تاریخ انتشار: شنبه 1396/10/16 - 09:46
کد خبر: 254820

«خبرنامه دانشجویان ایران» بررسی کرد؛

۸ مورد خاص در «منوی غذایی» ۸ دانشگاه کشور +تصاویر

تجربه نشان داده است که در ایام امتحانات، با توجه به اینکه کلاس‌های درسی تعطیل است، دانشجویان عموما ساعات پایانی توزیع غذا را انتخاب می‌کنند و به همین دلیل صف‌های طولانی در مقابل سلف‌های دانشگاه تشکیل می‌شود و انتظار می‌رود مسئولین دانشگاه‌ها در این زمینه چاره‌اندیشی کنند.

به گزارش خبرنگار صنفی – آموزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ در یک چشم بهم زدنی نیمسال اول سال تحصیلی 97 - 96 به پایان رسید و حالا دانشجویان پس از حدود سه ماه حضور در کلاس‌های درسی، از امروز باید بر صندلی‌های آزمون پایانی نیمسال اول تکیه بزنند و آموخته‌های خود را در طی این مدت محک بزنند. طبق تقویم آموزشی ارائه شده از سوی دانشگاه‌ها، امروز شانزدهم دی‌ماه، زمان آغاز امتحانات نیمسال اول دانشجویان خواهد بود و تا دو هفته آینده ادامه خواهد داشت.

در این گزارش قصد داریم به بهانه آغاز فصل امتحانات دانشگاه‌ها، به یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های این ایام، یعنی غذای دانشجویی بپردازیم. به همین جهت به بررسی منوی غذایی چندین دانشگاه کشور پرداخته‌ایم.

* افزایش کیفیت غذا در ایام امتحانات
معمولا دانشگاه‌ها سعی می‌کنند در ایام امتحانات پایان نیمسال، کیفیت و بعضا کمیت غذای دانشجویان را افزایش دهند تا آنها بدون داشتن هرگونه مشکلی در این زمینه بتوانند در امتحانات خود شرکت کنند. همچنین مسئولین سلف سرویس‌های دانشجویی تلاش می‌کنند که در ایام برگزاری امتحانات ساعت کاری سلف را افزایش داده تا دانشجویان در هر ساعتی که مایل بودند برای صرف غذا مراجعه کنند. البته تجربه نشان داده است که در ایام امتحانات، با توجه به اینکه کلاس‌های درسی تعطیل است، دانشجویان عموما ساعات پایانی توزیع غذا را انتخاب می‌کنند و به همین دلیل صف‌های طولانی در مقابل سلف‌های دانشگاه تشکیل می‌شود و انتظار می‌رود مسئولین دانشگاه‌ها در این زمینه چاره‌اندیشی کنند.

* 8 مورد خاص در «منوی غذایی» دانشگاه‌ها
بررسی منوی غذایی دانشگاه‌ها در ایام امتحانات نشان می‌دهد که برخی از دانشگاه‌ها بدون کمترین تدبیری لیست غذایی دانشجویان را تهیه کرده‌اند و با توجه به اینکه سلامتی دانشجویان و خورد و خوراک آنها در ایام مهم است، با این حال مسئولین برخی از دانشگاه‌ها در تهیه مواد غذایی، توجهی به این موضوع نداشته‌اند. البته این نکته ناگفته نماند که برخی دیگر از دانشگاه‌ها، کیفیت و تنوع غذاها به گونه‌ای است که هم دانشجویان آن را می‌پسندند و هم سلامتی دانشجویان را به خطر نمی‌اندازد.

در ادامه به 8 مورد از این موارد اشاره شده است:

1- ترشی بندری در دانشگاه امام صادق(ع)!
بررسی منوی غذایی دانشگاه امام صادق(ع) در ایام امتحانات دی ماه نشان می‌دهد که علی‌رغم اینکه این منوی غذایی متنوع و جذاب است و در سالیان اخیر تجمعی از بابت اعتراض دانشجویان به کیفیت غذا گزارش نشده است، اما همراه کردن غذای دانشجویان با انواع ترشی در ایام امتحانات اقدام عجیب به نظر می‌رسد، چرا که با توجه برگزاری امتحانات در فصل زمستان و مبتلا شدن برخی از دانشجویان به سرماخوردگی، ترشی مکمل مناسبی نخواهد بود.

