تاریخ انتشار: جمعه 1396/10/22 - 11:47
کد خبر: 255450

تدوین شیوه‌نامه حمایت مالی نشریات دانشجویی

مدیرکل فرهنگی وزارت بهداشت از تدوین شیوه‌نامه حمایت مالی نشریات دانشجویی خبر داد و گفت: این شیوه‌نامه تا اندازه زیادی به ارتقاء کمک‌های مالی به نشریات خواهد انجامید.

به گزارش خبرنامه دانشجویان ایران به نقل از معاونت دانشجویی و فرهنگی وزارت بهداشت (مفدا)، امیر للگانی در نهمین اجلاس معاونان دانشجویی و فرهنگی دانشگاه های علوم پزشکی ضمن تشریح برنامه‌های اداره نشریات و تشکل‌های دانشجویی، گفت: این اداره حجم بالای فعالیت‌هایی را در خود جای داده و به طور تخصصی به کار نشریات و تشکل‌های دانشجویی می پردازد.

للگانی با تاکید بر نقش مهم و ویژه تشکل‌های دانشجویی در دانشگاه‌ها گفت: تشکل‌های دانشجویی به عنوان یک نهاد دانشجویی نقش مهمی در دانشگاه بر عهده دارند و معمولا کسانی که در حوزه تشکل‌های دانشجویی فعالیت می‌کنند جزء نفرات فعال و برگزیده دانشگاه به شمار می‌روند.

مدیر کل فرهنگی وزارت بهداشت روند دریافت مجوز برای یک تشکل دانشجویی را بررسی کرد و گفت: در اعطای مجوز به تشکل‌های دانشجویی، باید حقوق تشکل بر اساس آئین‌نامه رعایت و از اعمال سلایق شخصی در این حوزه پرهیز شود. ضمن آنکه در این حوزه باید منصفانه برخورد کنیم و امکانات موجود به صورت عادلانه میان تشکل‌ها تقسیم شود و حقی از دانشجویان و تشکل‌ها ضایع نشود.

للگانی سپس به روند صدور مجوز برای نشریات دانشجویی پرداخت و گفت: باید فضای بهتری برای نشریات دانشجویی مهیا کنیم و حمایت‌های مادی و معنوی را از فعالان این حوزه دریغ نکنیم؛ چراکه دانشجویی که قلم به دست می‌گیرد نیاز به حمایت دارد.

وی تاسیس خانه نشریات را عاملی برای تقویت نشریات دانشجویی دانست و توضیح داد: دو سال پیش خانه نشریات با حضور نمایندگان دبیران نشریات دانشجویی شکل گرفت و این نمایندگان با تشکیل شورای مرکزی، ساختاری تحت عنوان «خانه نشریات» را پایه‌گذاری کردند که می‌تواند به عنوان بازوی کمکی و مشورتی در حوزه نشریات دانشجویی عمل کند.

مدیرکل فرهنگی وزارت بهداشت از تدوین طرحی آموزشی برای انسجام نشریات دانشجویی خبر داد و گفت: در قالب این طرح مباحث آموزشی در سطوح دانشگاهی و کشوری تدوین و به فعالان و علاقمندان این حوزه ارائه می‌شود.

وی همچنین از تدوین شیوه‌نامه حمایت مالی نشریات دانشجویی خبر داد و گفت: این شیوه‌نامه تا اندازه زیادی به ارتقاء کمک‌های مالی به نشریات خواهد انجامید.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می آیند
بیش از ۳۰۰ جنازه از گورهای جمعی در غزه پیدا شده
محکومیت بدوی توماج صالحی به اعدام
اگر اسرائیل به رفح حمله کند فلسطینی ها به خواسته ۷۰ سال خود می‌رسند
روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
اسرائیل دیر یا زود محو خواهد شد
استخوان‌ها هنوز شهادت می‌دهند!
اعلام رسمی حضور حمید مطهری در کادر فنی تراکتور
پلیس اصراری به انتقال خودروهای توقیفی با جرثقیل ندارد
این خودرو ۵۵ میلیون تومان ارزان شد
ببینید | ماجرای شکایت جالب همسر محسن قرائتی نزد رهبر انقلاب
سال گذشته میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری چقدر بود؟
چشم پوشی سفارت ایران در پاریس از پیگیری قضایی فرد حمله کننده
تمام فتنه‌های علیه کشور با حضور مردم خنثی شد
اینترنت در کنکور سراسری قطع نمی‌شود
به هدف اول خودمان رسیدیم
جذب نخبگان «کانکت» در دانشگاه‌ها
ترکیب سهامداران پرسپولیس در هیئت مدیره مشخص شد
صعود ایران به جام جهانی فوتسال و نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا
بیانیه مشترک ایران و پاکستان پس از سفر رئیسی
تاکنون کدام کشور‌ها به اسرائیل حمله کرده‌اند؟ +فیلم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top