تاریخ انتشار: چهارشنبه 1396/10/20 - 10:40
کد خبر: 255283

علی جمشیدی

کُت تن کیست؟

کُت تن کیست؟

افراد شناخته شده‌ای که رد صلاحیت شدند، باید افرادی که نامدار نیستند را به جامعه معرفی کنند تا در انتخابات پیروز شوند، همان‌طور که بنده بعد از رد صلاحیتم در انتخابات ریاست‌جمهوری از آقای روحانی حمایت کردم و ظرف یک هفته آقای دکتر روحانی که دارای سه درصد رای بیشتر نبود به بالای 50 درصد رای رسید.

خبرنامه دانشجویان ایران: علی جمشیدی// کارلا برونی خیلی وقت‌ها علی‌رغم میلش مجبور بود کفش‌های بدون پاشنه یا با پاشنه‌های کوتاه بپوشد. همسر رئیس‌جمهور سابق فرانسه برخلاف سلبریتی‌ها و مدل‌های معروف دنیا به خاطر قدکوتاه نیکولا سارکوزی همیشه کفش‌های بدون پاشنه می‌پوشید. البته سارکوزی این محدودیت را نه‌تنها برای همسرش بلکه در بسیاری از ملاقات‌هایی که قرار بود عکس‌های دسته‌جمعی از آن منتشر شود اعمال می‌کرد. این مساله در روزهای صدارت سارکوزی در میان رسانه‌های فرانسوی دست‌به‌دست می‌شد و خیلی‌ها را به خنده وا‌می‌داشت.

انتخابات سال 92 و بعد از سال 96 حاشیه‌های مهمی داشت که در بسیاری از اوقات بر متن غلبه می‌کرد. در انتخابات یازدهم آیت‌ا... هاشمی‌رفسنجانی  ثبت‌نام کرد ولی با نظر شورای نگهبان فرصت حضور در انتخابات را پیدا نکرد و حسن روحانی تحت شرایطی در انتخابات حضور یافت و به پیروزی رسید. اسحاق جهانگیری در کنگره بزرگداشت اولین سالگرد درگذشت رئیس سابق مجمع تشخیص مصلحت نظام این ماجرا را این‌گونه روایت می‌کند: «در انتخابات سال ۹۲ آیت‌ا... هاشمی‌رفسنجانی به صحنه آمد ولی ناباورانه ردصلاحیت شد. فکر می‌کردند با رد صلاحیت او صحنه را ترک می‌کند ولی او قهر نکرد. ایشان با تدبیر، رئیس‌جمهور درست کرد. من آن زمان رئیس ستاد ایشان بودم. در همان موقع نزد ایشان رسیدم و گفتم تکلیف چیست؟ گفت فلانی من همان هاشمی‌رفسنجانی دیروز هستم با کمترین تغییر. با همان نزدیکی به رهبری. ستادها را جمع کنید. حتی اعتراض هم نکرد. ایشان تدبیر کرد و آقای روحانی را رئیس‌جمهور کرد.»

اینکه حسن روحانی با تدبیر و راهبری آیت‌ا... هاشمی‌رفسنجانی توانسته در انتخابات 92 به پیروزی برسد البته حرف جدیدی نیست، چراکه شخص آیت‌ا... هاشمی‌رفسنجانی در ماه‌های پایانی حیات خود آن را بیان کرده بود. هاشمی‌رفسنجانی در دیدار اعضای ستاد انتخابات مردمی و ائتلاف اصلاح‌طلبان در اسفند 94 گفته بود: «افراد شناخته شده‌ای که رد صلاحیت شدند، باید افرادی که نامدار نیستند را به جامعه معرفی کنند تا در انتخابات پیروز شوند، همان‌طور که بنده بعد از رد صلاحیتم در انتخابات ریاست‌جمهوری از آقای روحانی حمایت کردم و ظرف یک هفته آقای دکتر روحانی که دارای سه درصد رای بیشتر نبود به بالای 50 درصد رای رسید.»

