تاریخ انتشار: یکشنبه 1396/10/17 - 11:48
کد خبر: 254972

اظهارات آشوب طلبانه عضو شورای شهر

عضو شورای شهر تهران با اشاره به حوادث اخیر شهر تهران و اعتراضات به وجود آمده در اظهاراتی که بیشتر شبیه بیانیه اغتشاشگران بوده، گفت: نگرانیم که خدای ناکرده اتفاق غیرقابل بازگشتی حادث شود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مشرق، ناهید خداکرمی در نطق پیش از دستور جلسه امروز اظهار کرد: مسائل تهران به عنوان شهری انسان‌محور که هدف شورای پنجم تلاش برای آسایش و رشد و شکوفایی ساکنین آن است، بسیار متنوع است.

وی تصریح کرد: در یکی دو هفته اخیر شاهد بروز اعتراضاتی بودیم که در پی آن حوادثی تلخ نیز اتفاق افتاد و تعداد زیادی از شهروندان تهرانی از جمله دانشجویان دستگیر و زندانی شده‌اند و بدیهی است که با خاطره تلخی که مردم، والدین و بستگان این عزیزان از کهریزک و سرنوشت روح‌الامینی‌ها دارند، بسیار نگرانند. نگرانند که مبادا یک قاضی دیگر یک نیروی خودسر دیگر و یا یک هم‌سلولی اراذل و اوباش اشتباه کنند و خدای ناکرده اتفاقی غیرقابل بازگشت حادث شود.

عضو شورای شهر تهران اضافه کرد: همه ما می‌دانیم که بغض فروخورده نسلی که بعد از انقلاب به دنیا آمده و رشد کرده، حقوق خود را جستجو می‌کند، پرسشگری، که نه تنها پاسخی برای سوالات و خواسته‌هایش دریافت نمی‌کند، بلکه شاهد آن است که سازمانها و نهادهای عمدتا فرهنگی که هیچ تاثیری در زندگی روزمره آنها و حتی شکوفایی کشور ندارند، بر سر سفره او و نسل آینده کشور نشسته‌اند و با ترویج چاپلوسی و تداوم شیوه مدیریتی آزمون و خطا منابع کشور را می‌بلعند و به یأس و ناامیدی دامن می‌زنند.

خداکرمی گفت: در شرایطی که طبق قانون اساسی مردم از حقوق برابر برخوردارند و حق دارند تا اعتراضات خود را به صورت فردی یا راهپیمایی مسالمت‌آمیز بیان دارند، یک گروه هر زمان که اراده کنند از این حق استفادهمی‌کنند و به خیابان می‌آیند و در حالی که سایر گروه‌ها از این حق محرومند و نه تنها دیده نشدند بلکه صدای‌شان شنیده نمی‌شود و همواره با وجود اعتراضات مسالمت‌آمیز، در معرض بازداشت و زندانی شدن قرار دارند و من به عنوان نماینده مردم شریف تهران از دستگاه‌های ذیربط درخواست دارم تا در این زمینه شفاف‌سازی کنند و گزارشی بدهند که در حوادث اخیر چند نفر از شهروندان تهرانی بازداشت شده‌اند؟ چه تعداد دانشجو بوده‌اند؟ چند نفر آزاد شده‌اند؟ اگر بیش از 24 ساعت از بازداشت آنها گذشته است، آیا تفهیم اتهام صورت گرفته است؟

وی با طرح چند پرسش دیگر ادامه داد: خانواده آنها از وضعیت عزیزان خود باخبرند؟ در چه شرایطی به سر می‌برند؟ و در ادامه از ریاست شورا درخواست می‌کنم که با جدیت پیگیر سرنوشت بازداشت‌شدگان حوادث اخیر باشند و به نحو احسن شرایط حضور خانواده‌های بازداشت‌شدگان را در شورای شهر تهران فراهم کنند و دانشجویان آزاد شده بتوانند مطالبات خود را از طریق شورای شهر تهران پیگیری کنند.

عضو شورای شهر تهران ادامه داد: همچنین از همکاران تقاضا دارم تا به اتفاق میان جوانان، اصناف، دانشجویان، معلمان و کارگران و سایر اقشار برویم و سخن آنها را بشنویم و باب گفت‌وگو میان مدیران خسته و محتاط دهه اول انقلاب را با جوانان پرشور امروز باز کنیم و کمک کنیم تا آنها به جای ترک وطن، سکوت و افسردگی یا خشک و اعتراض مخرب به چشم‌های ما نگاه کنند و دلتنگی‌هایشان را فریاد بزنند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
فوری/ انفجار مرگبار در ترمینال شرق تهران/ چند نفر کشته شدند؟
حادثه در پایانه شرق تهران در اثر انفجار کپسول گاز
واکنش متفات معاون وزیر ورزش به گشت‌ ارشاد +عکس
دستور رئیس قوه قضاییه برای تحکیم آرامش
واکنش چین به عضویت فلسطین در سازمان ملل
دریافت ۱۰۰ هزار تتر برای فروش سوالات کنکور
هشدار به اسرائیل: خطا کردید و زلزله شد
هشدار نارنجی طغیان رودخانه‌ها در ۳ استان
طرح حمله اسرائیل علیه ایران اینگونه تصویب شد
معاون رئیس جمهور اسبق درگذشت +جزئیات
آقای بهجت می‌گفت این ذکر کیمیاست +فیلم
پژمان درستکار برترین مربی سال کشتی آسیا شد
حملات فسفری صهیونیست‌ها به جنوب لبنان +فیلم
قطار ملی ساخت ایران به‌زودی وارد مترو خواهد شد
وضعیت آخرالزمانی خیابان‌های دبی بعد از سیل +فیلم
سفر رئیس جمهور به استان سمنان
بن گویر خواستار اعدام زندانیان فلسطینی شد
ماجرای بامزه رحیم پور از تحقیر آمریکا +فیلم
شلیک پرسپولیس به ۳‌هدف با یک تیر!
برخورد محترمانه پلیس با یک خانم +فیلم
گریه شرور دو ریالی در لحظه دستگیری +فیلم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top