تاریخ انتشار: یکشنبه 1396/10/17 - 14:49
کد خبر: 254998

پیشگیری از آلودگی اینترنت اشیا‌

«وضعیت امنیتی ابزارهای فناورانه امروز بسیار بد است و با شبکه شدن این ابزارها که روز به روز بر تعدادشان افزوده می‌شود، اوضاع وخیم‌تر هم می‌شود. اکنون زمان آن رسیده است که شرکت‌های سازنده این ابزارها، در قبال مشتریان خود مسئولیت بیشتری را بپذیرند و فکری به حال امنیت محصولات خود کنند.»

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از شبکه؛  این خلاصه آن چیزی بود که سایمون سگار مدیر اجرایی ارشد شرکت ARM خطاب به توسعه‌دهندگان ARM در کنفرانس سالانه TechCon این شرکت بیان کرد. البته سگار و سایر سخنرانان تأکید کردند که این نگرانی تنها به شرکت ARM مربوط نمی‌شود، بلکه همه فعالان حوزه فناوری باید این واقعیت را بپذیرند که در قبال کاربران، مسئولیت اجتماعی دارند، حفظ امنیت وظیفه مشترک همه فعالان صنعت است و اینکه در سامانه‌‌های امنیتی باید جایی برای خطاهای انسانی در نظر گرفته شود. موضوع مهمی که ARM نیز به آن تأکید داشت این بود که مهندسان و طراحان باید از همان ابتدای طراحی کار خود را با توجه به ملاحظات امنیتی آغاز کنند. همان طور که بسیاری از کارشناسان امنیتی معتقد هستند «مهندسان باید از دید مجرمان سایبری به طراحی سامانه‌های خود بپردازند».

به‌عقیده سگار حفظ امنیت فقط مربوط به طراحی نرم‌افزار ایمن نیست. اگر سخت‌افزار به‌طور مناسب طراحی شده باشد، تأمین امنیت در نرم‌افزار نیز ساده‌تر خواهد شد. سگار معتقد است سازندگان محصولات متصل باید در طول دوره حیات محصولات خود، مسئولیت امنیت آن‌ها را نیز برعهده بگیرند. نظیر همان اتفاقی که در حوزه خودروسازی می‌افتد و خودروساز، درصورت بروز یک مشکل امنیتی خودرو را فراخوانده و حتی موظف به تعویض آن است. سگار می‌گوید: «اما در حوزه فناوری کمتر چنین خدماتی را می‌بینید. در موارد اندکی شاهدیم شرکتی که محصولی الکترونیکی به شما فروخته است، مسئولیت آنچه فروخته را برعهده بگیرد.» به اعتقاد وی این روند باید هرچه زودتر و پیش از نهادینه شدن اینترنت اشیا تغییر کند: «وقتی همه‌چیز به شبکه متصل شود، فرصت برای مهاجمان فراهم خواهد شد. من از شما می‌خواهم به ما بپیوندید تا محصولات الکترونیکی ایمن‌تری بسازیم.»

با این هدف که نه‌تنها دیواری در مقابل هکرها ساخته شود، بلکه از سرایت آلودگی‌های مربوط به بدافزارها نیز جلوگیری شود. مقصود او ایجاد سامانه‌های «ایمنی سایبری» است که با هوشمندسازی دستگاه‌های متصل، شبکه‌ها و فضای ابری، متوجه ایرادات و حرکات مشکوک در شبکه می‌شوند و با قرنطینه‌ کردن آن مورد مشکوک، از سرایت بیشتر آلودگی جلوگیری می‌کنند. درنهایت با یک به‌روزرسانی نرم‌افزاری یا ارائه وصله‌های الحاقی که در بیشتر موارد به‌طور خودکار انجام می‌شود، می‌توان چنین آلودگی‌هایی را درمان کرد!

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
۵۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار شدند
پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیسی
رئیسی: دولت در تامین مسکن خود را همراه جوانان می‌داند
امیرعبداللهیان: هیچ دولتی در مقابل حمله به سفارت خود ساکت نمی‌نشیند
پرسپولیس صدرنشین شد
کاپیتان پرسپولیس مصدوم شد
اتفاقی عجیب در آبادان؛ پرسپولیس مقابل نفت هیچ هواداری در ورزشگاه نداشت
وزیر ارتباطات: ۵۰ درصد به سرعت اینترنت افزوده می‌شود
امیرعبداللهیان: با شدت بیشتری به هرگونه خطای محاسباتی رژیم اسرائیل پاسخ می‌دهیم
سخنگوی کابینه اسرائیل: حمله ایران به ما «بی‌سابقه» بود
دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مالت در نیویورک
گوترش: توقف درگیری‌ها در غزه از تنش‌های گسترده در خاورمیانه جلوگیری خواهد کرد
سیاستمدار اسرائیلی: در یک قدمی رسوایی هستیم، نه پیروزی
اعلام نتایج آزمون آموزگاری تا پایان فروردین
اصلاح احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته
امدادرسانی به ۵۳۰۰ نفر در ۸ استان جنوبی
مدیرعامل شرکت واحد:جای خانم ها و آقایان در اتوبوس‌های BRT تغییر می‌کند
جلال ملکی: آتش سوزی در پایانه شرق نبود؛ انفجار صحت ندارد
فوری/ انفجار مرگبار در ترمینال شرق تهران/ چند نفر کشته شدند؟
حادثه در پایانه شرق تهران در اثر انفجار کپسول گاز
واکنش متفات معاون وزیر ورزش به گشت‌ ارشاد +عکس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top