بماند که دیروز فاطمه هاشمی هم گلایه‌گذار این بود که چرا رئیس‌جمهور در مراسم سالگرد آیت‌ا... شرکت نکرده است و این اتفاق را دلیلی بر مظلومیت پدرش دانست؛ بگذریم که خیلی‌ها این عدم حضور روحانی را همان ماجرای سه‌درصد و 50 درصد تفسیر کرده‌اند، اما این مساله که در انتخابات سال 96 هم مانند سال 92، حسن روحانی به واسطه فرد دیگری توانست به پیروزی برسد ماجرایی است که بعد از گذشت هفت ماه از انتخابات همچنان حاشیه‌های دامنگیرش دولت را رها نکرده است. سال 96 پس از کش‌وقوس‌های فراوان تیم دولت و اصلاح‌طلبان به این نتیجه رسیدند که روحانی به تنهایی یارای مقاومت در مقابل اصولگرایان را ندارد و باید فردی از میان خودشان برای حمایت کاندیدای اصلی یعنی حسن روحانی وارد انتخابات شود، کسی که بتواند نقاط ضعف روحانی را بپوشاند و در صورتی که شرایط برای ادامه حضور روحانی فراهم نبود، گزینه دوم جایگزین وی شود. جماعتی از اصلاح‌طلبان و البته نزدیکان آیت‌ا... هاشمی‌رفسنجانی از میان گزینه‌های مطلوب قوی‌ترین‌شان را برای همراهی روحانی انتخاب کردند و با فشار تمام توانستند مقاومت رئیس دولت یازدهم را در لحظات پایانی آخرین روز ثبت‌نام از کاندیداها بشکنند و اسحاق جهانگیری را راهی مارتن دوازدهم کنند. جهانگیری در اولین مناظره آنچنان خوش درخشید که خیلی‌ها تصور کردند فرصت مناسبی برای جابه‌جایی گزینه‌ها فرارسیده یا حداقل گزینه اصلی انتخابات 1400؛ چهار سال زودتر کشف شده است. علی صوفی از فعالان اصلاح‌طلب در این خصوص گفت: «روحانی بدون حضور جهانگیری تاب و توان این حملات را نداشت.» و «ایرنا» رسانه دولت هم تیتر زد که «جهانگیری برگ برنده 1400.»

آن روی سکه اما چندماه بعد از انتخابات روشد. روحانی تیم اقتصادی خود را به‌گونه‌ای چید که خیلی‌ها گفتند نهاوندیان توانسته جهانگیری را به حاشیه براند و چندی بعد با اعلام حکم محمود واعظی برای تصدی دفتر رئیس‌جمهور اصلاح‌طلبان یقین کردند که قرار است نقش‌آفرینی جهانگیری در دولت دوازدهم کمرنگ بشود. رسانه‌های اصلاح‌طلب خبر دادند که جهانگیری دیگر طرف مشورت قرار نمی‌گیرد و حمیدرضا جلایی‌پور هم گفت که تضعیف جهانگیری «خطای بزرگی» است.

حالا بعد از چندماه تایید و تکذیب و حجم زیادی از حاشیه‌ها درباره شکرآب بودن رابطه جهانگیری با رئیس‌جمهور، اظهارات دیروز معاون اول دولت درباره نحوه پیروزی روحانی دوباره فضا را داغ کرد. باید نشست و دید که حسن روحانی فصل معاون اولی جهانگیری را تمدید می‌کند یا بلندمرد این روزهای اصلاح‌طلبان راه خود را سوا خواهد کرد؟

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
برخورد محترمانه پلیس با یک خانم +فیلم
گریه شرور دو ریالی در لحظه دستگیری +فیلم
درخواست روسیه از شورای امنیت برای بررسی فوری تحریم اسرائیل
هشدار جدید آمریکایی‌ها به اسرائیل
مرگ قهرمان پرورش اندام در حین مسابقه
خبر جدید وزیر کار درباره تعداد تعطیلات آخر هفته
۴ گزینه اصلی اسرائیل برای پاسخ به ایران
دیدار دوستانه تیم ملی ایران با ترکیه
تولید گوشی ایرانی به کجا رسید؟
گزارش اندیشکده آمریکایی از سرسپردگی شاه اردن
حقوق بیکاری در کرواسی؛ بازگشت اسکوچیچ به ایران؟
پیام فرمانده ارشد ارتش به اسرائیل؛یکدستی سیلی زدیم
سخنگوی پنتاگون: ما خواهان تشدید تنش‌ها نیستیم
تعیین ظرفیت ۶۰۰ نفری در دوره فلوشیپ پزشکی سال ۱۴۰۳
کیفیت هوای تهران قابل قبول است
مهلت ارسال ایده به ششمین دوره رویداد «از ایده تا بازار» تمدید شد
تمدید مهلت ثبت نام آزمون EPT اردیبهشت ۱۴۰۳ دانشگاه آزاد
رگبار باران و باد شدید در ۹ استان
بالاخره چند موشک ایران به اسرائیل اصابت کرد؟
این برنامه جدید، رقیب تازه اینستاگرام است
ائتلاف چند کشور علیه ایران
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top