوده تردیدی نیست، گرچه برخی می‌خواهند این مسئله را کوچک جلوه دهند اما از آنجایی که این عمل هم ابعاد داخلی دارد و هم خارجی و هم موجب خوشحالی و خرسندی سران اسرائیل شده، می‌توان با آن به صورت یک موضوع ساده و جزئی در سطح دانشگاه نگاه کرد.

وی ادامه داد: به دلیل اینکه نام تشکل در این مسئله دخیل است یک هیئت منصفه متشکل از رئیس دانشگاه، مسئول نهاد رهبری دانشگاه، نماینده وزیر علوم، دو عضو هیئت علمی و یک دانشجو از طرف معاونت دانشجویی برای تشخیص انجام تخلف صورت گرفته، هفته گذشته تشکیل شد و نماینده انجمن آرمان دفاعیات خود را ارائه داد.

ابراهیمی نژاد افزود: هیئت منصفه در چند روز آینده یک بار دیگر تشکیل جلسه می‌دهد  و رای خود را در خصوص انجام تخلف  و یا عدم آن صادر می‌کند و بعد از آن شورای نظارت دانشگاه بر اساس رای هیئت منصفه حکم نهایی را در خصوص ادامه فعالیت این تشکل صادر می‌کند.

نقره‌کار مسئول بسیج اساتید دانشگاه علم و صنعت نیز در گفتگو با خبرنگار ما ضمن ابراز تاسف از این اتفاق گفت: رئیس دانشگاه صراحتا وعده داده بودند که دانشجویان خاطی به کمیته انضباطی معرفی می‌شوند اما بعد از سه هفته هنوز مطلبی در خصوص برخورد با دانشجویان خاطی و یا حتی احظار این دانشجویان به کمیته انضباطی نشنیدیم.

عدم برخورد جدی از سوی مسئولین دانشگاه علم و صنعت با خاطیان این ماجرا که با این اقدام، یکی از تئوری‌های اصلی انقلاب اسلامی و امام راحل(ره) را زیر سوال بردند، می‌تواند زمینه بروز و ظهور سایر حامیان صهیونیسم در این دانشگاه و سایر دانشگاه‌ها را فراهم کند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
پیام تسلیت دبیرکل جبهه پایداری انقلاب اسلامی در پی درگذشت مرحوم پرویز داوودی
محکومیت باشگاه پرسپولیس به دلیل نشر اکاذیب
ایران واکنش جدیدی خواهد داشت؟
پاسخ تل‌آویو به ایران به تمام معنا مسخره بود
تعطیلی پنجشنبه ها اشکالی در ارتباط با بازارهای جهانی وارد نمی کند
بازگشت دوباره به استقلال؟
تکلیف حضور گل محمدی و فرهاد مجیدی در تراکتورسازی مشخص شد
سرمربی پرسپولیس پیشنهاد جدید دریافت کرد
درحمله به پایگاه نظامی عراق شرکت نکردیم
کرایه‌های حمل و نقل عمومی افزایش یافت
نخستین واکنش آمریکا به انفجار بزرگ در پایگاه حشدالشعبی عراق
زمان شارژ سهمیه بنزین اردیبهشت مشخص شد
آمریکا موشک‌های پدافندی اسرائیل را شارژ کرد
شایع‌ترین نشانه‌های وسواس
سامانه بارشی جدید در راه کشور
ریچارد هاس: ایران می‌تواند تنگه هرمز را ببندد
روایت چتم‌هاوس از موفقیت راهبردی ایران در حمله به اسرائیل
معاریو: ایران، روز قیامت را به اسرائیل نشان داد
قتل زن میانسال به دست دختر ۱۱ ساله
یک عادت مهم برای کاهش استرس و سلامت قلب
گفت و شنود/ به تو مربوط نیست!
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top