تاریخ انتشار: یکشنبه 1396/10/17 - 10:26
کد خبر: 254960

اخباری که نگرانی‌ها را کاهش می‌دهد؛

۴ خبر مهم برای دانشجویان و داوطبان مقطع دکتری +جدول

بدون شک می‌توان گفت از میان داوطلبان کنکورهای مهم کشوری، هیچکدام به اندازه داوطلبان دکتری در این روزها پیگیر اخبار و اطلاعیه‌ها نیستند، چراکه از طرفی داوطلبان کنکور دکتری سال 96 در انتظار اخبار مربوط به تکمیل ظرفیت هستند و از طرفی کنکور دکتری سال 97 کمتر از پنجاه روز دیگر برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار صنفی-آموزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ بدون شک می‌توان گفت از میان داوطلبان کنکورهای مهم کشوری، هیچکدام به اندازه داوطلبان دکتری در این روزها پیگیر اخبار و اطلاعیه‌ها نیستند، چراکه از طرفی داوطلبان کنکور دکتری سال 96 در انتظار اخبار مربوط به تکمیل ظرفیت هستند و از طرفی کنکور دکتری سال 97 کمتر از پنجاه روز دیگر برگزار خواهد شد.

در این گزارش قصد داریم به 5 خبر مهم که مخاطب آنها داوطلبان و دانشجویان مقطع دکتری هستند، بپردازیم:

* زمان اعلام نتایج تکمیل ظرفیت دکتری 96
داوطلبان کنکور دکتری 96 که در مرحله تکمیل ظرفیت این کنکور شرکت کرده‌اند، از عدم اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور درباره زمان اعلام نتایج این مرحله از آزمون دکتری بسیار نگران هستند و در ارتباط با ادمین کانال تلگرامی «خبرنامه دانشجویان ایران» نارضایتی خود را از این موضوع اعلام کردند. یکی از داوطلبان در این باره نوشت: «با وجود اتمام برگزاری مصاحبه‌های تکمیل ظرفیت آزمون دکتری 96 و فاصله‌ای کمتر از دوماهه تا آزمون دکتری 97، همچنان خبری درخصوص اعلام نتایج تکمیل ظرفیت دکتری منتشر نشده است».

در این خصوص بد نیست بدانید که طی اطلاعیه سازمان سنجش آموزش کشور، اسامی پذیرفته‌شدگان نهایی در مرحله تکمیل ظرفیت آزمون ورودی دوره دکتری «Ph.D» نیمه متمرکز سال 96 در روز سه‌شنبه 19 دی ماه از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی این سازمان به نشانی www.sanjesh.org اعلام می‌‌شود.

این اطلاعیه همچنین درباره «زمان ثبت‌نام از پذیرفته‌شدگان مرحله تکمیل ظرفیت» می‌افزاید: از داوطلبان دعوت می‌شود ضمن مراجعه به وب سایت اطلاع‌رسانی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی ذیربط و کسب اطلاع از برنامه زمانی ثبت نام و مدارک مورد نیاز برای ثبت‌نام مربوط به هر کدرشته محل، در زمان مقرر برای ثبت‌نام و سایر مراحل پذیرش به نشانی مشخص شده در سایت موسسه آموزش عالی ذیربط مراجعه نمایند.

* زمان آغاز ثبت‌نام کنکور دکتری 97 علوم پزشکی
طبق اعلام رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی وزارت بهداشت، زمان ثبت‌نام آزمون دکتری تخصصی سال 97 دانشگاه‌های علوم پزشکی این وزارتخانه و دانشگاه آزاد اسلامی از روز سه‌شنبه 24 بهمن ماه آغاز و تا روز جمعه 4 اسفند ادامه خواهد داشت. همچنین مطابق تقویم آزمون‌های رشته‌های پزشکی وزارت بهداشت که در سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی منتشر شده است، آزمون دکتری تخصصی سال 97 در روزهای پنجشنبه و جمعه 20 و 21 اردیبهشت سال آینده برگزار خواهد شد.

در ادامه تقویم برگزاری کنکور دکتری علوم پزشکی سال 1397 آمده است:

بر این اساس، برگزاری جداگانه آزمون دکتری 97 علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی به صورت جداگانه منتفی است و آزمون دکتری تخصصی سال 97 دانشگاه‌های علوم پزشکی وزارت بهداشت و دانشگاه آزاد اسلامی به صورت همزمان برگزار می‌شود.

* واکنش دانشگاه آزاد به اعتراض دانشجویان دکتری
یکی از مواردی که همواره مورد اعتراض دانشجویان مقطع دکتری دانشگاه آزاد اسلامی بوده، موضوع نمره قابل قبول آزمون‌های استاندارد زبان انگلیسی بوده است. در همین زمینه علیرضا رهایی معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی طی مصاحبه‌ای از تصویب حداقل نمره قابل قبول آزمون‌های استاندارد زبان انگلیسی دوره دکتری این دانشگاه خبر داد.

هرچند این مقام مسئول نمره دقیق مورد تصویب دانشگاه آزاد اسلامی را اعلام نکرده است، اما دانشجویان مقطع دکتری این دانشگاه می‌توانند امیدوار باشند که در این زمینه به خواسته‌ها و اعتراضات آنها توجه شده است و تغییرات به نفع آنها خواهد بود.

* آیین نامه‌ای که معطل مانده است!
یکی از نگرانی‌های جدی دانشجویان مقطع دکتری، چه دانشجویان دانشگاه‌های وزارت علوم و چه دانشجویان دانشگاه‌های وزارت بهداشت، نگرانی برای تامین مالی در ایام تحصیل در این مقطع است. در همین زمینه، سیاست‌های حمایت از دانشجویان دکتری 4 سال قبل تصویب و ابلاغ شده است اما وزارت‌خانه‌های علوم و بهداشت اقدام خاصی را برای اجرایی شدن این مصوبه انجام نداده‌اند.

منصور کبگانیان عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره این موضوع اظهار داشت: البته وزارتخانه‌های علوم و بهداشت این گلایه را دارند که «منابع کافی» برای حمایت از دانشجویان دکتری وجود ندارد، ولی ما می‌گوییم که این منابع وجود دارد به طوری که وزارت بهداشت تا اندازه‌ای این حمایت‌ها را انجام می دهد ولی وزارت علوم با توجه به جمعیت دانشجویی بیشتر هنوز نتوانسته در حد مطلوب حمایت‌های خود را از دانشجویان دکتری انجام دهد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی از طراحی راهکارهایی برای افزایش حمایت از دانشجویان دکتری خبر داد و گفت: در جلسه‌ای با وزیر علوم راهکارهای اجرایی شدن این آیین‌نامه بررسی می‌شود.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top