در ادامه منوی غذایی دانشگاه امام صادق(ع) در ایام امتحانات را مشاهده می‌کنید:

2- خورشت‌های عجیب دانشگاه تبریز
دانشگاه تبریز هرچند منوی غذایی متنوع و دانشجوپسندی را برای ایام امتحانات ارائه کرده است اما به نظر می‌رسد ارائه برخی از غذاها در این منو جنبه صوری دارد و صرفا برای پُر نشان دادن لیست غذایی آنها را درج کرده‌اند. مسلما غذاهایی همچون خورشت هویج و یا خورشت آلو اسفناج که به عنوان غذای نوع اول در لیست غذایی گنجانده شده است، با استقبال بسیار پایین دانشجویان مواجه خواهد شد و تعداد زیادی از دانشجویان بی‌درنگ غذای نوع دوم را انتخاب خواهند کرد.

در ادامه منوی غذایی دانشگاه تبریز در ایام امتحانات را مشاهده می‌کنید:

3- کلم پلوی دانشگاه اراک
در دانشگاه اراک نیز در ایام امتحانات غذاهایی در لیست گنجانده شده است که صرفا لیست غذایی این دانشگاه را پُروپیمان نشان داده است و بعید است غذاهایی همچون کلم پلو، رشته پلو و یا خورشت لوبیا سبز مورد استقبال دانشجویان قرار گیرد.

در ادامه منوی غذایی دانشگاه اراک در ایام امتحانات را مشاهده می‌کنید:

4- غذای بسته‌بندی شده دانشگاه علم و فناوری
طبق برنامه‌ریزی دانشگاه علم و فناوری مازندران، قرار است دانشجویان این دانشگاه یک وعده غذای گرم و یک وعده غذای بسته‌بندی شده تحویل بگیرند. البته اینکه کیفیت و کمیت غذای بسته‌بندی شده این دانشگاه چگونه خواهد بود، در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

در ادامه منوی غذایی دانشگاه علم و فناوری در ایام امتحانات را مشاهده می‌کنید:

5- «آمارگیری» دانشگاه صنعتی شریف
دانشگاه صنعتی شریف در اقدامی جالب، آمار رزرو غذا توسط دانشجویان را منتشر کرده است. برای مثال در روز شنبه شانزدهم دی ماه، در وعده ناهار 67 درصد دانشجویان عدس پلو و 33 درصد دانشجویان خورشت لوبیا سبز رزرو کرده‌‌اند و در وعده شام این روز، همه دانشجویان چلوخورشت قرمه سبزی رزرو کرده‌اند.

در ادامه منوی غذایی دانشگاه صنعتی شریف در ایام امتحانات را مشاهده می‌کنید:

6- منوی «لاکچری» علوم پزشکی تهران!
«لبو»، «ژله»، «دلستر»، «سبزی خوردن»، «ذرت مکزیکی»، «سالاد اندونزی»، «سالاد شیرازی»، «چلوکباب تابه‌ای» از جمله مواد غذایی است که در لیست غذایی دانشگاه علوم پزشکی تهران گنجانده شده است.

در ادامه منوی غذایی دانشگاه علوم پزشکی تهران در ایام امتحانات را مشاهده می‌کنید:

7- میوه‌های خاص علوم پزشکی تبریز
دانشگاه علوم پزشکی تبریز در منوی غذایی خود برای ایام امتحانات دانشجویان، میوه‌های همچون موز، انار، پرتقال را در لیست غذایی خود قرار داده است که قطعا با استقبال دانشجویان مواجه خواهد شد.

در ادامه منوی غذایی دانشگاه علوم پزشکی تبریز در ایام امتحانات را مشاهده می‌کنید:

8- منوی «جمع و جور» دانشگاه آزاد
واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی به دلیل آنکه از خوابگاه‌های دانشجویی برخوردار نیستند، بنابراین فقط به ارائه وعده ناهار بسنده می‌کنند. هرچند وعده ناهار دانشگاه آزاد اسلامی شامل یک نوع غذا می‌شود، با این حال اگر این وعده غذایی با کیفیت ارائه شود، قطعا موجب رضایت دانشجویان خواهد بود.

در ادامه منوی غذایی دانشگاه آزاد واحد تهران شمال در ایام امتحانات را مشاهده می‌کنید:

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
خدمات رسانی به ۱۰هزار حادثه‌دیده در پی سیل و آبگرفتگی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top