تاریخ انتشار: جمعه 1396/10/22 - 14:25
کد خبر: 255457

تمجید سعدحریری از رابطه با ایران

نخست‌وزیر دولت لبنان که از متحدان سیاسی سعودی در کشورش به شمار می‌رود، در گفت‌وگو با رسانه آمریکایی خواستار روابط لبنان با ایران به بهترین شکل شد.

به گزارش خبرنامه دانشجویان ایران ببه نقل از فارس، «سعد الحریری» نخست‌وزیر لبنان که استعفای سوال‌برانگیز او تحت فشار عربستان، در ماه گذشته، جنجالی شد، اکنون می‌گوید، روابط کشورش با ایران باید به بهترین شکل اما در جهت منافع لبنان باشد.

سعد بر خلاف سیاست‌های حزب «المستقبل» که برخی آن را تابعی از سیاست‌های عربستان در لبنان می‌دانند، حضور حزب‌الله و دیگر احزاب بزرگ در دولت کشورش را مایه ثبات سیاسی دانست. 

سعد الحریری از متحدان سیاسی عربستان در کشورش به شمار می‌رود و تا پیش از این معمولا مواضعی علیه حزب‌الله اتخاذ می‌کرد. او گفته که تلاش می‌کند کشورش را از اختلافات عربستان با ایران دور نگاه دارد. 

نخست‌وزیر لبنان در گفت‌وگو با روزنامه «وال استریت ژورنال» آمریکا، هر گونه اندیشه‌ برای مقابله با حزب الله را رد کرد و گفت «حزب‌الله عضوی از دولتی است که همه احزاب بزرگ سیاسی در آن حضور دارند، این مسئله سبب ثبات سیاسی در کشور می‌شود». 

سعد تأکید کرد که «ما دخالت هیچ کس در سیاست لبنان را نمی‌پذیریم... و روابط با ایران -و دیگر کشورهای [حاشیه] خلیج [فارس]- باید در بهترین شکل خود اما در خدمت منافع ملی ما باشد».

نخست‌وزیر لبنان با بیان اینکه عربستان «هیچ وقت در سیاست لبنان به شکل مستقیم دخالت نکرده است» ابراز امیدواری کرد که عربستان برای کمک اقتصادی به لبنان آمادگی داشته باشد. 

به عقیده الحریری، «مسئله حزب‌الله بُعد منطقه‌ای دارد و لبنان به تنهایی نمی‌تواند آن را حل[و فصل] کند» و از طرفی دیگر، توقف حضور حزب‌الله در اقدامات جنگی [در منطقه] «نیازمند زمان است... و ناممکن است که یک‌شبه رخ دهد... این مسئله با کاهش تعداد نیروهایش در یمن و عراق آغاز خواهد شد تا اینکه به شکل نهایی این کشورها را ترک کنند».

سعد الحریری همچنین از اینکه «هجمه‌های رسانه‌ای علیه عربستان و کشورهای خلیج [فارس]» کاهش پیدا کرده ابراز رضایت کرد و گفت که این، «امری مثبت» است. 

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
غوغای طوفان فلسطین در دانشگاه‌‍‌های آمریکا؛ چرا واشنگتن نگران حمایت از فلسطین هستند؟
حضور ایران در میدان رقابت قدرت های جهان در شبه‌ قاره
عملیات وعده صادق قدرت پوشالی رژیم صهیونیستی را نمایان کرد
مستشاران ایرانی از سوریه خارج شدند؟
اولین تصاویر از امضای توافقنامه امنیتی بین ایران و روسیه
دلار ریخت
ازبکستان حریف ایران شد
آیین واگذاری مالکیت تیم‌های استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی
۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می آیند
بیش از ۳۰۰ جنازه از گورهای جمعی در غزه پیدا شده
محکومیت بدوی توماج صالحی به اعدام
اگر اسرائیل به رفح حمله کند فلسطینی ها به خواسته ۷۰ سال خود می‌رسند
روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
اسرائیل دیر یا زود محو خواهد شد
استخوان‌ها هنوز شهادت می‌دهند!
اعلام رسمی حضور حمید مطهری در کادر فنی تراکتور
پلیس اصراری به انتقال خودروهای توقیفی با جرثقیل ندارد
این خودرو ۵۵ میلیون تومان ارزان شد
ببینید | ماجرای شکایت جالب همسر محسن قرائتی نزد رهبر انقلاب
سال گذشته میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری چقدر بود؟
چشم پوشی سفارت ایران در پاریس از پیگیری قضایی فرد حمله کننده
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top